"Weh Kira aku punya towel mana ? Amikkan kejap." Kata Khalif dengan selambanya kepada Akira sebaik sahaja mereka menapak di bilik indah itu . Akira dengan bermalas-malas pergi mengambilkan towel untuk suaminya. "Nah orang yang cacat tak ada kaki nak ambik sendiri :-P " Kira berkata sambil menjelir lidah kepada Khalif , sesungguhnya hati nya panas terhadap sikap Khalif itu . " amboi cantiknya bahasa kau , apa-apa pun teri... " tidak menghabiskan ayat itu , Khalif menyambung dengan apa menjelir lidah semula kepada Akira . " eh awak ni dah tua tau , tak payah la tiru gaya saya tak malu" balas Kira . Khalif hanya membuat muka masam mencuka dan terus berlalu ke bilik air .
Setelah beberapa minit membasah kan badan , Khalif keluar dari bilik air dengan hanya bertuala . "Khalif be storng jangan tengok bini kau , jangan . Bayangkan dia tu hanyalah hamster . Eh tapi hamster pun comel jugak ! Ah parah" tutur Khalif dalam hatinya apabila melihat Akira yang berbaring di atas katil tanpa bertudung . Rambut nya yang hitam lebat serta lurus dan panjang itu sangat la menguji Khalif . Khalif dengan pelahan menghampiri Kira untuk dikejutkan supaya mereka boleh solat berjemaah bersama-sama . "Weh-weh malaikat maut datang ni , kau kalau tak nak mati baik bangun sekarang huuuuu~~" gurau Khalif . Akira yang terdengar kata-kata Khalif terus bangun dan terasa amat terkejut . "Awak , apa ni tekejut la !!! " Marah Kira . Khalif yang melihat wajah Kira yang sudah pucat dan kegelisahn hanya ketawa terbahak-bahak . "Ei menyampah la dengan awak" Marah Kira lagi . "Hahahahahhahahaahhhhahaah sori la mana aku tahu yang kau jenis kelibut macam ni . Chilex ahh . Dah ah gi mandi , solat sama-sama . Kau ni pun dah bau kambing dah ni " Dengan wajah yang mencuka Kira berkata "solat sendiri". "Oi merajuk ke ? Sorry laa sayang , abang gurau je hehehee." Balas Khalif . "Tak sama bulan merah la. " Hmm kau bulan merah ? Tengah jerebu ke apa nak merah-merah . Setahu aku tak jerebu pun sekarang" kata Khalif sambil membuat muka innocent. "Em...em....em saya cuti la . Hiss bulan merah pun tak tahu. " "ohh . Ok , pergi la mandi aku solat jap , kang kita turun sesama makan " Balas Khalif setelah berasa malu dengan penyataan Kira tadi. "Mamatni dah kenapa , akula yang patutnya malu. Lantaklah " Kira pun melangkah ke bilik air untuk membersihkan diri .
50 minit berlalu.............
"Woi kau mandi ke kira air , cepat la ibu kau dah panggil weh" Jerit Khalif dari luar . "Sabar la manusia ,tengah siap ni." Balas Akira
Akira keluar dengan lengkap berpakaian , maklumlah ada singa lapar kat luar sedang menunggu , jadi lebih naik bersiap sedia hehehe . Setelah Kira keluar dari bilik air , Khalif terus berjalan menuruni tangga untuk makan bersama ibu dan ayah Kira . Kira pula dengan pantas mengikuti jejak langkah suami nya itu . "Maaf ibu kami lambat , Kira ni tadi dia kira berapa titik air yang kena kat badan dia. Tu pasal lambat tu " Gurau Khalif tentang isterinya itu. Kira hanya mencebik , malas mahi melayan suaminya itu. "Hahaha tak pe lah Khalif , tak lama pun ibu dan ayah ni tunggu . Dah jum la makan " Tutur ibu mertua Khalif dengan lembut . Lalu mereka pun makan lah bersama sambil berbual dengan santai.Tiba-tiba.......
"Sayang can you please bring me some water , Abang rasa abang tecekik la" Khalif tercekik tulang ikan . Kira dengan kelam-kabut mengambil air untuk suaminya. Seisi keluarga itu kelihatan cemas. "Accually Khalif gurau je , ingatkan si Kira ni tak sayang kat saya heee." Ibu dah ayah hanya ketawa , hanya Kira sahaja yang mencubit-cubit suaminya itu. "Abang mengadalah" kata Kira. "Adudu sakit la sayang . Gurau kan " Khalif membuat muka seposen . Bergegar lah rumah tersebut dengan suara gelak tawa keluarga tersebut .
YOU ARE READING
Rahsia
RomancePertemuan kita hanya dari satu perancangan kotor manusia , namun akhirnya disitu bermulanya cinta antara engkau dan aku ♥