Giriş
Zihinsel Şifa'nın ana fikri şudur: Hayatımızı zihnimizle yönetiyoruz. Zihnimizin kendisini ve altyapısını bozduğumuzda tüm sağlık sistemimiz bozulur ve hayatımıza hâkimiyetimizi kaybederiz. Zihinsel sistemi korumanın yolu, beyin kimyasını onarmak, düşünce çarpıtmalarını düzeltmek, negatif duygulara ve dengesiz ilişkilere hâkimiyet ve hayatın sorunlarıyla manevi mücadeledir.
Zihin, içerisine huzurun ve hüznün sürekli aktığı terazinin kefeleri gibi çalışır. Daha çok huzurlu içerik üreten zihin mutlu, hüzün üreten zihin ise mutsuzdur. Zihinsel Şifa hüzün kaynaklarını kurutup zihne huzur doldurmanın yolunu açma tekniğidir.
Modern tıp bütün incelikleriyle gelişiyor, süper bilgili ve yetenekli hocalarımız yetişiyor. Ancak hocalarımız arasında da tam fikir birliği yok. Birinin yararlı dediğine öbürü zararlı diyebiliyor. Nice ilaç yıllar sonra zararlı diye toplatılabiliyor. Laboratuvarda canlı insan organı bile üretilebilir oldu. 60 yaşındaki insana kendini 20 yaşında hissettirecek gençleştirme tedavileri gelişiyor. Bu haldeyken hastalıklar patladı gitti. İnsanlık kıvranıyor. İnsanlar hasta, mutsuz, sorunlu...
• Türkiye'de 3,5 milyon kalp hastasına her yıl 120 bin kişi ekleniyormuş. Ülkemizde halen diyaliz makinesiyle yaşayan 70 bin olan kronik böbrek yetersizi hasta üç yıl sonra 115 bine ulaşacakmış. Dünyada 2008 yılında 12 milyon olan kanser hastası, 2030'da 26 milyonu aşacakmış. Dünyada 2007 yılında 220 milyon olan şeker hastası, 2030 yılında iki katına çıkacakmış.
• İnternetten hastalık artışıyla ilgili manşetlere bakıyorum: "Türkiye'de şeker hastalığı artış hızı dünya ortalamasının üzerinde. Alzheimer'daki artış korkutuyor. Diyabet hastalığında korkutan artış! Bunama hastalığında endişelendiren artış! Türkiye'de böbrek hastası sayısında korkunç artış var! Bu hastalık günden güne artıyor! Mide kanseri Türkiye'de artıyor!"
• Bir iç hastalıkları profesörümüz hipertansiyon, kalp, şeker, kanser, mide-bağırsak, kronik karaciğer, guatr başta olmak üzere Türkiye'de hasta sayısının anormal şekilde arttığını söylüyor. Hasta sayısının nüfusun yüzde 90'ına ulaştığını ifade ediyor. Hastane koridorları neden insan kaynıyor?
Ben de çocukluğumdan beri hastalıklar çektim. İki küçük kardeşim öldü ve ben hayata zor tutunmuşum. Bir süredir tansiyon ilacı kullanıyorum. Yıllardır antibiyotik, ağrı kesici ve benzeri hap kullanmıyorum. Kimi hangi hastalıkla sınayacağını Allah bilir. Lakin tedbir almalı değil miyiz?
Üniversite yıllarım boyunca boğuştuğum baş ağrılarımdan reçetelerle kurtulamadım. Hastalıklara bakışımı değiştirdim. Su ve portakal suyu içip yürümeye başladım. Ağrılarımdan kurtulduktan yıllar sonra öğreniyorum ki sorunum susuzluğummuş.
Stresli ve hareketsiz bir hayatın sonunda kayın validemin adını hatırlamakta zorlanacak kadar unutkanlığa tutuldum. Nörolojiye gittim. İngilizlerin kanserojen diye yasakladığı beyin tomografisi çekildi. Bir şey çıkmadı. Erkenden bunuyor muyum? "Allah'ım, aklımı bana bağışla, biraz daha hizmet edeyim." diye dua ediyorum. Antidepresan önerisini tutuyorum önce, sonra da kaldırıp atıyorum.
Araştırayım diyorum ve anlıyorum ki her sabah beynimin bilgi organizasyonunu sarsan sorunum tansiyonummuş. Çürük dişlerime doldurulan cıvalı amalgam beynimi zehirliyormuş. Çiğneme veya ağız ısısı amalgamdan en tehlikeli sinir öldürücü olan cıvayı buharlaştırıyormuş. Beynim diş dolgularının sağlam olmasından daha önemli benim için. Dolguları söktürüp değiştiriyorum.
Anlıyorum ki şifanın –bir şartı sağlıklı yaşamak, -bir şartı da sağlıklı düşünmektir. Sağlıklı düşünce Zihinsel Şifa'nın çerçevesini çizdiği şifa yayıcı düşünce sistemidir. Sağlıklı yaşasa bile, dengesiz düşünen insan strese düşer, sinir sistemindeki tahribat hızla büyür ve hızla hastalanır. Stresin bozduğu zihin yüce Yaradan'ın vücudumuza yerleştirdiği şifa mekanizmalarını devre dışı bırakır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zihinsel Şifa / Muhammed Bozdağ
No FicciónDr. Muhammed Bozdağ'ın 6. kitabı Yayın Yılı 2015, Sayfa: 320 Kitap dengesiz yaşantı ve kronik stresle enerjisini bitiren ve kimyasal dengesi bozulan zihnin yeniden toparlanmasının biyolojik ve psikolojik taktiklerini derleyip okuyucuya sunuyor. Ark...