Chapter 14

1K 87 14
                                    

Jun perlahan-lahan berjalan ke arah Dahyun. Jun berdiri di belakangnya.

Tanpa melihat kehadiran sesiapa aku bersuara "Nayeon kenapa lama sangat?"

"Sebab jalan sesak"

Buntang mata aku apabila suara lelaki yang menjawab soalan aku itu,cepat-cepat aku menoleh ke belakang.

"Jun??!!"

Bingkas aku berdiri dan hendak meninggalkan kolam renang ini. Tapi Jun mendepakan tangannya untuk menghalang aku pergi.

"Yeobo, tunggu"

"Awak nak ape lagi ?" Tinggi suara aku memarahi Jun.

"Abang nak yeobo la" Jun melepaskan lengan aku.

"Apa? Awak kan dah ada Perempuan tu?" Sengaja aku tekankan perkataan perempuan menandakan aku betul-betul marah dengan kelakuan dia.

"Yeobo-ah, awak pun tahu yang abang nemang ada girlfriend. Abang dah bagitahukan pada malam halmeoni minta kita kahwin tu. Cuma sebelum ni dia dekat London and baru pagi tadi dia balik" terang Jun.

"But now I'm your wife!! Awak patut lupakan dia!!" Air mata tidak dapat aku tahan.

Jun menyeka air mata aku dengan kedu ibu jarinya. "I know, I will tell her if you comeback to me". Kedua tapak tangannya menyentuh pipi aku.

Aku menepis tangan Jun "kalau tak nak?"

Jun pusing membelakangi aku , "Kalau awak tak nak tak apalah, saya lebih rela mati daripada tak dapat awak" Jun berjalan beberapa langkah ke hadapan. "But forgive me first"

Aku berpeluk tubuh, tapi entah macam mana , kaki aku licin memijak lantai yang basah.

Bush !

Tenggelam seluruh tubuh aku ke dalam air. Tergapai-gapai aku mencari udara.

"Jun!!"

Jun tolong aku, aku tak nak mati. Aku memejamkan mata kerana aku dapat rasa aku semakin tenggelam. Tiba-tiba sepasang tangan menarik aku ke darat.

"Yeobo?" Jun meletakkan kepala aku di atas ribanya. "Sayang bangunlah"

Terbatuk-batuk aku kerana terminum air kolam tadi. Syukur Jun semlat selamatkan aku kalau tak memang dah mati la aku.

"Are you okay now?" Soal Jun.

Aku merenung ke dalam mata Jun. "Abang" aku memeluk Jun, air mata aku turut mengalir.

Jun membalas pelukan aku. "Maafkan abang"

Aku menyembunyikan muka didada Jun,pelukan semakin erat.

Jun menggendong aku. Sempat dia memberi senyuman dekat aku.

"Nak pergi mana?"

"Masuk dalam rumah la" Jun mengatur langkah.

"Tapi baju sayang dalam rumah Nayeon" aku merenung tajam ke arah Jun.

"Tak ape nanti abang suruh dia hantar"

Aku membaringkan kepala aku pada dada sasa milik Jun. Dah lama juga dia tak gendong aku macam ni. Rindu.

"Good Morning sayang"

Aku tersenyum. Aku berjalan ke arah Jun yang sedang sediakan breakfast. Aku memeluk belakangnya.

"I miss you"

Jun memusingkan badannya, dan kini kami bertentangan. Jun membongkokkan badannya sedikit bagi menyamakan ketinggian kami.

"I miss you too, babe" kucupan hangat hinggap di dahi aku.

Jun menarik aku untuk melihat pemandangan di luar. Jun berdiri di belakang aku, tangannya melingkari pinggang aku dan kepalanya diletakkan dibahu aku.

"Malam ni, kita balik Seoul,okay?"

Aku menganggukkan kepala. Rindu pula aku dekat kondo kami itu. Rase macam setahun tak balik. Ceh, padahal baru je satu malam tinggalkan rumah.

"Oh,ya. I have something for you"

Aku menoleh ke belakang.

Jun menanggalkan rantai leher yang berbentuk huruf 'J' . Rantai tu nampak unik sikit. Nak tanya tapi nanti kata busybody pula. Kemudian , Jun memakaikan rantai tersebut pada leher aku.

"Ini kan rantai abang"

"Yes. Itu dulu. Tapi sekarang dah jadi milik sayang" Jun meletakkan tangannya di atas kepala aku.

"Cantik. Rantai ni nampak unik" aku membelek-belek rantai ini.

"Yes. As you know, abangkan anak angkat. So, my late mother cerita yang rantai ni mama and papa kandung abang yang bagi" cerita Jun bersungguh-sungguh.

"Abang tak nak cari diorang?" Soal aku.

"Memang nak cari. Tapi abang tak tahu nak mula dari mana. Abang tak ade klu" jawab Jun lalu memeluk aku.

Aku membalas pelukan Jun. Aku tersenyum ketika dalam pelukan dia. Kalau boleh aku tak mahu melepaskan pelukan ini. I'm truly in love at him.

-bersambung

Sika beri komen pembaca tentang fanfic ni. Saya nak tau sama ada cerita ni, best atau tak.

L.O.V.E ?Where stories live. Discover now