PIMP JE KAMER

378 23 1
                                    

Hoofdstuk 6 - Pimp je kamer

Je hebt vast al wel mooiere kamers gezien dan de jouwe, het internet staat er vol van.
Alleen is het toch niet zo heel simpel om je kamer zo te maken, het mag allemaal niet te rommelig overkomen.
Hier zijn een paar leuke ideetjes om van je kamer een kamer te maken waar iedereen jaloers op is.

1. MAAK EEN PLAN

Neem even een kladblok en een potlood. Maak een schets van de vorm van je kamer. Kies waar je welke meubels wil. Wil je je bed aan het raam? En waar komt je kleerkast? Zorg ook dat je alles uitmeet. Misschien is je bed wel te lang en dan is heel je planning om zeep.

Bedenk ook al een paar accessoires. Ga je een mat op de vloer leggen? Of komt er nog ergens een poef te liggen? Of misschien wel een kleine zetel die nog voor het raam kan staan? Dit zijn de tints die je kamer een gezellige sfeer geven.

2. EN SCHUIVEN MAAR

Verzet nu je meubels hoe jij het wil. Vind je het toch niet zo leuk? Dan kan je het altijd weer veranderen. Zolang de deur nog open en toe gaat is alles oké, denk ik.
Leg ook de speciale dingen al in je kamer, zoals de vloermat.

3. SCHOONMAKEN

Nu je je kamer toch helemaal opnieuw hebt ingericht, kan je net zo goed even dat hoekjes stofzuigen waar je kast al jarenlang gestaan heeft. Kuis je kamer goed, ook op de plekjes waar je minder makkelijk bij kan.

4. PERSOONLIJK

Maak je kamer persoonlijk. Plak bijvoorbeeld 1 muur of je deur vol leuke foto's, zo ziet je kamer er al meteen vele gezelliger uit. Je kan ook een soort van "waslijn" tegen de muur hangen en daar met wasknijpers leuke foto's aanhangen. Je kan ook op internet eens opzoek gaan naar leuke quotes en die afprinten. Zet een paar fotokadertjes in je kamer waar je je lievelingsfoto's of quotes dan kan insteken. Je kan er ook altijd tekeningen instoppen als je mooi kan tekenen. Een mooi schilderij kan je ook altijd ophangen, zo laat je je liefde voor kunst zien.

Hang de posters van die hotte boys een beetje ordelijk, je kan ook altijd werken met washi-tape. Je kan ze aan de muur plakken, aan de deur, aan de kast, in de deur van de kast. Als je een spiegel in je kamer hebt kan je er ook met uitwisbare stift iets opschrijven, zo kan je het altijd nog weg doen. Wat ook een leuk idee is, is om een krijtbord aan je deur te hangen, zo kunnen je vriendinnen er iets opschrijven wanneer ze langskomen.

5. BUREAU

Als je een bureau in je kamer hebt kan je deze ook een mooie make-over geven. Je hebt hele mooie onderleggers die je op je bureau kan leggen. Je kan er ook een transparante kopen zodat je er foto's, tekeningen,... noem maar op, kan onderleggen. Zo heb je je eigen persoonlijke onderlegger. Koop een leuk potje om al je pennen in te steken. Een klein plantje is ook altijd schattig. Vergeet je ze water te geven? Daarvoor dienen vetplantjes natuurlijk! Leg een blokje post-it's klaar op je bureau met een pen ernaast, wat er wel leuk uitziet. Je kan ook nog een zitbal kopen om op te zitten in plaats van je bureaustoel.

6. NACHTKASTJE

Je nachtkastje kan je wel eens een nieuwe kleur geven. Eerst schuur je je nachtkastje glad, als dat nog niet zo is. Leg zeker wat krantenpapier onder je kastje. Dan begin je met een grondlaag te schilderen, na de grondlaag komt dan de eerste échte laag, in de kleur die je zelf wil. Zwart of wit is ook heel mooi. Waarschijnlijk zal je verschillende lagen moeten verven, want na de eerste keer zal het zeker nog niet perfect zijn.

Kijk eens of je nog leuke nachtlampjes ziet, of pimp je lampenkap. Je kan ook altijd een paar mooie stenen op je kasje zetten. Misschien ben je wel ooit naar zee geweest en heb je grote schelpen gevonden? Zo'n dingen maken je kamer interessanter. Je kan er ook een oorbellen- of kettingrekje opzetten, of gewoon een juwelendoosje. Een mooie tissue doos is ook handig voor wanneer je vaak je neusmoet snuiten 's nachts.

7. BOEKENKAST

Leg al je strips op volgorde of rangschik je boeken op kleur. Zorg er gewoon voor dat je boekenkast er terug wat ordelijker uit gaat zien, neem ook eens een vochtig doekje en ga over de bovenkant van de kast. Er ligt waarschijnlijk al een hele verzameling stof op.

8. KLEERKAST

Welke kleren passen nog, welke zijn te klein? Welke draag je het meest, welke mogen weg? Neem eens een grondig kijkje in je kleerkast. De kleren die je niet meer hoeft kan je weggeven, nooit weggooien! Je kan er zoooo veel mensen blij mee maken. Met je kapotte kousen kunnen ze natuurlijk niets doen, maar met een te kleine broek of T-shirt wel.

9. WEGGOOIEN

Dit vind ik persoonlijk het moeilijkst, maar toch moet het ooit gebeuren. Alle spullen waar je niets mee doet en toch maar ergens in de weg staan kan je weggooien. Meestal doe je toch niets meer met deze spullen. Wanneer je dit aan het doen bent ben je waarschijnlijk na vijf minuutjes al afgeleid door iets wat je hebt teruggevonden van vroeger, dus ik wens je veel succes!

Het Grote Meisjeshandboek (#Netties2016)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu