Hari perkahwinan
Krystal hotel hall.(what ever)Hyejin duduk di bilik pengantin perempuan sambil memandang dirinya di cermin. Dia memakai gaun pengantin yang sangat cantik.
Tiba tiba
"saeng!!!!!"bts masuk ke dalam bilik tersebut. "oppa!!"hyejin mengangkat gaunnya yang meleret dan berlari ke arah bts. "eh eh jaga jaga!nanti terseliuh!"tegur rap mon. Hyejin terus memeluk rapmon. "rap mon je ker?"jhope membuat muka merajuk.
"ish oppa ni dah besar nak mewajuk agi"hyejin memeluk satu persatu abangnya. "aigo, cantiknya adik abangni"v mencubit pipi hyejin.
"oppa jangan lah macam tu."hyejin menahan air mata. Mana boleh dia menangis sekarang!nanti masa kahwin orang ingat jerangkung sesat mana tah sebab make up cair.
"apa pun tahniah ya.."kata jungkook. Lepas puas berbual akhirnya bts keluar dari bilik tersebut.
Hyejin memandang dirinya di cermin besar. "eh jap?seventeen tau tak yang aku kahwin ngan hoshi?"hyejin bercakap sendiri.
Situasi di luar
Majlis tersebut dihadiri dengan idola kpop seperti exo, bts, seventeen, ikon, girl generation, aoa, sistar dan banyak lagi.
Seventeen sedang berbual di tengah tengah dewan. "aku kecewa lah hoshi dah lupakan hyejin"terang vernon. "aku pun"balas joshua. "kalau bakal isteri hoshi tak cantik dari hyejin, aku naik atas sana, aku batalkan perkahwinan"tekad woozi. Ish!comel betul si pendek woozi ni.hahah
Tiba tiba pengantin perempuan memasuki dewan. Ya. Hyejin dan appa nya berjalan beriringan masuk.
Mata hoshi membulat. 'itu angel kah?'bisik hati hoshi. Hyejin berjalan hingga ke tempat hoshi.
Author tak tahu macam mana kahwin ni so, author main langgar je ya.
"adakah awak menerima dia sebagai isteri awak?"tanya paderi.
"ya"jawab hoshi.
"adakah awak akan menerima dia sebagai suami awak?"tanya paderi.
"ya"jawab hyejin.
"sekarang korang boleh kiss"huhuhuh
"kiss?kita peluk je tak boleh?"tanya hyejin dengan nada berbisik pada hoshi. "mana boleh. Yang lain tunggu"bisik hoshi. Dengan terpaksa hyejin merelakan hoshi mencium bibir nya.
Semakin lama bibir mereka semakin dekat. Akhirnya bibir mereka bersatu. Semua tetamu bertepuk tangan sambil bersiul.hyejin cepat cepat melepaskan ciuman.
Hoshi kini sudah menjadi suami pada hyejin.
"perhatian kepada semua tetamu, perkahwinan ini mesti dirahsiakan dari orang awam atau wartawan. Sekian"umum pengacara majlis.
Seventeen menegur hoshi dan hyejin di bawah. "yow sis!nape tak bagi tau kami yang sis akan kahwin ngan hoshi?!"kata woozi. "sis tak ada no kamu"kata hyejin. "apapun tahniah"kata s.coups.
Skip
Malamnya,Ni tak suka ni part byuntae sikit!
Hyejin duduk di atas katil di dalam bilik hotel khas buat mereka. Maklumlah, first night kan?
Baju pengantin masih tersarung cantik di badan. "nampaknya hoshi tak balik lagi. Baik aku mandi dan tidur cepat"kata hyejin. Sengaja untuk elakkan pasangan yg selalu buat masa first night (korang fahamkan sendiri)
Hyejin terus berlari ke bilik air dan mandi. Nasib hyejin, entah kira malang atau untung. Sebab masa hyejin mandi, hoshi sudah sampai di dalam bilik.
Hyejin sudah selesai mandi. Dia mencari tuala. "eh? Mana tuala aku?!seolma!"hyejin terlopong. Baru dia ingat yang dia lupa membawa tuala. Alahai, mampus lah kau hyejin.
Hoshi sudah selesai membuka semua pakaian nya. Dia hanya memakai tuala di pinggang. Dia melihat sehelai tuala tergantung di kerusi. 'dia mandi tak pakai tuala ke?'bisik hati hoshi.
"hoshi......."panggil hyejin dari bilik air. "ya baby?"tanya hoshi. 'ish, nape panggil aku baby pula?'bisik hati hyejin. "bagi baby tuala boleh?"tanya hyejin. "sure"kata hoshi lalu mengambil tuala. Dua mengetuk pintu bilik air. Pintu bilik air terbuka kecil. Tangan hyejin terkeluar. Hoshi pula mood byuntae dia dah on. Mati lah kau hyejin!
Hoshi menguak pintu bilik air tersebut dengan luas. Hyejin yang menyedari perlakuan hoshi terus berselindung di balik tirai jakuzi. "yah!!keluar!!"jerit hyejin. "nak mandi sama sama"hoshi membuat puppy eyes. "tapi baby dah siap mandi"kata hyejin. "alaaaaa..." hoshi pura pura merajuk. "yelah hoshi!"kata hyejin.
"yeay!!"hoshi menutup dan mengunci pintu
Lepastu faham fahamkanlah yer...
Maaf ler,but keep reading and vote ye
YOU ARE READING
my Seventeen Prince
FanfictionHye jin dan seventeen ialah rakan baik yg terpisah ketika sekolah rendah..apabila masuk ke sekolah tinggi akhir tahun,mereka bertemu kembali... Setelah berapa lama akhirnya hooshi dan hyejin menjadi pasangan yang bahagia namun, muncul seolhyun,ex co...