PART 7

454 20 0
                                    

Suho Pov~

Aku duduk dibilik rahsia sambil memikirkan sesuatu.Tiba² aku teringatkan sesuatu.D.o,Baekhyun,Lay,Tao dan Chanyeol datang kearah ku.

Baekhyun:kau dah kenape Suho?
Suho:wait korang je ke datang?
D.o:yelah.Yang lain ade hal.
Suho:aku nak korang jujur korang vampire dari puak mane.
Tao:err...errr perlu ke?
Suho:perlulah.Biar aku bagitahu pasal aku dulu.Kim Joon Myun Vampire dari puak hitam.Sepatutnya aku jadi pengawal peribadi Princess Park tapi bila dia hilang aku terus dihantar ke sini.
Lay:takkanlah pahlawan yang hebat tu?*tak percaya
Suho:yup
Baekhyun:aku Byun Baekhyun vampire puak hitam.
Chanyeol:aku Park Chanyeol vampire hitam sepupu Princess Park.*selamba
D.o:sepupu!?*jerit
Chanyeol:slow sikit.Hurm.
Tao:aku Huang Xi Tao vampire hitam.
Lay:aku Zhang Yi Xing vampire hitam pahlawan hitam.
Suho:bo...pahlawan hitam.
Lay:yup just aku,king vampire dengan Prince Mingyu tahu pasal ni.Tapi sekarang korang dah tahu.
D.o:aku Do Kyungsoo vampire hitam tukang masak peribadi Princess Park.

Tiba² bunyi seseorang sedang meneput tangan.Semua yang berada disitu terus berpaling melihat siapa.

Suho:kai!*perlahan
Kai:nampaknya korang dah kenal dengan sebahagian Puak Vampire Black.
D.o:aku harap kau tak bagitahu ahli kita yang lain.
Kai:jangan risau aku pun Puak Vampire Black.
Lay:bo??
Kai:aku Kim Jong In vampire black orang kepercayaan King Vampire.
Suho:kita 7 orang ke Vampire Black dalam group ni.
Kai:yup tapi korang kena hati² dengan Puak Red.Korang kenal tak Princess Park dan Prince Mingyu?
Baekhyun:just kenal nama.
Kai:dah tiba masa nya aku bagitahu korang.
Tao:bagi tahu ape?
Kai:Princess Park ialah Park Dong Rim!
Chanyeol:Park Dong Rim pelajar baru tu?
Kai:yup.Dia baru balik dari London selepas 5 tahun duduk dekat sana.
D.o:kenape aku tak perasan.Prince Mingyu?
Kai:Prince Mingyu ialah Mingyu Seventeen.
Lay:mampus lah kita.*sedih
Kai:takpe korang jangan risau Prince Mingyu takkan marah cuma....
Suho:cuma ape?
Kai:Princess Park.Dia dingin sikit selepas kematian Queen.Dah lima tahun kita orang tak nampak dia senyum dan menangis.
Tao:huarh aku tak nak kena hukum.*menangis
D.o:yah tak payahlah nangis memekak je.
Kai:bila tiba masanya Princess Park akan buat perjumpaan.
Baekhyun:okey dah jom masuk kelas.
All:let go.

Tanpa mereka sedari ade seseorang memerhati mereka sejak dari mula lagi.Dia terkedu sebaik mendengar kata² mereka.

End Suho Pov~

5 Qalaxy~

Puan Song:okey class untuk tugasan kali ni kita buat secara berkumpulan.Saya dah pilih jadi tak boleh tukar.Mula dari Group 1 Mingyu,Park Dong Rim,D.o,Park Rae Kyung,Chanyeol,Vernon,Sungkyu,Hoya dan Baekhyun.Group 2 S.coups,The8,Xiumin,Sehun,Dk,Sungyeol,Dongwoo,Luhan dan Chen.Group 3 Kwangmin,Youngmin,Shin Soo Ki,Park Shin Hye,Bomi Chorong,Hyuna,Yoona dan Yuri.
Shin Soo:cikgu saya nak tukar boleh tak?
Puan Song:Mianhae keputusan saya muktamad
Dong Rim:bila Puan nak kerja tu?
Puan Song:Minggu depan!*tegas
Dong Rim:okey.Group 1 nanti jangan balik nanti ade benda aku bincang.
Group 1:okey

Kring Kring~

Loceng berbunyi tanda waktu balik.Hanya tinggal group satu didalam kelas.Pantas Rae Kyung menutup pintu dan tingkap.

Mingyu duduk disebelah Dong Rim,Rae Kyung disebelah D.o,Chanyeol disebelah Baekhyun dan Vernon,Hoya duduk disebelah Sungkyu.

Dong Rim:korang semua puak vampire black kan?
Semua kecuali Dong Rim,Mingyu,Rae Kyung,D.o,Chanyeol,Baekhyun:mane kau tahu?*serentak
Dong Rim:Byun Baekhyun boleh kau bagitahu kat diarong ni macam mane aku tahu?
Baekhyun:a...ape?

Dong Rim menjeling tajam kearah Baekhyun tanda amaran.

Baekhyun:kau tahu sebab kau Princess Park.*perlahan
Sungkyu:what betul ke?
Vernon:betul ke Gyu?
Rae Kyung:jaga adab kau dengan Prince Mingyu!*tegas
Vernon:what!? You kidding right.
Mingyu:Dia betul biar aku terus terang dengan korang.Aku Prince Mingyu manakala Park Dong Rim ni ialah Princess Park yang menghilangkan diri 5 tahun dulu.*perlahan.
Vernon:kenape kau tak bagitahu aku?
Rae Kyung:Prince Mingyu tak bagitahu sebab taknak bahayakan nyawa korang!*tegas
Dong Rim:Baekhyun sape dalam group exo vampire black?*dingin
Baekhyun:Suho,Kai,Lay dan Tao.
Mingyu:Group Infinite?
Sungkyu:Woohyun
Dong Rim:oppa?
Mingyu:Jeonghan,Dino dan Hoshi.
Dong Rim:hurm.Untuk tugasan ni aku nak Rae kau cari tempat sesuai untuk buat tapi ingat jangan sampai puak vampire red tahu.
Rae Kyung:aku okey je.
Dong Rim:satu lagi aku nak korang jaga² jangan sampai puak vampire red tahu identiti korang faham!*tegas.
All:hurm
Mingyu:okey bersurai.Esok Rae kau bagi tempat.
Rae Kyung:okey

Mereka terus bersurai kerumah masing².Baekhyun masih dalam keadaan dilema kerana biadap dengan Dong Rim.

She  Is  DifferentWhere stories live. Discover now