Terus Terang

48 2 0
                                    

Aku duduk depan tingkap sekolah dan aku pandang luar yang berkabus tu ...
Tiba-tiba ada suara dari sebelah aku berckp " heiii tak habis lagii ke tengok luar tu ? " aku terus pandang ouuuhh
Rupanya iqah jiran sebelah rumah aku ..
Lepas itu iqah cerita lah apa yang dia nak cerita ...

Dia jelah yang teman kan aku lepak dekat dalam kelas tu .. Lepas tu iqah cerita pasal ramalan simpang empat tu Orang kat ramalan tu macam panggilan maut ...
Tiba-tiba iqah cakap dekat aku macam ni ... " citer pasl panggilan maut kan tu dekat pintu ada orang buat panggilan maut dengan pandang yang tajam tu ."
Iqah maksud kan badrul yang dari tadi duduk dekat pintu prahatikan aku jee ..

Aku tak faham lah kenapa ramalan tu setiasa menjadi malampertaka bagi para pelajar sebab banyak yang mati disebab kan ramalan tu ...Persekolah dah habis aku balik macam biasa dari sekolah aku nampak yang badrul asyik ikut aku.
Aku datang dan dekat dengan dia lepas tu aku bercakap dengan dia .Aku tanya keadaan dia sbb aku tengok macam tak terurus ..tu aku tanya tu ... Dia kata dia okey ...
Bila aku tengok dia makin lama makin teruk .. Lepas tu aku minta maaf sebab aku selalu marah2 dekat dia ...sejak dia mula rapat dengan aku dan paksa aku hari tu ...

Aku pun cerita lah kenapa aku tak boleh nak keluar dan terima dia sebagai pasangan aku ...aku berterus terang dengan dia yang sebenarnya ..
" aku suka kan syed dari kecik lagii dari sekolah rendah ..sebab tu aku nak keluar mana2 lelaki ... Sebab aku suka kan syed ..."
Lepas tu dia dengan muka sedih berckp
"Ouuhhh ! Kau suka syed ..syed pun ada bagi tahu aku yang dia suka kan kau tapi dia tak tahu nak cakp mcm mana ...tapi bila aku dengar yang kau nak akhiri hubungan korang aku happy ..tapi sebaliknya kau masih suka kan syed .."
Aku dengan muka pelik sebab aku tak tahu pun yang syed ada hati jugak dekat aku ... Aku pun terus kan bercerita dekat dia ...

Time tu aku tak sedar pun yang badrul pengan pisau lipat ... Aku pun kusyuk bercerita ...sampai lah

SHHHUUUU!!!!

Tiba-tiba. Aku jadi panik aku minta bantuan dekat orang yang lalu dekat situuu .... Aku panggil nama badrul berulang kali ....

----------------------------------

Penulis: haii ..sorry kalau ada typo ...hope korang enjoying ....
Persoalan: kenapa aku jadi panik ...kenapa dengan badrul ..kenapa aku panggil nama badrul dengan panik kenapa aku minta bantuan ..ap dah terjadiii .

Ramalan Cinta PuakaWhere stories live. Discover now