Chapter 15

1K 73 1
                                    

"Papa!!"

Aku berlari anak ke arah papa yang baru tiba di Jeju Ollero. Aku nak ucap selamat tinggal , mana tahu lepas ni dah ta jumpa.

"Oh, Dahyun. Ada apa ni?"

Aku menolak rambut kebelakang "Papa, Dahyun nak balik dah"

"Sekarang?" Terkejut betul lelaki ini.

"Iye, esok suami Dahyun ada kerja"

Papa terpandang rantai di leher aku "Cantik rantai tu" Puji Papa.

"Yup. Suami Dahyun yang bagi. Dia kata ini peninggalan mama"

"Mana suami kamu?" Papa melihat sekeliling. Mungkin mencari kelibat Jun.

"Dia pergi toilet" aku tersenyum. Selesa aku berbual dengan dia. Rasa macam Papa kandung.

"Hi sayang" Jun berdiri disebelah aku sambil matanya melirik ke arah Papa.

"Oh ya, Papa dialah suami Dahyun, Jun"

Jun memberi senyuman kepada Papa dan mereka bersalaman.

"Hi, saya owner apartment ini"

"Oh, ada juga saya nampak gambar tergantung di lobby ni tadi" kata Jun mesra.

"I think we need to go. Kalau tak terlepas flight nanti" Jun mengingatkan aku.

"Papa , Dahyun balik dulu ya" sekali lagi senyuman buat Papa aku berikan.

"This is my bisnes kad. Kalau ada masa lapang datang la Seoul" kata Jun lalu menghulurkan kad kepada Papa.

Papa mengambil kad tersebut dan mereka bersalaman. "Okay. Sure I will come one day"

Kami tunduk hormat kepada Papa sebelum bertolak ke airport.

"Eh jap, kenapa sayang tak nampak Nayeon hari ini?" Soal aku hairan.

"Dia keluar dengan Wonwoo" jawab Jun.

Aku merenung wajah Jun "Diorang date ke?"

Kini Jun merenung aku pula "Entah. Tanya lah dia sendiri. Btw, thanks to her. Dialah yang bagitahu abang, sayang ada dekat sini"

Bulat mata aku mendengar kata-kata Jun "Apa ?!! Nayeon bagitahu?"

"Yup" sempat lagi tangannya mencuit hidung aku.

"Haishh , Nayeon ni. Bila masa pula dia geledah telefon aku" kini aku berpeluk tubuh pula.

"Dahlah, jangan nak marah dia. Untung sayang ada kawan macam tu tahu" Jun tersenyum.

"Tak marah pun" aku merenung ke luar tingkap.

Jun menarik aku ke dalam pelukannya "Abang tahu sayang marah" kucupan hangat hinggap di dahi aku "tak suka jumpa abang ke?"

Aku merenung wajah Jun "mesti lah suka" aku membalas pelukan Jun.

24hb Disember 2015, Di Seoul

"Nanti abang balik awal, kita dinner dekat luar"

"Okay" aku menghulurkan kot dan beg kerja kepada Jun.

Jun mencium pipi kanan aku "kunci pintu tahu"

Tombol pintu di pulasnya dan melangkah keluar. Sempat lagi dia mengenyitkan matanya sebelum menutup pintu.

Aku mengunci pintu seperti di pesan oleh Jun. Aku mengatur langkah ke ruang tamu dan menonton television.

Di office Jun

"Hi babe"

"Sana?"

Jun melabuhkan punggungnya di atas kerusi miliknya.

"Lambat u hari ini? Lama tau saya tunggu" Sana menghampiri Jun.

"Sana I have something to tell you"

"Ada apa? U nak ajak I kahwin ke? Lagi pun kita dah lama bersama" kata Sana.

Jun menggelengkan kepala "bukan tu"

Sana duduk di atas meja kerja Jun "then?"

"Kita putus"

Satu tamparan hinggap di pipi kiri Jun. "Are you crazy!!"

Jun memegang pipinya yang terasa hangat ditampar "I'm serious"

"But why? Kita dah 7 tahun bersama ! U janji nak kahwin dengan I " air mata Sana sudah mengalir.

Jun mengangkat tangannya dan tunjuk cincin kahwinnya kepada Sana "I already married"

"How dare you Jun!!"

"Sorry, halmeoni yang paksa. I tak dapat nak bantah permintaan dia. And I really love my wife now" Jun bangun dari duduknya.

"U kejam !!! One day, U akan terima balasan !!" Sana terus melangkah keluar meninggalkan office Jun.

Jun melihat Sana keluar dengan perasaan yang bersalah. Dalam hatinya dia masih sayangkan Sana tapi demi Dahyun dia terpaksa tinggalkan Sana.

L.O.V.E ?Where stories live. Discover now