-7-

810 17 5
                                    


Nästa morgon var det tyvärr skola igen, jag stängde av alarmet som jag faktiskt för en gång skull vaknade av.

Jag klev trött upp ur sängen och gjorde min vanliga morgonrutin, sminkade mig,kammade igenom mitt mörka hår, åt frukost, borsta tänderna och byta om.

Jag kasta ut ett par svarta jeans och en svart vit randig of shoulders magtröja samt underkläder och strumpor och tog på mig det. Därefter flätade jag mitt hår i utbakade flätor och tog på mig en Nike keps.

Jag tog min mobil som satt på laddning och sedan mina nycklar. Klockan visade 7:56.
Oh fuck! Tänkte jag.

Jag sprang snabbt ner till hallen och slängde på mig min svarta tunna jacka och och sedan mina adidas skor. Jag låste dörren snabbt efter mig och tog min motocross och körde 80 på en 50 väg, jag vet, jag är crim.

Efter 10 minuter var jag framme vid skolan. Efter att jag låst min motocross sprang jag in i skolan och in i dom tomma korridorerna. Jag gick mot mitt klassrum och öppnade hastigt dörren. Alla blickar hamnade på mig, inklusive den arga matte läraren.

"Och varför är du så sen?" Frågade hon.

"För att jag är sen" sa jag och och satt mig bredvid em skrattandes Kleo.

Jag bara flinade åt henne.

"Kvarsittning!" Sa han.

Va?!?! Är inte det att överdriva ?!?! Ahrr.

Jag blängde bara surt på honom.

Under hela hans lektion satt jag och Kleo mest och bara snackade.

När lektionen var slut så trängdes alla bokstavligt talat igenom dörren.

"Följer du med ut och tar en cigg?" Frågade hon.

"Gärna" sa jag.

Vi gick ut på skolgården och gick mot bänkarna. Påväg en dit mötte vi Jake och hans 'gäng'.

"Tja babe" sa han.

Jag bara himlade med ögonen och gick vidare.

Men han tog tag i min arm.

"Vi ses på kvartsittningen" Sa han med ett flin på läpparna och släppte sedan min arm.

Jag suckade högt när vi satt oss på bänkarna och Kleo tog ut ett paket cigg.

Hon gav en till mig och tände den. Jag andades in ett bloss och andas sedan ut det.

"Jag orkar inte med honom. Och förresten var inte han skit arg på mig?? Jävla moodswings" sa jag till Kleo.

"Äh jag vet inte, han är som han är" skrattade Kleo. Jag skrattade åt hennes kommentar.

Senare på sista lektionen.

Vi alla hade gått in i klassrum mer och suttit oss ner. Vi hade historia. Det är nog det enda jag tycker är roligt här i skolan om jag ska vara ärlig.

"Okej så, nu framöver ska vi arbeta med en uppgift där ni ska jobba två och två" han avbröts av en massa 'jaaa vi två" " du och jag" osv.

"Nej! Jag har redan bestämt" fortsatte han och man kunde höra alla sucka.

" I alla fall, det hela går ut på att ni ska göra en uppsats om ett valfritt ämne i historien, i kan välja medeltiden, stenåldern, franska revolutionen, ja ni fattar. Ni ska sedan skriva en uppsats om hur det tiden va och sedan jämföra med dagens samhälle. Varför det blev som det blev, konsekvenser av det osv. Sen hade jag tänkt att ni skulle göra en redovisning på detta. Och det här påverkar ert historia betyg rätt så mycket så ni måste skriva utförligt och mycket" sa han.

Vissa suckade och visa sa 'gud vad roligt'. Ja, det pros ju på vem han hamlar med.
Och om jag skulle hamla med Jake så spyr jag och ber om att får byta till Kleo eller något.

"Så nu ska jag ropa upp grupperna., Tim och Emelie, nate och Sophie, Kleo och drake, Alex och Jake.,"

NEEEEJ. Uppenbart för fan.

Jag avbröt honom.

"Snälla kan man få byta!! Det går inte!" Sa jag bedjande.

"Nej! Inga byten, nu blir det så! Sätt er med den ni arbetar med och börja jobba!" Sa han strängt.

FAN också. Bredvid mig slank en flinade liten orm vid namn Jake ner.

"Så vad ska vi välja? Hur sex var då och nu? Vi kan experimentera" sa han och satt sin hand på mitt lår. Jag slog snabbt bort.

"Komme du ihåg vad som hände förra veckan, ska det hända igen!?" Sa jag ilsket och han bara tog upp händerna som om han var oskyldig.

"Okej, vad ska det handla om då?" Frågade jag.

Det såg ut som han satt och tänkte.

"Franska revolutionen?" Sa han.

"För en gångs skull håller jag med dig" så jag.

Och faktiskt arbetade vi med flit och han bettede sig för en gång skull inte som en idiot.
Vi letade fakta hela lektionen och påbörjade anteckningar, och sen var lektionen slut.

Jag gick till mitt skåp och drog ut min backbag och stängde skåpet igen. Jag gick sedan mot utgången.

Kleo sprang fram till mig.

"Vill du hitta på nåt idag?" Frågade hon.

"Nä, jag är as trött och har huvudverk, och dels så måste jag göra klart anteckningar på SO" sa jag och suckade.

"Och sen när brydde du dig om läxor och skolan"

Jag ryckte på axlarna. "Om jag inte gör den här uppgiften bra får jag ett F, och det vill jag inte" sa jag. Hon nickade bara.

"Okej men då ses vi imon i alla fall!" Sa hon.

"Aa" so jag och gav henne en kram innan hon gick.

Jag gick ut på parkeringen och låste upp låset till min motocross. Jag satt mig på den och gasade sedan hem.

"HALLÅ" skrek jag när jag kom in genom dörren.

"Hej!" Sa mamma medans hon gick ner för trappan.

Jag gav henne en blick och tog sedan av mig mina ytterkläder, hade ingen kust att prata med henne.

Hon skulle precis säga någonting.

"Du-"

"Jag måste göra läxor mamma" Sa jag med en suck.

Hon fick ett förvånat uttryck.

"Okej.. vad bra, ja, gå du och gör dom " Sa hon innan jag gick upp för trappan och in på mitt rum.

Jag vet inte jätte långt kapitel och dålig uppdatering But hope you liked it! ❤❤❤

Bad girls do it betterWhere stories live. Discover now