TERNAMPAK

43 2 0
                                    

Aku jumpa seorang perempuan yang berlumuran darah dari atas sampai bawah .. Aku tertanya tanya kenapa dengan perempuan ni ... Tiba-tiba perempuan ni ckp dkt aku ..
"Tumpang tanya,adakah cinta aku akan berbalas "
Aku dengan beraninya menjawab " ya, cinta kau akan berbalas"
Dengan perlahannya aku berjalan bila aku pusing belakang nak tengok perempuan tu tiba-tiba perempuan tu hilang sekelip mata ..

Lepas tu makin ramai aku jumpa rang yang nak buat ramalan simpang empat ini .. Tapi aku jumpa semua yee orang yang berlumuran darah .. Bila aku fikir balik semua yee orang yang mati bunuh diri dekat jalan simpang empat ni ...diorang ni lah yang bunuh diri kat simpang empat ni dah tentu lah diorang lah .... Tiba-tiba aku ternampak suauk badan orang yang aku kenal aku terpaku ...

"Ba....bad..badrul...bukan ke kau dah"

Tak sempat aku habis kan ayat aku dia menjerit dah berkata ..

" aku cintakan kau "
"Aku cintakan kau sampai mati "

Aku dekat situ dah mula takut aku pun lari bila aku lari aku rasa nak lihat dia dekat belakang dah aku menjerit kata aku mnta maaf lps tu aku tengk muka dia berubah jadi sedih dan hilang kan diri dia ...

Tapi aku tak putus asa nak tolang orang yang buat ramalan dekat simpang empat tu ...aku datang sekolah macam biasa syed tegur aku ..aku just angkat kepla dan tenung dia jee ..aku tak mampu nak bercakap ..

Dia cakap muka aku pucat dia sentuh muka aku ..aku dengan cepat yee alih kan muka aku ketempat lain ...aku tak larat nak bercakap aku mmpu trsenyum jee ..

Balik dari sekolah syed ikut aku sebab dia risau dengan keaadaan aku ..yang nampak mcm mayat hidup ..dengan muka pucat bdan tak bermaya ...
Aku balik mcam biasa ... Kabus mula tebal ..

Tiba-tiba aku nampak jejaka simpang empat tu ..aki cepat2 kejar dia bila aku kejar dia ..aku terlepas dia sebab kan kabus yang tebal dan syed pula aku tak nampak mna dia ...

Tiba-tiba aku nampak ada sru jasad yang ad depan aku ..aku terkejut dan terpaku sebab orang yang ada dpan aku ialah kakak yang mati dekat tempat kejadian 10 tahun yang lalu ..

Aku dengan takut dan sedih cakap dekat dia yang aku minta maaf sangt2 sbb tak dapt nak tolong dia ... Tak sempat aku nak habis kan ayat aku jari dia menujuk kan arah ke kiri ..aku dengan tak sedap hati pun pandang bila aku pandang aku dengar suara syed yang menherit nama aku ...
Kakak tu pun bercakap ..
"Pergi dekat kawan kau tu selamat kan dia sebelum jejaka simpang empat tu dpat dia "
Aku dengan cepat yee tinggl kan kakak tu dan terus berlari dkt syed ..

Syed tiba-tiba ternmpk seorang lelaki yang berjubah hitam ...
Dalam hati dia bercakap tu jejaka simpang empat ...
Jejaka tu makin lama makin sampai tempat dimana syed berdiri ...
Tak sempat syed nak tgur jejaka tu aku dah datang tegur dia ...

Lepas tu syed cakap dekat aku yang dia nampak jejaka simpang empat tu ..aku dengan rasa takut buat2 tak tahu apa yang berlaku ..syed tak habis2 menafi kan yang dia nampak jejaka tu ...

Bila aku kembali ke seklah mcm biasa ada kertas tertampal dkt meja aku dah tertulis ..

" kembali kan badrul balik"

Aku buat tak thu jee sebab lepas jee badrup meninggal kertas selalu tertampal dekat meja aku dan perkataan dia brbalik2 ..aku fikir ada orang nak kena kan aku ..lepas jee hbs belajar aku terkejut lagi sekali melihat keluar tingkap ...

----------------------------------

Penulis : hyee sorry sbb lambt buat eps.. Sya bz skit sbb tahun ni sya spm ..
Sorry lagii klau sya ad typo ..hope korng enjoing lah tgk ff sya ...
Persoalan: kenpa aku terkejut bila tengok dekat luar tingkap ..kenapa kenapa ...

Ramalan Cinta PuakaWhere stories live. Discover now