Jejaka simpang empat

157 6 0
                                    

Korang tahu tak pasal ramalan dekat
Dekat simpang empat .. Kebanyakannya mesti tak tahu kan tapi dekat kawasan rumah lama aku dulu ramalan simpang empat ini famous gila dekat golongan remaja dan orang dewasa yang sedang mencari cinta ..

Bak kata jiran aku " kau lalu lah dekat simpang empat tu ..kau akan nampak ramai remaja dan orang dewasa tunggu dekat situ sambil menutup muka dengan buku or beg. Lepas ty orang yang pertama lalu depan mereka akan ditanya dengan soalan ramalan dan orang yang lalu depan mereka tadi kena memberi jawapan . Selalunya ramalan ini menjadi kenyataan dan berjaya ..
Tpi disebab kan satu kejadian ini ramai tak berani nak buat ramalan simpang empat tu ... Kalau buat pun orang yang berani or yang sanggup menerima risiko yang boleh membawa maut ...

Ramalan ni famous time umur aku 12 tahun .. Lepas tu aku terpaksa pindah ikut ibubapa aku dalam beberapa tahun kemudian aku diberi tahu oleh ibu aku kena pindah balik dekat kawasan rumah lama aku tu ... Biasa lah budak remaja akan masam muka kalau dengar pasal nak pindah.

Aku bukan tak nak pindah tapi aku akan terbayang kan kisah yang mengerikan aku.. Bila sampai dekat rumah lama tu aku dan sekeluarga di sambut dengan mesra dengan jiran sebelah rumah jiran akan peramah juga boleh lah selesa jugak lah berborak dengan jiran aku tu ...

Pada esoknya aku daftar masuk sekolah baru yang dekat dengan rumah lah jagk tak jauh sangat dalm 5 minit dah smpai ... Aku diperkenalkan oleh cikgu kelas aku dekat semua budak kelas aku ....

DING !!!!!!! DONG !!!!!!

Jam dah menanda kan time rehat ....
Ramai kata diorang kenal aku padahal aku tak kenal diorang ... Maklut lah aku kan dah lama tinggal kan kawasan rumah aku so aku tak kenal sangat diorg
Tiba-tiba ada suara dari belakang muncul dan kata " kau kenal aku " ...
Aku pusing belakang dan aku terkejut aku kenal budak lelaki ini nama budak lelaki ni syed dia kawan lama aku dari tadika sampai sekolah rendah ...

Betul kata ibu bila dah jumpa kawan lama barulah alu rasa lebih selesa rasa kabus yang tebal dalam hati aku hilang sikit demi sikit disebab kan kejadian aku masa kecil dulu medorong aku dalam kabus yang tebal ...

Bila jumpa semula syed ianya memori yang paling menggembirakan masa aku sekolah rendah sebab kan dia lah aku sampai sekarang dah tak takut kan gelap ...
Time balik sekolah aku balik dengan syed and kawan dia dari kelas depan iaitu badrul .. Masa kitaorg berjalan balik kerumah masing2 kitaorg terjumpa ada orang buat ramalan simpang empat start dari situ badrul cerita kan kisah ramalan simpan empat tu ... Bagi badrul dia percaya sebab senior dia pernah buat ramalan simpang empat ini dah ramalan dia berjaya dan sampai sekarang senior dia bahagia dengan pasangan dia ...

Tapi bagi syed lak benda itu mengarut ..bagi dia ramalan tu cumalah main semata mata ... Tapi bagi aku ramalan simpan empat ini menempah maut ...
Lepas tu badrul panggil namnama aku baru aku sedar dari lamunan .. Tiba-tiba badrul tanya aku percaya ke tak pasl ramalan simpang empat tu .. Aku jawab " Ramalan nasib simpang empat ? Tak payah peduli sangatlah benda macam tu"
Dengan nada yang marah aku terus balik rumah sorang2 ...

Time aku balik rumah aku terjumpa seorg budak perempuan yang tengah tunggu dekat simpang empat tu and kabus mula muncul dengan tebal
Tiba-tiba ada seorang jejaka yang kacak
Lalu depan perempuan itu dah perempuan tu pun bertanya soalan dekat jejaka kacak itu. ....
" Maaf kacau kau nak cepat tapi boleh tak kau buat ramalan aku ? "
Time tu aku terdengar pasal ramalan diorg tgh bual kan ...ramalan tentang cinta lah tu dalm hati aku cakap ...
Pompuan tu berkata lagii
" cinta aku berbalas atau tak ?"

Dengan muka tak bersalah jejaka yang kacak tu memberi jawapannya ...
" kisah cinta kau ......
Takkan menjadi kenyataan ..."

Dengan terkejutnya aku dengar jawapan jejaka tu dengan kejam dia menjawabnya ...

Time aku jalan kaki untuk datang sekolah tempat yang sama time perempuan tu buat ramalan dekat situ jagk dia mati ..alang terkejut yeee aku bila lihat yeee ... Masa datng aku tengok ramai yee orang bila aku datng dekat budak perempuan semalam aku jumpa sedang buat ramalan tu mati dekat tempat sama dia jumpa jejaki kacak tu ... Mengeri jugak tengok keadaan mayat tu .. Leher dia dia kelar dan tangan dia hampir2 putus sebab di kelar dan tangan sebelah kiri nya pengang pisau ...

Aku mula takut dan aku mula rasa kabus tebal tu datang balik .. Aku dah tahan aku keluar dari kelas buat sementara ... Time tu syed ada tegur aku tapi aku tak jawap pun teguran dia ...
Aku mula takut...

-----------------------------------

Penulis: sorry lah kalau banyak typo.. hope korg seronok baca... dan ini semua rekaan semata2...
Persoalan: kenapa aku dalm watak ini marah bila ada org citer pasl simpng empat dan kenapa aku jadi takutt sangt bila dgr ad org mati dkt smpang empat tu... ap terjadi time aku kecik smpai dia jdi truama ...kenapa dia kata kabus tebal...!!!!! Hope korang seronok membaca.... .

Ramalan Cinta PuakaWhere stories live. Discover now