Part 5

460 23 0
                                    

Rumah Park Dong Rim~

Shin Soo menuruni anak tangga menuju kearah pintu utama.Dong Rim merenung tajam kearah Shin Soo.

Shin Soo:wae?
Dong Rim:kau nak pergi mane?
Shin Soo:aku nak jumpa MinHo.
Dong Rim:tadi bukan main nak mati sebab sakit
Shin Soo:aku dah okey
Dong Rim:suka hati kaulah aku tak nak masuk campur.*masuk bilik.Shin Soo terus keluar.

Park Rae Kyung Pov~

Aku hanya mengeleng melihat perangai Shin Soo.Suka sangat mainkan perasaan namja.Nanti namja tu balas dendam baru tahu.

Tiba² aku terdengar Dong Rim menjerit.Pantas aku berlari menuju kearah bilik Dong Rim.

Terkedu aku apabila melihat Dong Rim yang terbaring dilantai sambil menjerit.

Dong Rim:tolong aku Rae....panasss!!!*jerit
Rae Kyung:ape aku nak buat??Ubat kau mane?*geledah bilik Dong Rim

Pantas aku mencapai botol berwarna merah malangnya langsung tak ade sebutir ubat pun.Aku mula mengelabah.

Dong Rim:panas!!!*jerit sambil tutup telinga
Rae Kyung:ape aku nak buat.Baik aku telefon Mingyu.Kau tunggu kejap.

Seventeen Dorm~

Ahli Seventeen duduk bersila sambil menonton filem.Tiba² telefon Mingyu berbunyi.Mingyu bangun menuju ke bilik sebaik melibat nama pemanggil.

Mingyu:Yeoboseoyo..Kenape kau call aku.
Rae Kyung:kau kena tolong aku.Aku tak tahu nak buat ape.
Mingyu:kenape bising sangat tu?
Rae Kyung:tolong aku.Aku tak tahu nak buat ape!
Mingyu:bertenang Park Rae Kyung!*dengan tegas

Woozi yang mencuri dengan perbualan Mingyu dengan seseorang terkedu sebaik Mingyu menyebut nama Park Rae Kyung.

Rae Kyung:Dong Rim!
Mingyu:kenape dengan Park Dong Rim
Rae Kyung:dia asyik menjerit panas aku tak tahu nak buat ape!
Mingyu:ape!!Bagi ubat dekat dia cepat!!*dengan keras
Rae Kyung:ubat dia dah habis.
Mingyu:okey..kau bertenang dulu...kau dengar baik² ape yang aku nak kata ni.
Rae Kyung:okey
Mingyu:mula² kau buka aircond pada suhu yang boleh buat kau beku.
Rae Kyung:okey
Mingyu:lepas tu kau pergi tahan air sejuk sebaldi.Lepas tu jangan buat ape² tunggu aku sampai okey.
Rae Kyung:okey aku tunggu kau.
Mingyu tergesa² keluar dari bilik.Ahli Seventeen memandang pelik kearah Mingyu.

The8:kau nak pergi mane?
Mingyu:aku ade hal..annyeong..

Mingyu terus keluar dari bilik meninggalkan ahli Seventeen yang terpinga².

S.coups:dia nak pergi mane tu?
Woozi:dia nak pergi jumpa Park Rae Kyung.*selamba
The8:what!!
Woozi:aku dengar dia cakap dengan Park Rae Kyung pasal Park Dong Rim
Dino:aku dapat rasakan yang Mingyu ade hubungan dengan Park Dong Rim
Dk:takpe nanti kita siasat.
Seventeen:okey

Rumah Park Dong Rim~

Luhan yang mengintip rumah Dong Rim terkejut melihat Mingyu.Perlahan² dia mengintai.

Mingyu:mane Dong Rim?*cemas
Rae Kyung:dalam bilik.Aku kurung dia sebab dia menjerit macam orang histeria.Jom.

Rae Kyung dan Mingyu pantas menuju kearah bilik Dong Rim.Mingyu pantas menerpa kearah Dong Rim.

Dong Rim:opppa...panasss!!
Mingyu:bertenang oppa dah ade kat sini.
Rae Kyung:sejuknya...ni air dia.

Pantas Mingyu menjampi air itu.Perlahan² Rae Kyung mendirikan Dong Rim.Terus Mingyu menyiram air yang dijampi kebadan Dong Rim.

Basah lencun baju Dong Rim.Pantas Mingyu menyumbat sebutir pil kemulut Dong Rim.Rae Kyung membawa Dong Rim menyalin baju.Perlahan² Rae Kyung membaringkan Dong Rim dan berlalu meninggalkan Mingyu dan Dong Rim.

Dong Rim:kamsahamida oppa.*perlahan
Mingyu:kenape tak bagitahu oppa yang ubat Rim dah habis!?*marah
Dong Rim:mianhae Rim lupa.
Mingyu:hurm takpe lah mujur Rae call oppa.Haish adik oppa sorang ni suka sangat susahkan oppa.
Dong Rim:oppa pergilah balik dah lewat ni.Rim dah okey.
Mingyu:menghalau nampak.hurm okey lah saranghae my little sister.*cium dahi Dong Rim
Dong Rim:yah i not little okey.
Mingyu:bye.*tutup pintu
Rae Kyung:kau dah nak balik ke?
Mingyu:hurm
Rae Kyung:sorrylah sebab susahkan kau.
Mingyu:takpe aku balik dulu.Tengokkan Dong Rim untuk aku.
Rae Kyung:okey.

Tanpa Mingyu,Rae Kyung dan Dong Rim sedari ade seseorang memerhati mereka sejak dari mula.Dia tersenyum puas sebab dah dapat maklumat.

She  Is  DifferentWhere stories live. Discover now