Berfu'ya Neler Oluyor ?

401 22 3
                                    

Üvey annemin bana seslenmesiyle uyandım. "Kayraa, hadi kalk artık kahvaltını yap. Okula geç kalıcaksın"
Yarısı açık şekilde duran perdemden yüzüme vuran güneş ışığı gözümü alıyordu. Gözlerimi ovuşturarak "Hemen geliyorum." dedim.

Odamdaki aynaya baktığımda karşımda saçları darmadağın, göz altları uykusuzluktan şişmiş bir ben duruyordu. Gece boyu gözüme uyku girmemişti. Sabaha karşı uyuya kalmış olmalıyım.
Devamsızlıktan kalıcağım kesindi o yüzden okula gitmesemde olurdu ama evden çıkmak sanırım iyi gelicekti. Dolabımı açtığımda ilk elime gelen dar kotum ve üzerine salaş bir beyaz iplikli tişörtümü giydim. Daha sonra hemen bir kapatıcıyla göz altlarımı kapattım, ince bir eyeliner ve parlatıcıyla makyajıma son verdim. Saçlarımı açtım ve dalgalı bir görüntüsü vardı. Uzun zamandır ilk defa bu kadar özen gösteriyordum kendime. Daha önceden neredeyse aynaya bile bakmıyordum diyebilirim.

Hızlıca aşağı indim ağzıma bir iki lokma bir şeyler aldıktan sonra evden çıktım. Okula doğru dalgın bir şekilde yürüyordum. Birisinin bana arkadan dürtmesiyle irkildim. Döndüğümde karşımda gördüğüm kişi Berfu oldu. En yakın arkadaşımdı ama bir haftadır konuşmadığımızdan birbirimizden haberimiz yoktu. Ah onu çok özlemişim, arkamı döner dönmez Berfu'ya atladım hiçbir şey demeden kocaman bir sarıldım. Onu görmek bana kendimi iyi hissetirmişti. Onun yanında sanki güvende gibiydim.

"Nerelerdesin sen kaç gündür ? Meraktan ölücektim. Artık bugünde görmesem evinize gelicektim Kayra. Sen iyi misin ? "
"Sakin ol Berfu. Ben iyi-yim... Yani olduğu kadar. (İyiyim derken bile duraksamıştım) Sadece biraz yalnız kalıp kafamı dinlemenin iyi geleceğini düşünmüştüm hepsi bu."
"Peki o zaman öyle olsun. Seninle konuşacaklarımız var. Önce bi okula gidelim ondan sonra benimlesin itiraz yok."
Hiç bişey demeden sadece kafamı sallayarak onaylamıştım. Sessizce ikimizde konuşmadan okula doğru ilerliyorduk. Halbuki biz birlikte olunca hiç susmazdık. Onda da bir gariplik sezinlemiyor değildim. Bana karşı hiç bu kadar sakin davranmazdı. Beni görünce hemen boynuma atlar, sürekli şakalar yapar güler eğlenirdik. Onunla ilgili merakım gittikce artıyordu. Okuldan sonra konuşacağımız olmanın vermiş olduğu rahatlıkla neyse diyip bir anlık bu soruyu unuttum. Sessiz adımlarla okula doğru ilerlerken okula varmıştık bile. Kapıdan içeri girdiğimizde müdür yardımcısı ve bir kaç hoca duruyordu girişte. Hafta başı olduğundan yine kontrol yapıyorlardı. Kimse uymuyordu zaten bi kaç kızıyolar sonra kimse aldırmıyordu. Gereksiz yere yapmış olmak için yapıyorlardı. Bende hemen ilerleyen sıranın arkasına geçtim. Tam içeri girecekken müdür yardımcımız olan Yılmaz Bey'in "Kayra kızım sen gel bakıyım" diyerek beni yanına çağırdı. "Benim odama geç seninle özel olarak konuşacağız" dedi. Bende hiçbir şey demeden kesin devamsızlığım hakkında, klasik işte diye düşünerek odasına geçtim.
***
Odası boştu. Kimse yoktu. Bende Yılmaz Hoca gelene kadar duvarda asılı olan tabloları, akvaryumda yüzen balıkları incelerken dalmışım. Standart müdür yardımcı odası. 4 yıldır bu okulda ve her şey geldiği ilk zamanki gibi. Kapının açılmasıyla irkildim. Hemen önüme dönüp benimle ne konuşacağını bekledim. Meşhur koltuğuna oturup
"Doğru dürüst okula geldiğin yok, kılık kıyafetine hiç bişey bile demiyorum, kafan bi karış havada. Kızım sana noldu ? Devamsızlıktan kalacaksın bu gidişle haberin olsun."
Yılmaz Hoca müdür yardımcımız bir ara bizim derslerimize girerdi ve beni tanrdı. Bana karşı hep iyi yaklaşırdı ve benim iyiliğim için söylediğini biliyordum. Bende özür dileyerek "Bundan sonra daha dikkatli davranıcağım hocam." diyerek odadan çıktım. Derse girdim.
***
Zil çaldığında sıranın uzerinde kalan defterlerimi ve renkli kalemlerimi toparlayıp çantama koydum. Berfuyla beraber merdivenden inerek okul kapısından çıktık. Bahçede ilerlerken Berfu birden kolumu sıkıca tuttu. Tam ne oluyor Berfu diye Berfu'ya döndüğümde gördüğüm görüntü karşısında kendime inanamadım. Adeta Berfu'nun gözlerine kan oturmuş gibi kıp kırmızı olmuş ve bana karşı hüzünlü bir şekilde bakıyordu. "Noldu sana?" dememe kalmadan. Kolumdan çekerek "Gel benimle" dedi ve beni ardına sürükledi.
---
BÖLÜM SONU

Nasıl gidiyor sizce arkadaşlar yorum yaparak bana görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum :) Yada önerileriniz olursa ona göre devamı gelebilir.


KAYRAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin