Bugün nasıl bitecekti bilmiyorum ama pekte iç açıcı başlamadığı ortadaydı.Zilin çalmış olması,sınıflara dağılmış olmamız gayet normaldi işte.Beyza ile ortalarda olan bi sırayı tercih etmiştik.Herkes birbini tanıdığı için gayet rahatlardı.Biz ise..Aslında ben telefonuma bakarken yanımdaki zeki kankam milletin hareketlerini bir bir takip ediyordu.Evet kabul ediyorum biraz değişik olabilir ama iyi biri olduğunu biliyordum.Sınıfa öğretmenin gelmesiyle hepimiz ayağa kalktık.Bize oturun komutu verir vermez kendini tanıtmaya başladı."Selamm millet!Ben bu seneki matematik hocanız Selim Akar.Hepiniz hemen kendini tanıtsın bakalım,hepinizle tanışmak için can atıyorum." dediğinde kollarını havaya kaldırıp heyecanlı olduğunu iyice belli etti.O sırada sınıfta bir kıkırdama duyuldu.Herkes kendini teker teker tanıttı ,tabii biz de kendimizi.Kırk dakika sonra zil çaldığında herkes ayaklanıp dışarı çıktı.Biz ise sınıfta takılmaya karar verdik."Kanka?" dedi Beyza."Efendim kanka?" "Sence kendimize sevgili yapsak mı?" Önce bir kahkaha attım "Melehat teyze öğrenirse bu sefer sana dair en ufak bir iz bulamayız biliyorsun değil mi?" "Tamam geçmişte bir iki sevgilimle yakal-" gözlerimi imalı bir şekilde ona diktim "Tamam yani beş altı olmuştur ama.." dediğinde "Beş altı mı? Yuh kızım abartma o kadar olsa hatırlardım.O kadar çoktu ki hatırlayamıyorum bile ve ayrıca her seferinde mal gibi annene yakalanıyorsun." dedim gülerek.Tam söze başlayacaktı ki zilin çalmasıyla sustu,bende ona zafer benim bakışı attım.Beyza'nın şuana kadar ondan fazla erkek arkadaşı oldu ve hepsini nerden buluyor bilmiyorum.Çevresi geniş kızın,normaldir.Aslında hep birlikte takılmamıza rağmen o, bütün sosyal medyayı takip ediyor, hepsinde baya da takipçisi var.Ben ise sadece bir whatsapp birde instagram kullanıyordum.Bütün günü sıkıcı bir şekilde geçirdikten sonra artık eve gitme zamanı gelmişti.Tam sınıftan çıkıyordum ki omzumu bir elin tuttuğunu fark edince arkamı döndüm.Sınıf arkadaşlarımdan adını Aslı olarak hatırladığım kız "Bugün okulun ilk günü olduğu için son sınıflar parti vericekmiş.Bir nevi yenilerle kaynaşma partisi olarak da düşünebiliriz.Siz de yeni olduğunuz için bu davete bekleniyorsunuz." dedi gülümseyerek.Aslı tek takılmayı tercih eden ama çoğu kişi tarafından sevilen biri gibi duruyordu.Beyza parti lafını duyunca "Tabiki, seve seve geliriz." diyip bana baktı "Gideriz değil mi Ada?" bu kız ne kadar da partilere meraklı ya!. "Aslında bilemiyorum evdekiler ne der onlara bir sormam gerek." dedim.Beyza bana "sen gerizekalı mısın?" bakışı attı, o an gülmemek için kendimi zor tuttum.Aslı konuşmaya başlayınca ikimiz de ona döndük "Tamam ben size adresi vereyim.Eğer gelemeye karar verirseniz bekleriz." Tam gidecekken durdu,döndü ve "Partiyi düzenleyen üvey kardeşim.Yani adres bizim ev.Olur da bizim tanımadığımız kişinin partisinde ne işimiz var derseniz diye söyleyeyim dedim." dedi ve yoluna devam etti.
Beyza,kız gider gitmez "Kanka nolurr gideliimm ya.Hem bir kere seninkiler izin verir.Asıl sorun benim annemde hatırlatırım."dedi.Daha cevap vermemi beklemeden "Bir dakika ya.Sen gelmek istemiyorsun.Tamam .Anladım ben." Diyerek pis pis sırıtmaya başladı."Neyi ne anladın yine Allah aşkına çok merak ediyorum." diye cevap verdim.Pis pis sırıtmaya devam ederek "Senin öküz de gelir ,seni görünce ağzını filan kırar diye korkudan gelmiyosun dimi?" "Saçmala istersen o kim de benim ağzımı kırıyor.Hem ben kötü bişey mi yaptım ona?Hayır tabiki.Öküz gibi bodozlama dalan o.Ben bi ker-" derken Beyza'ya baktığımda o iğrenç surat ifadesini görmemle "Tamam lan geliyorum." Demem bir oldu."Akşam beni alırsın o zaman." dediğinde başımı onaylar gibi yaptım ve ayrıldık.Eve gittiğimde mis gibi kokular geliyordu.Annem yine döktürmüş.Ya bu kadın hem çalışıp hemde nasıl böyle yemekler yapabiliyordu aklım almıyor.Üstümü değiştirip hemen yemeğe oturdum.Benimkiler bugünümün nasıl geçtiğini merak ediyorlardı.Belliydi gözlerinden. Aslında anlatacak bir şey yoktu,birkaç cümle geveledikten sonra bugün olucak partiden bahsettim ve tabiki izin verdiler.Odama çıkıp Beyza'ya saat 20:00 buluşmak için mesaj attım.Dolabın önünde ne giysem diye düşünürken birden daldığımı fark ettim.O moloz yığınının nasıl olduğunu filan işte.Sonra zihnimdeki düşünceleri dağıtmak için kafamı sağa sola salladım.Hava ılık olduğundan üzerime şifon gri bir gömlek, içime siyah bir atlet giydim.Altıma da siyah bir kot pantolon.Saçlarımı serbest bıraktım ama sağ tarafımı hafif toplatarak bir tel toka taktım.
Bb kremimi tazeledikten sonra biraz rimel ve kırmızı dudak balmı ekledim yüzüme.Hazırdım.Aşağı inip ayakkabılarımı giyerken evdekilere "Ben çıkıyorum.Fazla geç kalmam.Hee birde babacım masanın üstündeki 40 lirayı aldım haberin olsun." dedikten sonra annem "Fazla geç kalm-." Annem lafını bitirmeden kapıyı kapattım.
Ada Aktaş: "Kanka ben evden çıktım, şimdi size doğru geliyorum haberin olsun."
Beyza Coşkun: "Tamam kanka."
Ada Aktaş: "Bak geldiğimde kapının önünde ol."
Allahtan evlerimiz yakındı da fazla yürümek zorunda kalmıyordum. Genel olarak yürümeyi sevmiyordum.
Az sonra Beyza'nın beni kapının önünde beklediğini görünce bana doğru gelmesi için ıslık çaldım.Geldide.
"Ooo..Kanka bakıyorum da ne güzel olmuşsun.Kesin Ege için dimi."
"Sıçtırtma Ege'ye şimdi.Ama varya bana diyosun ya kesin sen kendine düşüyosun bu çocuğu da bana kakalatmaya çalışıyorsun.Lan ne değişiksin sen be." Dediğimde gülümsüyordu."Allah aşkına çocuk iyi şimdi inkar etme de al şu adresi bir an önce partiye gidelim." Elinden adresin yazılı olduğu kağıdı aldım.
"Gel gerizekalı şurda durak var, binelim otobüse öyle gidelim.Yürüyemem o kadar yolu."Neyseki otobüs hemen gelmişti. Otobüsten indikten sonra 150-200 metre yürüdükten sonra müzik sesinin geldiği eve doğru ilerledik. Ev dışarıdan iyi gözüküyordu.Ben evi incelerken birden tanıdık bir ses "Kızlar, gelmenize çok sevindim. Nabersiniz bakalım?" derken bize sarılıyordu. "İyidir, nasıl olsun. Birazcık eğlenmeye geldik." dediğimde karşılık olarak "Eğleneceğinizden eminim." Diye cevap verdi."Hadi artık içeri girelim.Burda durarak eğlenemeyiz değil mi?" sessizliğini bozan Beyza olmuştu.
İçeri girdiğimizde tanımadığım bir sürü insan vardı.Eh normal tabi, okula yeni geldiğim için elbette. Ben insanlara bakarken birden Beyza ve Aslı'nın farklı yere doğru ilerlediklerini görünce hızlı adımlarla onları takip ettim.Aslı bizi son sınıf olduklarını tahmin ettiğim topluluğun yanına getirmişti.
"Bak Eren bunlar bu seneki sınıf arkadaşlarım Beyza ve Ada." Bize dönerek "Bu şahısta benim üvey kardeşim Eren.Benden bir yaş büyük olduğu için abi demiyorum. Anlarsınız ya." diye devam etti.Eren önce Beyza'nın elini sıktı ama göz kırpmayı da ihmal etmedi.Anlaşılan o ki benim kankamda bu durumdan gayet memnundu.Sonra elini bana uzattı ama bir durdu ve
"Sen şu Ege'ye öküz diyen kız değil misin?" diye sorduğunda yanındakiler gülmeye başladı.
"Yapacak bir şey yok.O da öyle bodozlama girmeseydi." Dediğimde yanımızdakiler daha da yüksek sesle gülmeye başladı.Eren de aynı şekilde.Sonra Aslı'ya bakarak "Ben bu kızı çok sevdim kardeşim." dedi gülerek.Aslı da aynı tebessümle
"Ben de." diye cevap verdi ve devam etti "Neyse biz kaçalım ,kızları biraz da diğerlerine sevdirmem gerek." Eren görüşüz der gibi elini kafasına götürdü.Aslı önden ilerlerken,Beyza"Bana nasıl göz kırptı gördün mü? Gördün dimii?Gördün tabi." neşeli bir şekilde yürümeye devam etti.Eren, sarışın ,renkli gözlü ve kaslı bir çocuktu.Aslında bu okuldaki çoğu erkek böyleydi.Ne bu şimdi ,okula kaslı olmayan erkek almıyorlardı sanki.
Başka insanlarla da tanıştıktan sonra kendime soğuk birşeyler almak için içecek bölümüne gidip bir bardak limonata aldım.Büyük bir yudum içtim ve.Iyy..Bunun tadı neden böyle.Limonatadan bir yudum daha alıp kokusuna baktığımda buram buram alkol koktuğunu fark ettim.Midem bulanıyor ve başım dönüyordu.İlk gördüğüm kişiye tuvaleti sordum ve hızla yukarı çıktım.Midemden bişey yukarı doğru ilerlerken kendimi tuvalete zor attım.