Trecuse deja prima luna din clasa a noua si dupa multe recapitulari, bobocii au trecut la materia PROPRIU-ZISA; asta insemnand lectii stufoase, teste, ascultari, machete, proiecte, concursuri si olimpiade.
Primul proiect pe care l-au facut elevii din clasa a 9-a B ( clasa lui Dani si a Luizei), a fost "Schema vietii" la biologie, in care grupe de cate 4 persoane sa faca o macheta in care sa descrie detaliat dezvoltarea speciilor.
Dani si Luiza au facut parte din Grupa 3- Oamenii, alaturi de Mara si Kira. Prin urmare, trebuiau sa faca "drumul dezvoltarii" la om. Prima data, cei patru coechipieri au vrut sa faca proiectul la Kira, insa Kira statea cu cei 5 frati mai mici ai ei intr-un apartament inchiriat in care nu aveau internet, calculator sau curent electrric. Apoi, s-au gandit sa il faca la Mara, insa maica-sa era o nebuna in camasa de forta care statea mereu inchisa in dormitor si asculta melodii deprimante de la SIA, iar Mara nu stia cum va reactiona daca aduce pe cineva strain in casa. In final, cei patru au decis sa faca proiectul la Luiza acasa ( care de aproape era si casa lui Dani si a surorii lui, Irina ).
"Kira si Mara sunt prietenele mele acum, iar daca vin la mine acasa, trebuie sa stie ca Dani sta la mine, de ce sta la mine si faptul ca suntem impreuna"gandi Luiza. Asa ca ziua urmatoare le spuse pe scurt Kirei si Marei toata viata ei din ultimii trei ani intr-o singura pauza.
-Dani e iubitul tau? Tare...adica e dragut...adica ca prieten, amic, camarad, coleg...cel putin pentru mine...adica nu stiu cum e ca iubit pentru ca nu am fost cu el...se fastaci Mara.
-Luiza, esti o tipa super, normal ca ai un prieten, dar e cam ciudat ca deja v-ati mutat impreuna. spuse Kira zambind.
Apoi cele trei prietene au ras. Ramasese stabilit: vor urma ca saptamana viitoare sa faca proiectul la Luiza. Casa era mare, nu avea frati sau surori pe cap sau parinti nebuni, ca si Kira sau Mara. Era okay.
*PESTE O SAPTAMANA...*
Sambata urmatoare, Kira si Mara au ajuns la Luiza pe la ora 9. Dani dormea, asa ca nu l-au deranjat si au stat in camera Luizei o vreme. Au vorbit foarte mult...
-Parintii tai sunt super. spuse Mara uimita de amabilitatea si ospitalitatea parintilor Luizei
Ai ei nu erau asa. Mama ei era...cum era..., iar tatal ei lucra 10 ore intr-o fabrica in afara Bucurestiului, pe undeva prin Ilfov, asa ca nu il vedea prea des. Oricum, poate ca era mai bine asa...Cand venea de la lucru era super stresat si nervos. Odata, s-a intors acasa pe la 11 seara si a gasit-o pe Mara citind din Harry Potter in bucatarie cu toate luminile aprinse, apoi a tipat: "Ce stai cu TOATE luminile aprinse?!? Si la ora asta???" apoi i-a rupt cartea copertata cu mainile goale. De atunci, Mara il URA.
-Pai...parintii mei nu-s chiar asa de super...Da, sunt super obisnuiti, dar ATAT. zise Luiza.
Apoi au ras.
-Auzi, dar Fat-Frumos asta al tau se trezeste astazi? ii zise Kira Luizei, fiind un pic iritata de faptul ca inca proiectul nu era gata.
-Calmeza-te, Kira; cred ca deja s-a trezit. spuse Luiza incet, de parca Dani era in camera cu ele si dormea.
Si Luiza chiar avea dreptate...Dani se trezise si chiar in clipa urmatoare, el intra in camera tinand o cutie mare in maini pe care scria "ATENTIE!!! FOARTE FRAGIL!!!".
-Ce e in cutie, Romeo? intreba Kira razand in hohote.
Luiza nu era suparata...chiar i se parea amuzant, asa ca ii spuse:
-Romeo?!? Asta-i noua.
-Julieta (era vorba de Luiza), Kira si Harry Potter (era vorba de Mara ), va prezint materialele pentru proiectul nostru, spuse Dani scotand din cutie aracet, acuarele si multe altele.
Dupa vreo 4 ore intense de lucru, Luiza, Dani, Kira si Mara au realizat o macheta foarte reusita in care erau 4 figurine asezate in urmateoarea ordine : o maimuta in 4 labe, o maimuta in 2 picioare, o maimuta mai putin paroasa tot in 2 labe :) , si un om.
Mama Luizei a intrat atunci in camera cu un platou cu patru pahare de suc de portocale si un bol URIAS de floricele.
-Wow, ce bine arata macheta! a spus ea.
-Ne bucuram ca va place. zise Mara.
-Da, ne bucuram. repeta Kira.
-Aaaaaa...am uitat de ce venisem! Daca aveti nevoie de mai multe informatii, folositi biblioteca de la subsol. A cazut interenetul. zise mama Luizei. Va conduc eu... continua ea.
Cateva clipe mai apoi, cei patru prieteni erau intr-o biblioteca uriasa, exact ca biblioteca liceului. Niciunul dintre ei nu aveau de gand sa citeasca despre dezvoltarea biologica; toti vroiau sa citeasca cu totul altceva.
-Nu pot sa cred! Asta e editia limitata din Harry Potter fabricata in 1993! De unde o ai? intreba entuziasmata Mara.
-Mama a fost fan Harry-Potter. Avea o adevarata obsesie pentru cartile astea.
-Pot sa o citesc?
-Ce sa citesti?
-Cartea cu Harry Potter...Remind?
-Sigur...Poti sa o iei si acasa.
-Esti sarcastica...
-Ba nu! Pe bune! Poti sa o iei! Nimeni nu a mai intrat in biblioteca de ani buni si mama sigur nu s-ar supara.
-Pai...merci mult.
-N-ai pentru ce!
Se intuneca. Soarele intrase sub pamant pentru a lasa luna sa straluceasca. Era ora 19. Fetele trebuiau sa plece.
-Multumim mult pentru ziua asta uimitoare...spuse Mara, la plecare, tinand strans in brate cartea Harry Potter.
-Eu va multumesc! spuse Luiza imbratisandu-le in acelasi timp si pe Kira si pe Luiza.
Dani doar le saluta de ramas-bun. Nu voia sa le imbratiseze.
"Pana la urma, a fost o zi reusita..." isi spuse Luiza imbratisandu-l pe Dani fara motiv. Probabil ca avea nevoie de afectiune.
CITEȘTI
El & Ea
RomanceEste vorba despre un cuplu de adolescenti care... (va las pe voi sa descoperiti singuri).