Part 57: Psiko?

820 104 6
                                    


"Here we go..danger..eodume--- "

Kukk

D.O mengetuk kepala Chanyeol dengan kualinya. D.O merenung kearah Chanyeol yang sedang menggosok kepalanya kerana sakit

"Kyaaa..Apahal kau ketuk kepala aku hah?! Sakit lah!!" marah Chanyeol. Baru sahaja dia mahu berlatih lagu Lightsaber tapi dikacau oleh burung hantu.

"Senyaplah..Rap kau bukannya sedap pun.. Baik kau dengar high note aku.." balas D.O dengan angkuh. Hidungnya mengembang sehingga kalah hidung babun.
"Eleh..Chen lagi hebat lah" balas Chanyeol pula dan menjelirkan lidahnya kepada D.O..
D.O. menjeling Chanyeol kerana tidak berpuas hati.

"Yaedura, berkumpul semua..Kita dah nak bertolak!!" jerit Suho sekuat hati.. Dia dengan lagaknya yang seperti kapten jack sprarrow berdiri diatas bot dengan megah.

"Hoii budak..Turunlah..kau ingat ni bot mewah? Silap hari bulan..Kau jatuh..kan mampos?" jerit pakcik driver bot. Eii mulut pakcik ni, sekali aku gunting.. eihhh

"Dah-dah lah tu Suho..Kau tak ada bakat nak jadi lanun..Badan pendek macam tu ada hati nak jadi lanun" sindir Bomi lalu ketawa tak ingat dunia.

"Hoii..Jangan gelak kuat sangat...Aku lempar landak laut ni baru padan muka" ugut Suho.. Bomi menjelingnya.

"Kyaaa, EXO-K palli lah tolong kitorang naik bot" arah Naeun yang sedang menghulurkan tangannya. Sebelah lagi memegang topi jeraminya yang tak seberapa cantik.

"Ewah ewah..Ingat korang tu Princess? Tak de masa lah nak tolong" balas Kai ..

"Kyaaa!! Palli lahh..Panas ni!!" pinta Naeun. Kai merungut dan mencapai tangan Naeun. Entah bagaimana si Naeun tiba-tiba terjatuh ke dalam laut.

"err..HAHAHAHAHAH..Padan muka.. Balasan" gelak Kai terbahak-bahak. APINK yang terkejut melihat aksi itu kaku.

"Kenapa Kai? HAHAHAHAHA..Ada dugong tengah ngorat kau lah Kai" Kata Chanyeol pula. Dia ketawa tak henti-henti sehingga.

"Arghhh" jerit Chanyeol sebelum dia juga terjatuh ke dalam laut.
"Balasan!!" jerit Naeun. APINK menolong Naeun naik keatas bot bersama-sama.

Chanyeol pula terkial-kial didalam air
"Tak ada siapa-siapa nak tolong aku ke?" soal Chanyeol dan seperti yang dijangka tiada siapa yang menjawab.

"Chorong kau pergilah tolong" arah Baekhyun dan menolak Chorong ke dalam air. Belum sempat Baekhyun mahu ketawa, Eunji terlebih dahulu menolak Baekhyun.

"HAHAHA, siapa suruh kau tolak twin aku dengan leader unnie aku.. hahahahaha" gelak Eunji sehingga mengalirkan air mata.

"Ya Ampun..Woii,apehal semua dah mandi ni? Naik- naik..nanti lambat sampai" arah pemandu pelancong kepada EXOPINK. Mereka hanya memberi senyuman termanis dan menghadiahkan peace  kepada pemandu pelancong.

"Eunji..Tolong ahh" rayu Baekhyun. Eunji mengeluh dan menarik lengan Baekhyun. Tak semena-mena, dia pun turut jatuh ke dalam air laut. Baekhyun tersenyum puas.

"Kurang ajar" marah Eunji dan menonyoh muka Baekhyun dengan sotong gurita yang datang entah dari mana

Diatas bot

Selepas mandi didalam air laut secara tak sengaja tadi..EXOPINK berjemur diatas bot sambil menikmati pemandangan laut.

Tapi yang peliknya, kenapa bot ini menuju kearah yang bertentangan dengan gunung Fuji. Tapi syak wasangka itu dibiarkan sahaja.

Tanpa mereka sedar, dua orang lelaki sedang memerhati mereka dengan pandangan yang aneh.. Bukan, pandangan mangsa kepada pemangsa. Pandangan orang yang lapar dan ingin makanan untuk dimakan.. Arrghhh.. Laparnyaa

"Korang bau sesuatu tak?" tanya Hayoung sambil menghidu Chorong, Eunji dan Naeun

"Bau apa?" soal Namjoo

"Bau ikan..busuk sangat" balas Hayoung. Cho2Eun mencebik kerana disindir oleh maknae

"Hahaha..Cakap pasal ikan ni..Aku lapar lah" celah Kai sambil menggosok perutnya..

Mereka mengeluh..Sudah hampir 2 jam diatas bot tapi mereka masih tidak sampai ke Gunung Fuji. Gila ke tak? 2 jam?

Mahu sahaja mereka bertanya kepada abang pemandu kenapa mereka bergerak kearah bertentangan dengan Gunung Fuji tapi disebabkan malu, mereka diamkan sahaja.

" Hyung,sedap betul aku nampak diorang tu"- kata lelaki 1

" Ha'ah..Aku nak yang rambut pink pendek tu..perempuan tu nampak sedap"- balas lelaki 2..orang yang dimaksudkan ialah Baekhyun

" Suka hati lah..Tapi aku tak nak yang hangus tu..mesti tak sedap"- balas lelaki 1

" Aku tak nak yang telinga panjang tu..Kalau anak aku terkena virus telinga panjang tu tak ke naya? "

" Hyung~~ tak sabar aku nak makannn "- kata lelaki 2 dengan riang

Tapi mereka berdua sedari,seseorang sedang mendengar perbualan mereka. Orang tersebut sangat panik dan pengsan.

-bersambung

(C)EXOPINK LOVE STORY[엑소핑크 러브 스토리]Where stories live. Discover now