Selesai konsert"Weyh,buat malu kitorang jelah..Dah lah menari lepastu menyanyi pakai baju sukan. And then boleh pulak korang berkenalkan kitorang sebagai wifey korang. What tha hell??!!" rungut Chorong sambil mengusutkan rambutnya. EXO-K hanya tergelak.
"Relax laa,apa yang nak dimalukan sangat tu? Daripada kitorang,tukar baju kat atas pentas lagi malu," Bidas Baekhyun.
"Itu sebab korang memang tak reti malu. Nasib fans korang tak baling lightsaber kat kitorang tau..Kalau tak, terbelah dua lah badan kitorang," Celah Namjoo.
"Hohoho..Ini semua idea Suho. Alang-alang korang kat situ baik kitorang ajak buat konsert sekali.Buat peneman.. Katanya takut kalau budak ape entah namanya.. Rion? Hah Rion kacau dia.. Kau tau-tau jelah..Sasaeng.." Jelas Chanyeol.
"Lagipun Suho tau Bomi tu pandai Taekwondo. Kalau si Rion menyerang, boleh ditaekwondo budak tu," tambah D.O pula..
APINK hanya mengeluh. Mereka berharap yang mereka tidak akan dikecam dilaman sosial sebentar lagi.
Eunji yang sememangnya suka bermain Twitter tidak berani hendak membuka aplikasi 'burung' itu..Dia takut nanti masuk berjuta-juta notification daripada EXO-L yang akan memaki APINK.
"Penakut jugak si leader ni rupanya.." Usik Chorong. Dia membuat muka menyampah sewaktu melihat wajah Suho. Sengaja dia memandang Suho begitu supaya Suho naik angin.
Sekali-sekala tengok leader EXO marah tak salah kan? HOHOHO.
"Aku dengar esok korang terpaksa batalkan konsert sebab kitorang tiba-tiba menyampuk tadi..Betul ke?" tanya Hayoung. Ahli EXO mengangguk
"Ha'ah..dan themuanya thalah Thuho Hyung!!" marah Sehun. Marah manja-manja.. Kerek cerek betul si Maknae ni.
"Yelah..yelah..aku jugak yang salah. Dengan itu,aku akan korbankan satu kad kredit aku untuk korang semua.. nah, hambiklah." Suho membaling kad kredit berwarna keemas-emasan dihadapan muka EXOK dan APINK.
Bersinar-sinar mata mereka memandang kad kredit tersebut..
"OMG!! Suho kau baik lah!!" puji Bomi
"Suho, hyung lah leader yang terbaik!!" puji Kai pula
"Aku sentiasa sayang kau wahai leader.. Kau memang terbaik dan terlalu baik" puji Baekhyun. Tak semena-mena, perwatakan EXOK dan APINK menjadi baik. Macam mata duitan lah pulak.
"Pandai yer bodek aku?" sindir Suho dengan mukanya yang masam mencuka..
"Memandangkan malam masih bayi. Mari kita pergi disneyland nak?" cadang Naeun..
"Boleh jugak..Lama aku tak naik roller coaster.." sahut Namjoo
"Bila malam dah tua..Akan ada pertunjukkan bunga api..dan perarakan krismas.. Waa,tak sabarnyaa" celah Eunji.
"Suho hyung, boleh tak kitorang nak pergi Disneyland??" rayu Sehun dengan suara yang seperti keanak-anakan. Bibirnya dimuncungkan sehingga kalah mak nenek itik..
Dia memegang lengan Suho dan menggoyangkannya dengan lembut.
' ini kalau hyung tak bagi pergi..aku cabut tangan dia..bagilah ..jebal'
Sehun hampir naik angin kerana Suho tidak menjawab pertanyaannya.
"Yelah..Tapi,kena balik sebelum pukul 10" balas Suho dan tidur.
EXO dan APINK gembira tapi diselitkan bunyi keluhan.
"Kalau balik sebelum pukul 10.. "
"Tak dapatlah tengok bunga api" Eunji dan Naeun a.k.a 2EUN mengeluh.. Mereka mencebikkan mulut mereka.
Kerana malas melayan kerenah APINK dan EXO, Suho beredar dari situ. Bomi dari tadi lagi tersenyum jahat..Dia mengeluarkan sesuatu dari beg hello angsanya..
"Apa tu Bomi?" tanya Chorong. Bomi masih lagi dengan senyuman jahatnya
"tak kanlah..DADAH??!!" jerit Kai
Pung!!
Hidung Kai ditumbuk oleh Bomi. Nasib sikit aje berdarah
"Kau jangan nak mengarut..Ni ubat tidur.. Nanti sesiapa jelah..antara kita semua ni akan pergi belikan air minuman untuk Suho..lepastu --"
"Air minuman apa?" celah Namjoo. Bomi mengetuk kepala Namjoo.
"Dengarlah dulu!! Kacau lah budak ni!" marah Bomi. Namjoo mengangguk dan menyuruh Bomi teruskan rancangannya.
"Lepastu kita cucuk ubat tidur ni dalam air tu.." sambung Bomi. Ahli APINK dan EXO mengangguk tanda faham.
"Tapi..air apa?" tanya D.O..
"Suka hati jelah..yang penting ubat tidur ni larut"
"Apa kata..Oishi"cadang Chanyeol
"mengarut ape kau ni? Apa yang sedapnya?" tanya Chorong .
"Bila aku cakap sedap? Aku cakap oishi" marah Chanyeol
"Lerr..air jenama Oishi tu ker? Aku rasa unnie kita ingatkan kau kata 'sedap' sebab dalam bahasa Jepun..Oishi maksudnya Sedap" balas Hayoung
Chanyeol mengangguk-ngangguk..Dia mengeluarkan nota dan pen daripada beg yodanya dan menulis sesuatu
'OISHI ⇨sedap'
Itu yang Chanyeol tulis didalam buku notanya. Macam budak pergi rombongan sekolah 'lawatan sambil belajar' .. Even budak sekolah pun tak catat apa-apa..Nama je Lawatan Sambil Belajar
"Ahjussi..Kita pergi disneyland yo" jerit Bomi
"Hoi..you cakap elok-elok dengan i. Hormat orang tua!" marah Ahjussi si pemandu bas ..
"You mau pergi disneyland ka? Apa jauh sangat ni..Disneyland kan ada kat Hongkong .You gila ka?" tambah Ahjussi
Bomi mengetuk kepalanya. Ini mesti pakcik ni baru duduk kat Jepun seminggu..
"Disneyland Tokyo ahjussi pabo" balas Bomi
"You kata i perabot? You ni tak waras ka? I manusia okay?" balas si ahjussi. bomi semakin geram
"Bawak jelah bas tu!! Orang kata disneyland tokyo.. disneyland tokyo lah!!!" api kemarahan Bomi semakin membuak-buak. Ahjussi itu pula hanya membuat muka selamba
"tak perlu marah..Nampak macam gorilla" balasnya dan selamba menghisap vape
Bomi menahan sabar. Makin dilayan makin gila dibuatnya..
-bersambung
Kalau free bacalah ff Potter Family ya
YOU ARE READING
(C)EXOPINK LOVE STORY[엑소핑크 러브 스토리]
FanficAn Exopink fanfic #29 in Fanfiction .Thanks Exopink shipper and silent readers