Sorunlarla Manevi Mücadele / Giriş

726 11 1
                                    


Acıyla zevkin, savaşla barışın, iyiyle kötünün karışımından yaratılan hayatta her iş her zaman yolunda gitmez. İnsanlar bir ömür boyunca varlığın, yokluğun, darlığın, dirliğin küçük büyük türlü sarsıntılarıyla sınanır. Yerine göre aşk gelir başa, boşanma, ölüm, kaza, işsizlik gelir.

Yüce Yaradan bizi ağır bir acıyla imtihan ettiğinde üstesinden nasıl gelebiliriz? Ayrılığın veya ihanetin acısıyla nasıl baş edebiliriz? Allah geçinden versin, ölümün ıstırabından nasıl sıyrılırız? Hayatımızı yöneten zihnimizin sağlığını nasıl koruruz?

Bir karınca yuvası sulara, sellere kapılır da ota, taşa tutunup hayatta kalmayı başaran karıncalar yıkılan yuvalarını çabucak yeniden kurarlar. Ağır acıların herhangi biri bütün insanların üzerinden geçer de, çoğunluğu yine de ayakları üzerinde durur. Yüce Yaradan nice kimselerin kararan kalbini sönen ocaklarından âdeta yeniden diriltir.

Lakin bazen de annesini, evladını kaybeden, iflas eden, âşık olan, boşanan, kaza geçiren insan yaşadığı ağır sarsıntının altında ezilir. Canı çok yanar, göz pınarları kurur, kalbinin ışığı söner, hayata küser, depresyon bunalımında boğulur veya üzüntüden ölür gider. Oysa yüce Yaradan'ın amacı bizi imtihanlardan eğiterek geçirmek, dünya aşkından ayıklayıp cennetin yüce ahlâkına yükseltmektir.

Ölüm Allah'ın evrensel emridir. Lakin aşk, boşanma, işsizlik gibi acılar biraz da şeytana göz kırpmak yüzünden belaya dönüşür. Yoksa ilahi ahlâk baştan sona vefa, adalet, barış ve huzur vesilesidir. Hayat yanlış yapanın eninde sonunda bedel ödeyeceği imtihan yeridir.

Hayat imtihanının bizi içine düşürdüğü acı bataklıktan boğulmaktan kurtulmayı nasıl başarabiliriz? Başlıca manevi huzur kaynaklarını oluşturan iman, tevekkül, tevazu, tefekkür, sabır ve şükür kanallarından zihnimizi nasıl besleyebiliriz? Nasıl manevi olarak güçlü, dirençli ve dayanıklı olabiliriz?

Sorunlarımıza rağmen kendimizi nasıl olumlu ve enerjik hissedebiliriz? Sorunlarımıza nasıl pozitif ve güçlendirici açılardan bakabiliriz? Sorunlar refahın lezzetini nasıl hissettirir, saniyeleri nasıl ibadete dönüştürür, ahirete nasıl teşvik eder? Nasıl yüce Yaradan'a isyandan uzaklaştırır, günahlarımızı nasıl temizler, duamızı nasıl bereketlendirir?

Başa gelen ölüm dâhil her şey mecburen çekilir. Kimse çekemem diyerek kurtulamaz. O galaksileri yoktan yaratan Allah'tır ki O'na isyan eden sadece kendi akılsızlığını ilan eder. Öfkesine esir düşen, kendisini ateşe düşürür. Bizim ah edip inledikçe derdimizi dökeceğimiz, huzurunda gözyaşı döküp yalvaracağımız Rabbimizden başka kimsemiz yok. Yüce Yaradan'dan kaçıp kapısına sığınacağımız başka kimseler toz zerresi bile yaratamazlar.

Öyleyse kendimize gelelim. Gece gündüz bizi gören ve gözetleyen yüce Allah'ın kudret ve rahmet eli üzerimizdedir. Yarattığı dert de bizde, derman da bizdedir. Zihnimizin kapılarını ilahi rahmete açarsak, yüreğimize rahmetin nuru doluşur.

Bu muhteşem yaradılışın amacı bu kısacık yeryüzü hayatı olamaz. Yıkacağınız bir büyük sarayı birkaç kelebek içerisinden uçup gitsin diye yapmazsınız. Büyük projelerin büyük amaçları olur. Küçük dünya sarayı büyük ahiret sarayına yaraşır eserler üretmesi için yaratılmıştır. Biz bu imtihanların olgunlaştıracağı birer cennet meyvesi olmaya adayız.

Öyleysebuyurunuz, başa gelebilecek başlıca sarsıcı büyük zorlukları ele alalım.Zorluklara sabretmemizi sağlayacak başlıca manevi enerji alanlarındaderinleşelim. Hayatın zorluklarına pozitif pencereden bakabilmenininceliklerini keşfedelim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 01, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Zihinsel Şifa / Muhammed BozdağHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin