~2~ Mycket man hända på en dag

1K 26 4
                                    

Kleo hade berättat för mig om skolans olika gäng, det gamla vanliga, sportiga typer, nörd typer, ensamma typer, ja ni vet, allt det där klychiga. Sedan var det ju dom här 'badboys' som Kleo kallade dom. Det var Jakes gäng. Dom var så kallade badboys. Ja, han jag slagit då.

Jag och Kleo började närma oss matsalen Efter att läraren hade sagt att vi skulle gå och äta lunch.

Efter jag och Kleo tagit våra brickor med spagetti och köttfärssås så kollade vi oss runt om om det fanns ett ledigt bord. Det fanns bara ett ledigt bord kvar i denna gigantiska matsalen.
Jag följde efter Kleo dit.

Vi satt oss ner.

"Så. Jag kan säga såhär, Jag vet inte riktigt vad Jake kommer göra för hämd för att du slog honom, Men någonting kommer han iaf att göra" så Kleo medans hon åt av sin mat.

Jag tuggade i mig en hel del mat innan jag svarade.

"Jaja, låt han. Jag är inte rädd" så jag känslokall.

Why should i?

"Du borde" så Kleo.

"Vadå, är du rädd för han?" Frågade jag henne.

"Nej. Men jag har sett honom göra dåliga saker, så ja, du borde vara rädd för honom" sa hon.

Jag bara ryckte på axlarna.

Jag vände mig om och kollade runt i matsalen. Min blick fastnade på 'the badboys'.

Jake satt där, hånglade upp en tjej. Någon annan satt och rökte, med en skällande lärare säga åt honom att inte röka inomhus., resten satt väll bara och pratade med varandra. Min blick vandrade åter igen tillbaka på Jake när jag såg hans ansikte.

Hans näsa var röd och svullen, han hade även ett blåmärke på kindbenet. Antagligen från när jag Armbågade honom i ansiktet.
Plötsligt möttes våra blickar. Ett uttryck som jag knappt kunde tyda visade sig på hans ansikte. Han såg lite arg ut faktiskt, vilket är helt förståligt.

Jag vände ner blicken flinades. Jag menar, han förtjänade det!.
Man säger ju inte sånt till en okänd person?.

"Så.. röker du? " frågade Kleo mig.

"Japp" svarade jag.

"Vill du hänga med ut och röka?"

"Visst" sa jag.

Jag kände då helt plötsligt suget av att röka.

Vi reste oss upp och gick därifrån.

Vi gick ut genom dom stora portarna, ut till den stora gården.
Jag följde bara efter Kleo.

Vi gick till en av skolans väggar och ställde oss där.

Jag tog fram mitt rökpaket och tog ut en cigg, tände den och rökte. Detsamma gjorde Kleo.

"Så vill du hänga med på en fest ikväll?" Frågade Kleo.

"Jag vet faktiskt inte, Det pros på om mamma är hemma eller inte" så jag och rökte ett bloss.

"Vadå, kan du inte smyga ut? "Frågade hon.

"Jo, men, jag vet inte riktigt, jag mår sådär" sa jag.

"Vadådå?" Frågade Kleo.

"Ja, Det tar ju på krafterna att slå ner någon" sa jag flinandes.

Kleo skrattade lätt och det började jag också att göra.

"Nä, men gärna, Jag kommer. Orkar verkligen inte med min mamma just nu, hon gav mig liksom utegångsförbud så igentligen får jag inte men jag smiter ut" sa jag.

Vi hade stått här i en stund tills några killar var på väg hit, Jag kunde inte riktigt se vilka det var men det var i alla fall killar. Man kunde se det på deras väluppbygda muskliga kroppar.

"Ey! Alexis!" Skrek någon av dom och närmade sig. Jag såg då att det var Jake och hans fyra kompisar.

Jag tog några bloss av ciggen, han kom fram till mig, och plötsligt var jag upptryckt mot väggen.

"Det du gjorde innan idag var nog det dummaste du kunde gjort i hela ditt liv" sa han med ett hotfullt ansiktsuttryck.

"Men det är sexigt att en tjej kan slåss, you know, i like it rough" la han sedan till.

Som svar blåste jag ut röken från ciggen jag haft i min mun, flinandes. Men dels äcklad av det han precis sa.

Han hostade lite lätt och tryckte upp mig ännu hårdare mot väggen.

"Du lär ångra det" sa han nu mer argt men med endå ett flin på läpparna. Det såg ut som att han skulle kunna ta mig här och nu. Ew.

"Du vet om att jag bara kan säga till hela skolan att jag, en tjej, spöade upp dig, och då kommer nog ingen tycka att du är sån jävla bad boy" sa jag flinandes.

Hans flin försvan och ersattes med ett väldigt ilsket uttryck.

"Du skulle bara våga! " nästan skrek han.

"Jo det skulle jag, kanske inte, om du släpper ner mig, Jag överväger det" sa jag.

Han släppte tillslut ner mig men stod kvar och blängde på mig.

Jag knuffade bort honom och gick tillbaka till Kleo.

"Och förresten, kalla mig inte Alexis. INGEN får kalla mig det. Du vet vad som händer! " sa jag varnade.

Jag gjorde ett tecken till Kleo som visade att vi skulle gå.

Hon nickade och vi gick mot ingången.

Jag slängde en sista blick bak mot dom. Dom stod nu och rökte.

Vi gick in i skolan och mot våra skåp.

"Kan vi inte sticka hem till dig? " frågade Kleo.

"Okej! " sa jag.

Jag skolkar mer än gärna.

Vi tog våra grejor och gick ut ur den stora byggande igen.

Vi gick till parkeringen. Jag gick fram till min motor cross och låste upp låset. Jag tog på hjälmen och backade ut.

Jag kollade runt om mig och såg Kleo på en moped.

"Fan vad häftig! " sa hon och pekade på min kärra, eller vad man nu än säger.

"Tack! " sa jag.

"Följ bara efter mig så kommer vi hem till mig" la jag till och hon nickade.

Vi började köra i full gas hem till mig, vi har tur om vi inte ens blir tagna av polisen.

Så! Här har vi andre kapitlet! Mycket kan hända på en enda dag! Men hoppas ni gillade det och kommentera gärna!
See yaa tough guys!



Bad girls do it betterWo Geschichten leben. Entdecke jetzt