GANGGU

54 2 0
                                    

     Esok aku datang sekolah macam biasa lepas tu aku ternampak syed dan badrul dekat tangga block c... aku tak tahu ap yang diorv borak kan.. tapi aku nampak badrul macam happy semacam jee... aku fikir kan diorang tengah berbincang sesuatu..  lepas tu aku nampak muka syed macam terkejut...
Tiba-tiba badrul dengan gembiranya dia turun dari tangga manakal syed lah dengan muka sedia dia...

   Lepas tu aku nampak syed turun tangga dengan muka sedia.. aku nak tegur tapi aku takut nak tegur tak tahu nampak ...
Aku harap sangat diorang tak ada ap2 dan tak ada kena mengena dengan ramalan bodoh tu...
Sebab aku ada dengar dari syed yang badrul tu nak buat ramalan simpang empat...
Eeerrrmmm.....
 
    Dah sebulan aku sekolah dekat situ
Badrul lak selau ganggu aku.. kata yang dia suka aku lah apa lah... aku rasa rimas bila dia buat mcm tu... dia tak penah putus asa nk mendekati aku...
Dia selaly paksa aku keluar dengan dia
Kadang2 aku nak jee jerit dekat dia suruh jangang ganggu aku...
Tapi dia langsung tak pendulikan semua tu..  malah dia lagi agresif menganggu aku setial hari...

      Aku macam tak kenal siapa badrul sebab masa aku kenal dia... dia seorang yang baik dan tak suka paksa-paksa orang... tapi sekarang dia dah lain ... macam ad benda tak kena... aku kadang2 rasa kesian tapi kadang2 rasa marah + rimas....

     Lagii aku tak tahan tu.. dia selalu call aku tengah malam ganggu aku selalu ikut aku dan dia selalu tunggu aku depan rumah aku.. dia selalu ada depan rumah aku ...aku mcm tak kenal dia...
Badan dia dah kurus, muka dah pucat mcm org tak terusus...

     Aku pernah cakp dekat dia jangan ganggu aku tapi dia lagii nak ganggu...
Aku cakp lagii jangan smpai aku call polis...
Dia tak perduli ap yang aku ckp kan...
Aku cuba ckp dkt dia yang dia nmpk mcm tak terhurus dengan nada marah... tapi dia just ckp aku tak boleh hidup ap kau...
Aku ckp aku nak fokus belajar dan aku tak ad perasaan pun dekat kau...
Aku lalu pergi dari situu.. tapi badrul tetap diri disitu....
Aku sampai jee sekolah kabus mula muncul smpai kan aku tak nmpk ap ad dkt luar tu...
Dan pekan tu setiasa ad kabus walaupun musim panas...

    ----------------------------------

Penulis:  haiiii.. sorry yee klau ad typo...
Hope enjoing....
Persoalan : kenapa badrul ganggu aku..
Kenapa badrul tak terhurus... kenapa badrul nampk mcm orang yang tak siuman.... kenapa...

Ramalan Cinta PuakaWhere stories live. Discover now