Chapter 7

1K 90 2
                                    

"Huarghh"

Aku menggosok-gosok mata.Aku mencapai telefon bimbit untuk melihat jam. "Pukul 6. Malas betul nak sediakan breakfast mamat tu "

Dengan langkah yang malas ,aku menuju ke dapur. Pintu peti sejuk aku buka dan mengambil bahan-bahan yang hendak aku guna.

30 minit kemudian,

Jun melangkah keluar dari dalam bilik. Dia sudah pun bersiap untuk ke office. Mungkin dia mandi masa aku dalam bilik tadi kot.

"Jun,breakfast" pelawa aku.

Jun tanpa berkata apa-apa terus menuju ke meja makan. Kami sama-sama menjamah sarapan pertama kami.

Setelah selesai sarapan,

"Jun malam ni, Omma dengan Halmeoni nak datang" kata aku sambil mengekori Jun ke muka pintu.

Jun menoleh "What? Baru semalam kita kahwin dah nak datang?"

Aku menganggukkan kepala "nak buat macam mana,bukan aku yang ajak. Apa-apa pun kau kena balik awal nanti"

"Yela" Jun menyarungkan kasut pada kakinya.

"Jun tunggu" aku memghampiri Jun.

Jun buat muka pelik "kenapa?"

Tanpa menjawab pertanyaan Jun tangan aku segera membetulkan tali leher Jun yang sedikit senget. Aku menjeling memandang wajah Jun. Muka dia sudah bertukar merah. Aku apatah lagi, jantung sudah menggila ni. Aku selesai membetulkan tali leher Jun.

Jun memulas tombol pintu dan terus melangkah keluar dengan muka yang masih kemerah-merahan.

"Malulah tu"

Aku terus melangkah ke ruang tamu.

"So, apa aku nak buat?"

Aku memerhati keadaan sekeliling ruang, bersih. "Tengok tv ja la"

Aku terus mencapai alat kawalan jauh , dan menekan button on. "Bosannya. Ha! Ajak Nayeon keluar lah"

Dengan segera aku mengeluarkan telefon bimbit dari dalam poket seluar. Tangan lancar mencari nombor Nayeon dalam contact list.

"Ada ape nak jumpa aku ni?" Soal Nayeon lalu melabuhkan punggungnya diatas kerusi berhadapan dengan aku.

"Aku bosan la dekat rumah"

"Ha macam mana first night?"

Buntang mata aku mendengar soalan yang tidak langsung aku inginkan "ape kau merepek ni"

Nayeon tergelak "gurau je. Aku tahu kau dengan dia tu macam anjing dengan kucing"

"Tapi sekarang dia dah tak macam dulu. Dulu dia dingin sekarang tak"

"Haaa, mesti ada something ni. Takkan tiba-tiba je berubah" Nayeon tersenyum nakal.

"Think positive la. Dah besar takkan nak gaduh-gaduh lagi. Lagi pun kami dah tinggal sebumbung" aku menongkat dagu.

Nayeon tersenyum lebar sehingga menampakkan gigi arnabnya.

"Apsal kau senyum macam tu, huh ?

"Dia dah fall in love kat kau. Trust me"

Kini aku bersandar pada kerusi dan berpeluk tubuh.

Ting !

Bunyi itu tandanya pesanan kami sudah siap.

"Tunggu jap aku ambil" Nayeon bergegas bangun menuju ke kaunter untuk mengambil minuman yang telah kami pesan.

Aku melihat jam pada tangan, menunjukkan pukul 10 pagi. Masih awal lagi untuk aku pulang.

"Termenung apa tu?" Soal Nayeon yang membawa minuman aku dan dia.

"Tak ada apa. Nanti halmeoni dengan Omma nak datang, so aku risau diorang akan periksa rumah tu. Aku dengan Jun dah la tidur bilik berasingan, bilik mandi pun berasingan" aku mengeluh.

Nayeon menyedut minumannya " apa kata kau balik , kau pergi kemas apa yang pasangan suami isteri selalu buat. Macam toothbrush tu letak dalam bilik mandi yang sama. Baju dalam satu almari"

Aku berfikir sejenak "Iye juga kan". Aku menyedut minuman dihadapan aku ni "kalau macam tu , aku balik dulu la"

" okay , jom. Aku pun ada benda nak buat ni "

Aku bangun dari duduk diikuti Nayeon lalu keluar dari cafe tersebut.

"Okay, all done" aku duduk pada birai katil. "Tak adalah banyak sangat barang yang nak dikemas ni"

Aku bangun dan berjalan menuju balkoni, pintu kaca aku buka. Angin sejuk musim luruh menampar lembut tubuhku. Aku berjalan keluar.

"Dahyun?"

Aku menoleh ke arah suara itu. Amat aku kenal dengan suara itu " Jun" . Ah, awal betul dia balik. Baru pukul 2 petang.

"Mana pergi pakaian aku dalam almari bilik sebelah?" Soal Jun.

"Oh,jap" aku melangkah masuk ke dalam dan menuju ke almari aku. "Ada dekat sini"

"Why?!" Jun buat muka tidak puas hati. Mungkin hatinya sedang membuak-buak api kemarahan.

"Nan...nanti kam Omma dengan halmeoni nak datang. So saya fikir mesti diorang akan check semua ni" tergagap juga la aku jawab. Gerun aku. Dah lama aku tak nampak muka bengis ni. Hari ni dia buat 'comeback' pula.

"Lain kali nak buat apa-apa yang berkaitan dengan barang aku, inform dulu" suara dia sedikit tenang kali ini.

"Sorry" aku menundukkan wajah. Air mata sedikit mengalir. Aku mana boleh kena marah,anak manjalah katakan.

Jun melangkah masuk ke dalam bilik, dan mengambil pakaian yang hendak dipakai di dalam almari.



L.O.V.E ?Where stories live. Discover now