Intro Hakim

32 1 0
                                    

"My name is Khalif Hakim Bin Ahmad Jamil. I am 26 years olds and I am a new ceo here. Nice to meet you all. Please support me, and support our precious 'PERHADA' that all form me. Lets call it a day. " tamat sahaja ucapan alu-aluan dari ceo baru, semua pekerja mula beredar dari bilik mesyuarat tersebut. "Peh '! Terbaik ah Kim. Kau dah ah hensem, aku tengok ramai gila awek cuci mata tengok kau. Untunglah hensem. " kata Amin kepada kawan akribnya itu . "Well you know me. Women are like a playgroud for me. HAHAHAHAHA. tak lah gurau je . Gila ke nak cari awek , mahunya Pak Jamil tu cuci kepala otak aku ni . Hahahaha". "Eleh kau sembang je, awek ajak makan kau ikutkan jugak. Pui" balas Amin tidak puas hati. Setelah penat bertekak,
Amin dan Hakim membawa haluan masing-masing untuk melakukan kerja.

"Sarah kau dengar sini pakcik nak cakap, kau nak duit kan? kau kenal kan Hakim anak Dato' Jamil.? " " kenal kenapa?" "Macam ni kau ajak dia keluar makan, lepastu kau bagi dia minum ubat tidur. Aku ada benda nak settle dengan dia. " "Boleh je tapi upah jangan lupa. ". "Ye aku tahu lah. dah cepatlah.""ok2 " Faruq tersenyum apabila idea yang kononya pandai tersebut bakal dilaksanakan tidak lama lagi.

"Hello beb Hakim, belanja la I makan tengah hari ni. " sarah memulakan rancangannya. "Hmm I buzy kot, baru je ambik alih tempat papa I." Dalih Hakim , padahal dia tidak sukakan cara Sarah yang suka tergedik-gedik. "Ala please kejap je " Sarah memujuk lagi. Hakim yang malas mahu menidakkan lagi hanya mengikut sahaja. "Yela kat mana?" Kata Hakim. "Kat Restaurant depan office you". Sarah tersenyum. Hakim hanya membalas dengan sepatah perkataan.

"Hey beb sinilah Hakim. I dah pesan air dan makanan untuk you. Tugas you tinggal makan dan minum sahaja. Hehe" Sungguh pandai Sarah , order awal supaya dapat letak ubat tidur tanpa diketahui oleh Hakim. Hakim duduk dan tesenyum. Mereka makan sambil bersembang. Tidak lama kemudian, Hakim merasakan mengantuk yang amat. Pelan-pelan matanya tertutup. Tidak lama kemudian, wajah Sarah didepannya tadi hilang.

"Good jood Sarah, nah duit. Aku belah dulu" kata pakciknya itu , Faruq. Sarah hanya tersenyum dan berlalu pergi dengan hati yang riang dan berbunga-bunga.

RahsiaWhere stories live. Discover now