Hoofdstuk 4 - Uitgevraagd worden
Die ene perfecte jongen. Je wil echt dat hij je uitvraagt.
Hier staan een paar tips om dichter bij hem in de buurt te komen,
zodat hij weet dat je bestaat.
Probeer de eerste stappen te nemen, die dus in dit hoofdstukje staan.
Zo vraagt hij je misschien wel een keer uit.PRATEN
Laat merken dat je je echt goed voelt bij hem. Praat eerst over wat standaard onderwerpen zoals school of huisdieren. Misschien hebben jullie alletwee wel een grote liefde voor honden. Maak dan een grapje zoals 'Dan moeten we samenwonen later en dan kopen we 4 honden.' Zo geef je hem al een hele kleine onopvallende hint dat je toch wel verder wil.
VRIJE TIJD
Probeer soms ook voor te komen in zijn vrije tijd. Bijvoorbeeld door eens met hem mee te fietsen, of eens samen met hem op zijn bus te wachten. Zo laat je hem al merken dat je om hem geeft. Misschien wil hij ook wel eens met jou meegaan?
IN GROEP
Blijft hij na school samen met jullie vrienden nog even in een parkje? Ga mee! Hoe vaker jullie bij elkaar zijn, hoe beter. Zo leer je elkaar nog beter kennen. Natuurlijk mag je niet als een stalker overkomen. Dat irriteert hem. Maar je kan wel zo vaak mogelijk in zijn buurt zijn.
INTERESSES
Praat over dingen die jullie alletwee heel erg leuk vinden. Zo kan je er snel achterkomen welke interesses hij heeft en kan je ook meteen wat van jezelf prijsgeven. Laat merken dat je hem vertrouwd.
Houden jullie van films kijken? Vertel dan dat er een hele leuke film uit is.
Is hij geïnteresseerd? Zeg dan dat je hem heel graag met iemand wil gaan kijken maar dat je vriendinnen niet kunnen. Nu alleen hopen dat hij de hint begrijpt.Heeft hij een heel erg schattige nieuwe puppy? Vraag of je hem eens mag zien, misschien stelt hij wel voor om eens samen te gaan wandelen.
Of misschien wel de dingen die jullie net niet leuk vinden. Dan zijn jullie het met elkaar eens, wat ook een goed teken is. Een heel moeilijke taak voor biologie? Vraag of hij hulp nodig heeft. Misschien ben je wel welkom bij hem thuis om wat uit te leggen.
JE LEEST
Het Grote Meisjeshandboek (#Netties2016)
De TodoWARNING: GIRLS ONLY Dit boek staat vol met allemaal leuke dingen voor meisjes. Je vindt er de grootse struggles, tips, dingen over jongens en nog vele meer! Alle meisjes zullen zichzelf wel kunnen vinden in dit boek. Dus waar wacht je op? Neem snel...