Selam millet ilk defa yazmaya başlıyorum umarım beğenirsiniz.Nasıl yorumlar alıcağım konusunda hiçbir fikrim yok bir yazım hatam varsa şimdiden özür dilerim..İyi okumalar..
Her okul sabahı olduğu gibi bu sabah ta annemin "okul şarkılarını" söylemesiyle uyandırılmaya çalışılıyordum.Annem şarkılardan nefret ettiğimi bildiği için ve ben kalkana kadar devam ediceğini bildiğimi bildiği için söylemekten hiç kaçınmıyor ve susmuyordu. "Allah aşkına sus anne ya!" diye bir sitemde bulunsamda annem tabiki devam etti.Tabiki dayanamayıp kalktım.Nolurdu ki gitmesem okulun ilk güydü işte ve ben her sene aynı olayarı tekrar tekrar yaşıyordum.Ben yatakta oturmuş bugün neler yaşıyacağımı düşünürken babam kapıdan kafasını uzattı "Yalvarırım kalk artık.Biliyosun sen kalkmadıkça susmayacak ve ben şimdiden kafayı yemek üzereyim." dediğinde bir kahkaha attım.Kalktım hazırlandım.Yeni formalar,yeni çoraplar,yeni bir çanta ve tabiki yeni bir ayakkabı.
Saçıma hiç özen göstermeden bir topuz yaptım makyaja ihtiyacım vardı biliyorum,biliyorum çünkü yüzümdeki sivilceleri kapatmak istiyordum aslında küçük ve çok az olmalarına rağmen biraz bb kremden zarar gelmezdi dimi.Hazırdım ve odamdan çıkıp babamın yanına gittim "Ben çıkıy-" annemden gelen ani bir sesle sustum. "Nereye gidiyorsun kahvaltı hazırladım o kadar yemeden salmam valla." klasik anne işte.Tam hayır diyecek oldum ama annemin bakışları..."Zaten ben kahvaltı yapmadan hiç gider miyim?" diye lafı kıvırdım.Ve.. sonuda evden çıktım.Annem ve babam öğretmen oldukları için her sene farklı okula gidiyordum.
Artık 11.sınıftaydım seneye üniversiteye hazırlanmam lazım ve bunu her sene okul değiştirerek yapamazdım.Yeni insanalar tanıycağım için biraz heycanlıydım.Tatlı bir kızdım çevremdeki çoğu kişi beni severdi.Sıcakkanlıydım bir kere en önemlisi bu.Başkalarına göre tatlı olmamı ise yaptığım şebekliklere yoruyordum.Aslında kendini fazla beğenmiş değilim sakın yanlış anlaşılmasın olanları söylüyorum hepsi bu.Ama bu okula alışmak bana daha kolay gelicekti çünkü..
"Nerdesin kızım sen on dakikadır bekliyorum burda."
"Off..Gerizekalı hadii yemin ediyorum buraya bi gel seni herkese rezil edicem"
8 yıllık arkadaşımla aynı okula gidicektik.
"Ada yaa nerdesin cevap ver.Bak kızmaya başlıyorum.Al işte artık sana kızgınım."Son mesajı attığında gülümsedim. Okul eve yakın olduğundan çabucak gidebilmiştim.Tam ona nerdesin diye mesaj atıcakken bahçe kapısının önünde sap gibi beklediğini gördüm.
"Beyza." sesimi duyar duymaz "Ada sen mal mısın acaba hı?Niye cevap vermiyosun kızım sen,beni burda deli ediyosun uyuz musun?" gülümsedim "Ya ne yapabilirdim annem kahvaltı yapmazsan göndermem diye tutturdu annemi bilmiyosun sanki." dediğimde tam gülecekti ki kızgın olduğu aklına gelip birden bana saydırmaya devam ediceğini anladım "Ya tamam tamam hadii gel buraya benim canım kankim bak etrafımızda yeni insanlar var,yeni bir okul.." derin bir iç geçirerek "vee tabiki yeni bir düzen."
Beyza iyi bir kızdı ve tabiki birazda deli.Bulunduğu ortamdaki bütün dedikoduları bilirdi.Bana göre o biraz daha çekingen ama yeri geldiğinde ise dobraydı.Uzun,doğuştan sapsarı saçları beline kadar uzanıyordu.Boyu ise 1.60 civarlarındaydı.Benden 7 santim kısa.Zayıftı ama göze batacak kadar değil.O saçlarına aşıktı, ben de seviyordum elbette saçlarımı ama sanırım o daha çok ilgiliydi bu konuda.Benim ise saçlarım dalgalıydı ve kahverengiydi.
"Kızım okulda bir tipler var görmen lazım.Senin bu zeki ve araştırmacı arkadaşın,tabiki o ben oluyorum,okuldaki en göze batan tipleri araştırıp kısaca hayat hikayelerini çıkarmış bulunmaktayım." gözlerimi devirerek "Bana dün bütün gününü bu gereksiz şeyler için harcadığını söyleme." bana hızlı bir bakış atıp "Sensin gereksiz.Neyse konsatrasyonumu dağıtma şu elimdeki listede olanları bulmam lazım." dedi Beyza.Elindeki listeye şöyle bir göz gezdirdikten sonra "Oo şu çocuk hiç fena değilmiş.Kim bu çocuk?" diye sordum.Beyza gösterdiğim çocuğa bakıp "O mu?Adı İbrahim okulun şaklabanı diyorlar onun için.Aynı zamanda tipi de gayet yerinde."dedi ve devam etti listedekileri göstererek. O sıra saate baktım ve yirmi dakikadan biraz daha fazla süremiz olduğunu görünce rahatladım.Hangi sınıfta olduğuma bakmak için panoya ilerlerken Beyza'nım konuşmaya devam ettiğini fark ettim."Bak bu kız okul başkanı Elif ,iyi bir kızmış öyle kimseyle de bir derdi yokmuş." Ben listeye bakarken devam ediyordu"Bu da İlayda.Iyy okullun en illet kızıymış öğrendiğime göre.Okuldaki çoğu erkeğin onla bir geceliğine de olsa yatmak gibi bir hayalleri varmış.Bütün kızlara ezik muamelesi de yapıyormuş." dedi ve iki saniye susup "Pardon ama bu kız kendini Hollywood filminde falan mı zannediyor?Aman neyse bu İlayda denen pislik kimseye yüz vermiyor işte fakat bi tane çocuğu..ee..bir dakika bulucam şimdi."Beyza sayfaları heyecanla çeviriken ben de ikimizin aynı sınıfta olduğumuzu görünce içimden "yess" dedim.Beyza'ya aynı sınıfta olduğumuzu söylemek için döndüğümde yapılı birinin arkası bana dönük bi şekilde koştuğunu gördüm öbür çocuklar "Lan olum dur arkana dikkat et!!" deselerde.
GÜMM!!
Hiçbir şey anlayamadan kendimi yerde buldum.Evet,tamam düşmüştüm onu anlıyorum ama neden kendimi bir moloz yığınının altında kalmış gibi hissediyordum?Üstümdeki moloz yığını hareket etmeye başlayıp üstümden tamamen kalkıp "Ben çok..Imm nasıl denir?" dediğinde kalabalık bize dönmüş ve herkes bir anda susmuştu. "Özür dilemeye mi çalışıyorsun?Dileme çünkü hiç başarılı değilsin." dediğimde kalkmaya çalışıyordum.Öküz ya öyle geri geri koşmak ne.Düzeltiyorum koşamamak."Keyfin bilir." dedi ve yoluna devam edicekti ki arkasından "Öküzler hep mi beni bulur ya?" dediğimde yanıma geri geri gelen biri olmuştu ve bu o moloz yığınıydı. Muhtemelen dediğim şeyi duymuştu.Ona dikkatlice baktığımda bana "seni boğarım" diyen bir çift kahverengi gözle karşı karşıya kalmıştım.Hiç bir şey demedim.O da dememişti.Aslında gözleri yeterince şey anlatıyordu.Arkadan bir ses "Olum ne takıyosun şunu,yeni bu belli.Senin kim olduğunu daha öğrenememiş boşver." dedi.Tek kelime etmeden tekrar arkadaşlarına takıldı.Onlar giderken ben de duyduğum cümleyi komik bir şekilde tekrarladım "Sonon kom oldoğono oğronomomoş boşvor." İçimden bunu tekrarlarken Beyza temkinli bir sesle "Ege Şahin.Okulun en yakışılı,en çekici çocuğu.Kısaca çoğu kızın hayalini süsleyen biri.Tabiki İlayda'nın da.Bir buçuk senedir onunla flörtleşmeya çabalıyormuş ama çocuk İlayda'nın ne bok olduğunu bildiği için fazla yüz vermemiş,gerçi okuldaki kimseye yüz vermiyomuş o ayrı.Neyse devam ediyorum haliyle kız da kudursa da çocuğa her fırsatta sülük gibi yapışıyormuş." Beyza'ya hızla dönüp "Yeter ya bir sus kızım.Banane napiyim.Ben burda öküzün biriyle uğraşıyorum sen bana kalkmış yok İlaydası yok Egesi.Allah Allah ya.Banane onlardan!" diye biraz sert bir şekilde çekiştim,o ise "Yani benim aptal kardeşim ,o senin öküz.Ege Şahin'in ta kendisi oluyor da bil istedim."dedi.Benim öküz mü?Ege mi?Hem nerden o benim öküzüm oluyormuş?Allahım nasıl bir okula düştüm ben?