Hari ni, hari omma,appa dan hyejin jumpa dengan bakal suami hyejin. Hyejin pula terus setuju bila dengar bakal suami dia k idol.
Hyejin memakai dress hitam putih, high heels hitam dan handbag putih. Pergh, bebeh beb!
"hyejin!palli!"kedengaran omma berteriak dari halaman. Hyejin mengeluarkan kepala nya di tingkap.
"o omma chakkaman!!!"hyejin menepek sedikit bedak dimuka lalu berlari pantas turun.
Skip
Dalam keretaAppa memandu dengan cermat. Omma pula sedang membelek phone nya. Hyejin?termenung ke luar tingkap kereta. Appa yg perasan akan hyejin menegur.
"hyejin, oktak?"tanya appa.
"emmmm"jawab hyejin.
"dahlah tu..omma nak hyejin masa jumpa keluarga bakal suami nanti, omma nak hyejin senyum. Ok?"tanya omma.
Kereta mewah milik appa hyejin meluncur laju terus ke Florist Hotel (bae..ni pun sa pinjam eh)
Skip
Florist hotelKeluarga hyejin masuk ke cafe mewah milik florist hotel. Hyejin hanya mengikut langkah omma dan appanya.dia tengah berlatih senyum sampai sakit pipi hyejin.huhu
Hyejin pov
Aku just pandang lantai sambil ikut omma dan appa. Omma dan appa berhenti. Rasanya dah sampai kot. Aku mengambil tempat. Terdapat 6 buah kerusi. Omma berdepan dengan satu aunty ni tak tahu nama dia apa. Appa pula ngan suami aunty tadi. Depan aku kosong. Rasanya bakal husband aku lah kot.
Sini aku just gelarkan aunty and uncle lah ya.
"ni ke anak awak?omo pn song.. Cantik sangat!"kata aunty. "kamsahamida er.."aku tak tahu nak panggil apa. "panggil mummy je"kata aunty. "kamsahamida mummy"kataku..tapi nape rasa macam kenal je mummy ni?herm..
"mana anak awak?"tanya omma. "ah, dia masuk tandas tadi. Lagipun anak saya bawa kawan dia sekali"kata mummy. "oooooo"kami sekeluarga menjawab.
Tiba tiba seorang lelaki berpakaian kemas datang menghampiri meja kami. Dari kejauhan, aku mula tak sedap hati.
Takkan dia?oh tidak!tolonglah bukan dia!aku benci dia!tolong!
Mata ku membulat manakala mata ku terlopong.
Lelaki tadi duduk dihadapan ku. "kenalkan diri kamu"kata mummy. "anyeonghasaeyeo..HOSHI mimnida"kata hoshi.
Aku dari tadi diam. Bukan suka tapi terkejut.
"omo!kacak anak awak"kata omma. "tegurlah bakal suami kamu"kata omma.
Aku memandang hoshi tanpa berkedip. "aa..a..an..anyeonghasaeyeo"kata ku. "hoshi tersenyum manis. "jadi pn.song, bila tarikh perkahwinan?"tanya hoshi.
Omma dan aunty memandang satu sama lain. "laaa...hoshi tak tau?perkahwinan kamu esok lah"kata aunty.aku yg bermain dengan lidah tadi terus tergigit lidah. "aduh!" aku dapat merasakan darah keluar dari lidah ku. "kenapa ni hyejin?kamu okay?"tanya uncle.
Laa..lidah aku berdarah boleh pula uncle tanya okay ka tidak?
"eem, saya nak ke tandas dulu ya"kataku sambil menekup mulut ku. Aku menyambar handbag ku lalu berlari ke tandas.
End pov
Hoshi memandang hyejin berjalan pergi. "omma, saya pun nak ke tandas"hoshi terus mengejar hyejin.
Omma hyejin dan omma hoshi saling memandang antara satu sama lain dengan senyuman. "tengoklh anak kita tu memang sesuai"kata omma hoshi.
Hoshi berlari menghampiri hyejin. Hyejin tidak perasan yang hoshi mengejarnya. Dengan sekelip mata hoshi menarik tangan hyejin. Hyejin berhenti dari melangkah.
Hyejin memandang belakang. "hoshi?" kata hyejin terkejut. "lama kita tak jumpa"kata hoshi. "jap"hyejin membuka handbag nya lalu mengeluarkan sehelai tisu muka. Dia menekup kesan luka dihujung lidahnya. Hoshi merasa sedikit kasihan pada hyejin.
"marilah kita duduk"hoshi mempelawa hyejin duduk di meja berdekatan. "awak sekarang kerja apa?"tanya hoshi. "saya? Saya urus syarikat omma."kata hyejin. "awak dah jadi k-idol"kata hyejin. "aah..ada dengar lagu kami?mansae?"tanya hoshi. "ada."jawab hoshi.
"sebelum ni awak tahu ke yang kita akan kahwin?"tanya hoshi. "tak"ringkas hyejin menjawab.
Klik
Pesanan ringkas sampai di phone hoshi.
Omma:pergilah cari baju pengantin.omma nak bincang tempat bulan madu korang.
Hoshi terlopong. "kenapa?"tanya hyejin. Hoshi menunjukkan skrin phonenya.
'waduh!baju pengantin aku ok..tapi bulan madu?perlu ka?'hyejin mengomel dalam hati.
"kalau macam tu, mari kita pergi"kata hoshi lalu mengenggam tangan hyejin menuju ke kereta. Tiba tiba hyejin melepaskan genggaman. "awak tak minta maaf lagi sejak kejadian masa perkhemahan tu."hyejin terus masuk ke dalam kereta. Dia duduk di tempat penumpang di belakang.
"marah lagi?"omel hoshi. Hoshi duduk di tempat pemandu. Dia memandang sebelah. KOSONG. "hyejin kenapa duduk di belakang?"tanya hoshi. "suka hati lah"balas hyejin tanpa memandang hoshi. "cepat duduk di depan..atau.."perangai nakal hoshi mula kembali.
"atau apa?"selamba hyejin menjawab. "atau saya kiss awak"balas hoshi. "kiss?hahahahah...jangan main main lah"hyejin memandang hoshi. Dan, hoshi dah hilang. "oh tidak" hyejin cuba membuka pintu tapi pintu sudah dibuka oleh hoshi.
Hoshi menolak badan hyejin hingga hyejin terbaring. Hoshi naik di atas badan hyejin. "wo..wo..woi!tepilah!!"hyejin gagap. "nak duduk depan ke?atau nak rasa kiss saya?"hoshi semakin mendekatkan mukanya. "ok fine!saya duduk depan!"jawab hyejin. Hoshi bangun dengan perlahan lalu membetulkan bajunya. Dia berjalan ke tempat pemandu.
Hyejin duduk di sebelah hoshi dengan mukanya yang masih merah.
Akhirnya kereta mewah milik hoshi meluncur laju keluar dari Florist Hotel.
Pada masa yang sama....
"woi!!nak pergi mana tu?!"seventeen berlari mengejar kereta hoshi. Dan mereka terlepas. "waduh!c hoshi dah syok kat bakal isteri dia sampai lupakan kita?"woozi tercungap cungap.
Jeonghan pula menepuk-nepuk belakang s.coups yang tertunduk mengambil nafas.
Tiba tiba
Authors lalu depan diorang.
"author!!!!"wei berteriak menyebabkan semua seventeen memandang ke arah authors. "hye all"authors menegur. "ada pakwe baru..."suara seungkwan kedengaran. "hahahah.."Authors merepek jap-_-''
Keep reading.
Kalau ada typo tu minta maaf lah ya.huhuhu
YOU ARE READING
my Seventeen Prince
FanfictionHye jin dan seventeen ialah rakan baik yg terpisah ketika sekolah rendah..apabila masuk ke sekolah tinggi akhir tahun,mereka bertemu kembali... Setelah berapa lama akhirnya hooshi dan hyejin menjadi pasangan yang bahagia namun, muncul seolhyun,ex co...