Zihinsel Şifa Önsöz

1.2K 7 0
                                    

Önsöz

Zihinsel Şifa sağlığımızı derinden etkileyen zihnimizi dengeli yönetme sanatıdır. Hastalıklar -ya genetikten, -ya olumsuz alışkanlıklardan veya –zihnin dengesiz çalışmasından doğar. Dengesiz düşünmek, hayat aracını, çukura, bataklığa, uçuruma sürmeye benzer.

Yüce Yaradan bize yeryüzündeki hayatımızı başarıyla yönetebilmemize yetecek güçte bir beyin ve zihin lütfetti. Zihnimizle -eğitimimizi, -ailemizi, -işimizi, -ilişkilerimizi yönetiyoruz. Kimlik ve kişiliğimizi zihnimizde inşa ediyor, zihnimiz aracılığıyla hayata tutunuyoruz.

Beyin bilgisayarsa, zihin, bilgisayara yüklenen yazılımlardır. Anne rahminden bugüne beynimize yararlı veya zararlı sayısız yazılım yüklendi. İrademizi, biriktirdiğimiz zihinsel yazılımlar, yani inanç ve ilkelerimiz yönetiyor. Değişmek, inanç ve ilkelerimizi değiştirmektir.

Can sıkıcı zafiyetler mi geliştirdik? Sıklıkla ve kolaylıkla üzülüp sinirleniyor muyuz? İstemediğimiz alışkanlıkların esaretine mi düştük? Beynimiz yavaşladı mı? Öğrenmekte, düşünmekte, hatırlamakta zorlanıyor muyuz? Ya da dengesiz davrananlarla baş etmemiz mi gerekiyor? Sorun değil! Çalışma ilkelerini değiştirerek zihnimizi bunalmaktan kurtarabiliriz.

Zihinsel Şifa hayatımızın gerilim kefesini hafifletip, huzur kefesini dolduran beş araç sunuyor bize: 1-Beynimizi besleyebilir, 2-düşüncelerimizi dengeleyebilir, 3-dengesiz insanlarla ilişkilerimizi yönetebilir, 4-olumsuz duyguların yükünü hafifletebilir ve 5-maneviyatın gücüne dayanarak hayatın çileli imtihanlarıyla baş edebiliriz. Her şey Allah'ın takdiriyledir.

-Beyin açlığı ve bozulması unutkanlığa, yorgunluğa, dalgınlığa nasıl yol açıyor? Beynin ne tür bir beslenmeye, yağlanmaya ve korunmaya ihtiyacı var? Beyin nasıl hasar görür? Beynin sağlıklı ve hızlı çalışması nasıl bir yaşama alışkanlığı gerektirir?

-Beynin çalışır hali olan zihin, nasıl çarpılıp dengesizleşir? Akıl okuma, hep/hiç katılığı, olumsuza odaklanma, kendini olumsuz etiketleme zihni nasıl tahrip eder? Televizyonlar, romanlar ve şeytanî objeler zihnimizi hangi hipnotik yollarla zehirler?

-İnsan kişilik dengesini nasıl bozar? Dengesiz kişileri nasıl ayırt edebilir, zararlarından nasıl korunabilir ve varsa kendi dengesizliğimizi nasıl onarabiliriz?

-Olumsuzluklardan kaçınmayı amaçlayan öfke, kaygı, suçluluk, isteksizlik duyguları nasıl gelişir? Olumsuz duyguların büyümesi zihin gücünü nasıl bitirir? Olumsuz duyguların yıkıcı yükünü nasıl asgariye indirebiliriz?

-Ölüm, ayrılık gibi ağır sarsıntıların üstesinden nasıl gelebiliriz? Karamsarlığa karşı pozitif bakışın yolu nedir? Sabır, şükür, tevekkül, tefekkür gibi huzur kaynaklarına nasıl başvurabiliriz?

Zihinsel Şifa yıllarca süren okumalarımızın, güncel gelişmelere ilişkin merak ve araştırmalarımızın özeti gibidir. Zihinsel Şifa'da Doğu-Batı ve bilim-din eksenlerini kesiştiren sentezler bulacaksınız. Yerine göre teknik konular hemen her yaş ve kültürden insanın rahatlıkla anlayabileceği sadelikte karşınıza çıkacak. Bazen egzersiz yapmamız gerekecek. Bazen de zihnimizi değiştirmemiz için, okuduğumuz bölümleri özümseyerek anlamamız yeterli olacak. Bu bir mutluluk kitabı değil, ancak bitirdiğinizde kendinizi huzurla dopdolu hissedeceksiniz.

Zihinsel Şifa'nın hazırlanmasına fikir ve destekleriyle katkı sunan eşime, çocuklarıma, kitabın sayfa ve kapak tasarımında ve basım, yayın, dağıtım ve tanıtımında görev alan herkese teşekkür ediyorum. Zihinsel Şifa'yı bize nasip eden yüce Yaradan'a şükrediyor, O'nun aziz elçilerini selamlıyor ve O'nun yüce adıyla başlıyorum.

Çankaya, Ankara


Zihinsel Şifa / Muhammed BozdağHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin