TIPS VOOR GEZOND HAAR

308 23 0
                                    

Hoofdstuk 7 - Tips voor gezond haar

Ken je dat meisje met die perfecte haren?
Wat ze ook doet, haar haren liggen altijd perfect.
Hier zijn een paar tips om ervoor te zorgen dat jouw haar er ook mooier gaat uitzien.

BORSTELEN

Borstel je haar niet te lang en hard. Hierdoor krijg je gespleten haarpunten.
Best borstel je je haren niet in de douche, maar wanneer het droog is. Wanneer je haar nat is is het kwetsbaarder en breekt het sneller. Mensen met krullend haar kunnen het best wel onder de douche kammen, maar let op dat je voorzichtig bent.

HITTE

Wanneer je haar in contact komt met hitte, kan je er best een beschermend product opdoen. Deze zorgt voor een laagje over je haar waardoor het niet beschadigd wordt. Elke keer wanneer je je haar föhnt, krult of stijlt kan je het gebruiken. Ook elke keer wanneer je een wandeling gaat doen in de zon. Wanneer je haar in contact komt me de zon, is een hoed of pet nog het beste. Je kent het wel, hete haren in de zon. Wanneer je aan je haren voelt lijk je je wel te verbranden, dat is heel ongezond.

GEL EN LAK

Trek niet steeds je haren in een strakke lijn naar achteren met gel of lak. Het irriteert de hoofdhuid heel erg en kan op langere termijn zelfs voor haaruitval zorgen. Op dagen dat je gewoon toch thuis in je luie zetel zit hoeft je haar er echt niet goed uit te zien.

HAARELASTIEKJES

Strakke staarten, knotten, vlechten en haarextensies: maak er zeker niet je dagelijkse kapsel van! Het is heel erg slecht voor je haar, zeker wanneer je elastiekjes gebruikt met zo'n metaaltje aan. Koop elastiekjes die gelijmd zijn en niet zijn vastgemaakt met zo'n metaaltje. De metalen sluiting snijdt in je haren, waardoor je haar breekt. Dit is echt verschrikkelijk slecht omdat je haren in no time kapot zijn.

WASSEN

Was je haren zeker niet elke dag. Er zijn veel mensen die zeggen dat hun haar er dan vettig uitziet, maar dat is gewoon een slechte gedachte. Je haren dagelijks wassen is heel erg slecht en je haar komt dan ook nog eens elke dag in contact met chemische producten en kan niet voor natuurlijke bescherming zorgen omdat je het er steeds uitwast. Je haren kleuren is ook heel slecht omdat het dan ook weer in contact komt met chemische producten.

Het Grote Meisjeshandboek (#Netties2016)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu