Hoofdstuk 14 - Hij maakte het uit
Hij maakte het uit, wat nu? Doodgaan?
Hier zijn een paar manieren om over hem heen te komen.Schrijf, teken
Zoek een manier om je gedachten in om te zetten. De mooiste boeken zijn meestal uit eigen ervaringen geschreven en achter een prachtig kunstwerk schuilt altijd een verhaal. Zet je verdriet op papier en geloof me, je gaat je veel beter voelen. Je kan ook altijd in je dagboek schrijven, zoals échte meisjes doen.
Muziek
Muziek beschrijft onze gevoelens a.l.t.i.j.d. Dus: luister naar muziek. Droevige liedjes zijn natuurlijk de liedjes die het meest toepasselijk zijn maar probeer toch voor iets vrolijkere liedjes te kiezen, anders kom je nooit over hem heen. Luister zeker niet naar jullie favoriete liedjes want dat laat je echt te veel aan hem denken.
Foto's
Verwijderen of niet verwijderen? Dat is een moeilijke vraag. Dit moet je eigenlijk zelf beslissen. Wanneer je ze weggooit zijn ze weg, voor altijd. Maar het grote voordeel is dat je niet plots foto's van hem ziet of gaat bekijken. Het grote nadeel is natuurlijk dat je er spijt van kan krijgen dat je ze weg hebt gedaan.
Vriendinnen
Zoek iemand die er met je over wil praten, iemand waar je echt je hart bij kan luchten, iemand die graag luistert naar je verhaal en je advies kan geven. Praat erover, dat helpt. Je zal je hierna al vele beter voelen.
Films
Kijk een heel erg droevige film met een bak ijs naast je, dat lucht op. Je gaat huilen, wat logisch is, maar soms moet je je even laten gaan, tranen inhouden is geen optie want die komen dan later op het foute moment. Tijdens de les of aan tafel bijvoorbeeld.
Be that strong girl
Trek je mooiste kleren aan, zet je mooiste glimlach op en vooral: get over it. Hij dumpte je, zorg dat je straalt. Hij moet weten wat hij verloren is, je bent prachtig, echt waar. Tranen zijn voor thuis, zorg dat je zelfzeker overkomt wanneer hij je ziet. Dat is een stuk makkelijker dan in een hoekje zitten huilen met droevige muziek om je heen. Be strong, girl! Je geraakt wel over hem, iedereen moet ooit gebroken zijn om geheeld te worden. Die perfecte man komt nog wel, ik weet het zeker. Kijk rondom je, denk je dat al die mensen nog nooit liefdesverdriet gehad hebben? Iedereen maakt het wel eens mee, vroeg of laat. Het mooiste moet nog komen.
JE LEEST
Het Grote Meisjeshandboek (#Netties2016)
AlteleWARNING: GIRLS ONLY Dit boek staat vol met allemaal leuke dingen voor meisjes. Je vindt er de grootse struggles, tips, dingen over jongens en nog vele meer! Alle meisjes zullen zichzelf wel kunnen vinden in dit boek. Dus waar wacht je op? Neem snel...