Aku terus rebah kerana terlalu terkejut .Aku sedar sahaja dari pengsan aku berada dekat dalam bilik aku .. aku rasa pelik kenapa aku berada dalam bilik sedang kan aku berada diluar .. aku bangun lah mencari telifon sambil2 aku mencari telifon aku terjumpa sepucuk surat yang berada betul2 sebelah telifon aku .. Aku pun ambil lah surat itu dan baca dekat surat itu tertulis
"AKU MAHU JUMPA KAU DEKAT SEKOLAH "
aku chek nama tak ada tulis nama langsung aku yang tengah pening itu berfikir siapa yang hantar aku balik rumah .. aku turun bawah dan tanya mak aku .. mak aku cakap ada seorang lelaki terjumpa aku terbaring dekat jalan lepas itu dia bawak aku balik ke rumah ...
aku disitu berasa agak pelik ... aku naik balik ke bilik hendak bersiap pergi ke sekolah ada orang mahu jumpa aku ..
aku turun lepas tu cakap kepada mak aku aku mahu keluar ..mak aku cakap balik awal yelah mana tak risau lepas kejadian malam tadii buat kan dia risay tentang anak perempuannya ...Aku tunggu orang yang nak jumpa aku dekat sekolah itu tiba-tiba aku ternampak seorang lelaki berbaju kemaja tegur aku.. dia cakap dekat aku benda yang aku tak faham ..
" NAMPAK ANAK LELAKI PAKCIK TAK ..DIA HILANG DALAM KABUS PAKAI JUBAH HITAM , KAMU NAMPAK DIA TAK ...KAU NAMPAK ANAK AKUUUU TAKKKKKKK ..."
Lelaki tu menjerit smbil pengang tgg aku dah rsa tidak selesa dengan pkcik tu smpai lah syed datang menolong nasib baik dia dtg kalau tak ap lah jadi dekat aku ...
Syed ckp dekat aku kenapa dengan pakcik tadi aku hanya angkat bahu ..
syed cakap kenapa aku tunggu dekat sekolah sorg2 ...aku pun cerita lah dari A sampai Z ... syes pun hanya dengar dan kitaorg tggu org yg nk jmpa aku tu ...tunggu2 smpai kan kitaorg dah putus asas nak tggu .. aku dengan syed pun keluar dari sekolah tiba2 kitaorg terdengar bunyi orabg menjerit dan ramai orang berlari ketakutan ...kami pun pergi lah melihat tetapi dihalang sorg lelaki dia kta menakutkan ...
aku degil aku pun pergi berlari utk melihat aku termati kan larian aku melihat semua rih perempuan yang mati dalm kejadian malam tadii ada disitu ..semua menjerit kepada sorg lelaki yang berjubah hitam aku meneliti lagii aku terkejut melihat lelaki berjubah hitam itu JEJAKA SIMPANG EMPAT ..
tiba2 jejaka simpang empat itu datang dekat kan diri ye kepada aku dan berkata .."KAU MILIK AKU SEMUA ORANG TAK BOLEH MEMILIKI KAU KALAU AKU TAK DAPT KAU .."
aku tak faham apa yang jejaka tu cakap kan ... tiba2 ad satu kain putuh yang trbakar dibaluk kearah jejaka tersebut membuat kan jejaka itu trbakar dan lenyap macam itu ...aku melihat kepada arah syed dan ternampak mak dan ayah aku disitu dan semha roh pun hilang dalam kabus ...
Aku balik kerumah dan mak dan ayah aku mencerita kan semua tentang kenapa jejaka simpang empat itu selalu mengekori dan mahu kan aku ...
TB
semasa mak aku mengadungkan aku ad satu kuasa jahat hendak mengacau kan gandungan dlm perut itu ..dan mnyebab kan mak aku selalu sakit dan muntah teruk sngt ..smpi lah mak dan ayh aku snggp mnbuat prjnjian dgn jejaka simpang empat itu ..bila umur aku mnjelang 17 tahun bnda tu akn dtg ambk ... bila lma kelamanan mak ayah aku lupa tentng perjnjian tu ..smpai lah jejaka itu membuat huru hara ditmpt tinggal aku ...
sebab itu mak dan ayah aku terlalh takut hendak tinggal kan aku sorg2 ..sekarang jejaka itu dah tak ada lagii kabus seperti biasa tetap menyelubungi taman perumahan aku ...malam seperti biasa ...aku dengan syed masih mengenali hati budi ..mak dan ayah aku masih lagii dengan kerja mereka yang lalu ... kawan2 aku sekarang ini tidak berani nak membuat ramalan simpng empat ...
sekrang ni kehidpan aku kembali normal ...
End
---------------------------------------
kepada sesiapa yang baca cerita ini terima kasih sebab bersabar tunggu cerita ini muat naik kan ..dan terima kasih sebab membacanya ...dan sorry kalau ada perkataan yang typo ..
terima kasih kepada semua ...
insya Allah ...saya akn buat cerita baru ..tajuknya masih mencari jalan cerita dah siap ..cuma tajuk jela ...hope korg enjoi ..
YOU ARE READING
Ramalan Cinta Puaka
HorrorWaktu kabus senjakala dia akan merayau dalam pekan membawa aura maut dan nasib malang.