Jungkook POV..
Omo... jahat nya aku terhadap Airy... disebabkan baran aku dia jadi mngsa... aku tarik rambut dia... aku cekik dia... aku genggam kuat lengan dia.. aku culik dia... aishh macam2 la aku buat kat dia... she's a strong girl... masih boleh pergi U wlaupun sebok... aku?? Memang takla...Hish aku ni Kejam kan?? Kesian Airy.. sambil minum hot chocolate aku menonton TV... hyungs aku yg laen dah tidur... Airy pon sama... *brush brush* aik sape kat bilik air tu?? Pelikk...
*jalan ke bilik air..*
Omo! Aku nampak prempuan yg sedang gosok gigi tpi mukanya sangatlah seram... "Wae?? Ni sayalah Airy... saya pakai mask.. jangan la terkejut... pengecut.." gelak Airy dalam nada kecil.. comel suara dia bila gelak... "Ohh terkejut aku... hei aku bukan pngecut eh..." aku menunjukkan jari telunjuk ku kearah aku.. "Hish dalah kesana.." aku mnghalang laluan dia... "Kau nak pegi mana??" Dia tergamam... ni mesti nak buat sesuatu ni.. hehe
"Nak... nak... solat..." solat?? Apa tu solat?? "Solat tu ape?" Airy tergelak lagi... "Muslim's pray.. dah tepi... aku tkleh sentuh kau..." aku beri laluan kat dia... ah... dia tak penah sentuh aku pon... aku yang cuba nak sentuh dia... pity little girl...♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Pagi yang hening... burr sejuk... "Ishh hidup laa orang dah lambat ni..." aku terdengar Airy mngeluh... cepat2 aku bngun dan lihat dia.. "Kenapalah pulak ni??" "Kereta ni tak nak hidup... saya dah lambat nak pegi U ni..." hai Airy.. Airy.. apela nak jdi ngan ko ni.. naseb naseb.. "Jom saya tumpang.. cepat awak dh lambat.." dia mngangguk dan mngikut saja arahan aku.. kami tk mnyorok lagi sebab Airy dah same level popular dengan aku... jadi tk hairanlah kalau aku dan dia dilihat bersama....
Sebaik dia keluar kereta banyak flash kamera terkena kat mata nya mmbuatkan dia pening.... "Jungkook.." dia mmanggil nama aku dlam keadaan pening.. aku pergi mnolong dia.. Airy rebah... "Takpe... biar saya tolong dia... awak cepat balik... nnti fans buru..." aku macam knal suara tu... suara yg dh lma aku
tak dengar... aku dongak kpala ku ke atas.. ehh...eh..tu... Hyoseok!?!?*flashback..*
(Selepas BTS semakin mnjadi popular)*call hyoseok*
[Jungkook oppa!!]
[Hyo... saya ada.benda nak cakap..]
[Apa?? Psal awk menang lagi ke?? Klau ye tahniah oppa!!][Bukan..] hati Hyoseok jadi tak keruan..
[Wae?? Cakap sekarang jugak!]
[Saya semakin poupular Hyo... jadi eloklah kita putus... untuk kebaikan kerjaya saya][Sampai hati awak...]
[Awak kena fham Hyo..]
[Ingt saya akan balas dendam..]*peet*
(End flashback)
Omo!! Airy...... dia nak balas dendam dengan mnggunakan Airy!
*dialling..*
Argh!! HYOSEOK!! Dia dah tukar no. !! Kena mintak tolong BTS ni...
Airy POV
Aku tersedar... aku dalam apartment aku.. tapi... siapa yang hantar aku kat sini...Smenjak aku kat korea... aku asyik pngsan je... haih..... laparla... tak larat nk bngun pulak... *pandang ats meja...* eh? Tu kan... bingkai gambar....... Maya.... air mata aku berguguran lagi... mngingat kan arwah.. Maya... aku akan tunaikan permintaan kau. Lantas aku bngun memakai jaket dan tudung... mnuju ke Bangunan BigHit... kali ni aku pon kne berhati hati... huh nasib aku..
*tok tok* "Airy??" Aku tersenyum.. BTS sedang praktis nyanyian.. untuk lagu terbaru dorg.. "Oh tdi memang saya pergi U tapi saya pngsan sebab ramai org amik gambar saya.. hehe" Teahyung gelak aku perhatikan dorg mnyanyi... tapi macam ade yang tak cukup.. Mr Baran!! Mana dia... "Jungkook mana?" Taehyung mnggaru kepala nya... "Jungkook kan keluar hantar awk... dia mngkin balik lambat skit kot.." "oh.." aku mngambil bingkai gambar yg Maya bagi.. aku dah mmbalutnya kemas.. "Saya nak jumpa Suga... saya nak smpaikan amanah sikit.." Taehyung mmberi laluan.. lalu aku mmanggil Suga.. "Yoongi.." dia mnghentikan nyanyian dia... dia mnghampiri aku.. aku pon mngeluarkan balutan tadi.. "Eh Airy.. hari ni bukan hari jadi sayalah.. hehe" kata dia sambil mnggaru leher "haha bukanla.. dulu sebelum saya pergi korea kawan saya yg... emm... mninggal tu minta saya bagi bnde ni kat awak... tengokla.. dia buat sendiri tau.." Suga tiba2 mnjadi tak sbar nak bukak balutan itu...
"Wahh cantiknyaa!" Suga sorak gmbira kami gelak... waktu itu jarak aku dan Suga agak dekat... Suga amat teramat gembira sampai terpeluk aku "Omo! Thanks Airy.." waktu dia terpeluk aku tiba2 *PAMM!*
"Korangg!!! Airy dlam bahaya!!....... Airy?? Ape awk-.." Suga perasan dn segera mlepas kan pelukan kami.. "Mianhae Airy... saya terlalu gembira..." Jungkook mendengus dan meluahkan perasaannya "Sampai hati awak Airy!!" Aku pergi ke arah Jungkook "N.. Ni semua salah faham.." tapi disebabkan barannya dia keluar dari dorm dan aku mngejar dia.. "Jungkook!!!! Saya tk bermaksu-"
"Stop it Airy!! Tak cukup dengan Hyoseok awak pulak datang nak sakitkan hati saya!!!" Hyoseok?? Apa yg dia mksudkan?? Jungkook.... kenapa...
Aku masuk ke dalam bilik yang jungkook bagi kat aku.. aku mnangis sendirian... aku tak bersalah...
Jungkook POV
TAK GUNA PUNYA PEREMPUANN!! Punyala aku lari kat dorm sebab dia.. bole dia bersuka ria dengan Yoongi??!!! Terbaik kau pnya game Airy!! Ye!! Memang suka kau!! Tapi ini yang kau balas??!! Baran aku dah sampai thap mlampau... aku dah tak bole kontrol... ARGGHH!! KALAU DAH PREMPUAN MEMNG PEREMPUAN!!Suga POV
Bersalah... kecewa.. marah... aku baru je buat maknae aku marah.. ape jenis hyung lah aku ni.. sekarg ni dorg gadoh sebab aku... *toktok*"Yoongi.. ni smua bukan salah yoongi.. jinjja... salah Airy sebab tk meraih apa yg ade depan mata Airy.. ego Ry kuat.." Airy masuk sambil mngelap sisa baki air mata... "Mian Airy... nae.. Yoongi memang tak sengaja terpeluk Airy... Yoongi gembira sangat" aku mnyatakan kesalahan aku pula.. "Dalah Airy tak payah sedih.. esok kookie mesti balik.. nanti kita settle kan bnde ni same2"
"Betul tu Airy.." Taehyung mnyampuk.. "Taehyung pon suka Ry tapi sekadar peminat je.. Taehyung sedar Jungkook layak untuk Ry..." aku terkesima.. jinjja?? "Maksudnya??"
"Maksudnya.. baran baran jungkook tu pon... dia ade maksud sbenarnya.." ohh aku pham.. huh...Esoknya..
Mungkin kah Jungkook bole maafkan aku?? Huargh lebih baik aku buat sarapan... buat sarapan pon mnangis lagi... "good morning Airy.. knapa nangis ni??" Aku mngambil hotdog dan mmotongnya "Jungkook" smbil aku potong aku tnjukkan rasa sakit hati aku kat Mr Baran.. hish.. apela kau ni Airy.. "Meh saya tlong potong hotdog awk mcam marah je... saya risau awak trpotong jari hehe" lalu aku memberikan pisau kepada Taehyung.. disbabkan aku marah pda hari tu aku secara tak sengaja aku tercalit pisau itu ke tangan Taehyung "Aduh!!" Taehyung cuba mnahan darah yg kluar mmbuak buak.. aku cepat2 mncampai tisu dan mnekap lukanya...
"MIAN... Sori sgt2" aku rasa besalah.. sgt2 hish.. aku terlalu emo... "Takpe.. sikit je.." skit amende.. nanti kang fans nampak mcamna?? "Nanti awk nk perform macamna?? Fans nampak kang.." dia beku kjap.. "omo.. tkpelah.. taram jela..." aku mneruskan masakan aku..
"Dah siap!" Aku mnyediakan sarapan aku dan mmber yang lain.. Taehyung mcam agk2 nak makan... sebb tangan dia yg luka... "Meh saya suapkan..." aku mnawar diri since itu salah aku.. jelas di muka taehyung pipi dia merah.. "Andwae... nnti maknae marah" ah dia tu memang baranla.. kalau dh baran mmg baran... "Gwenchana... cepatla tgn awk luka.. nanti nk prektis tkde tenaga..." tiba2 aku tringat jungkook... dh sehari dia tak balik... mna dia... Jungkook...
Omo!! Siap jugakk akhirnyaa!! Ri jenuh mnulis... Ri pnya story chapter tarak banyak sgt mian!! Huhu... dah.. jom blajar koreaa!!
Andwae - jangan
Mwo - apa
Unnie- kakak (untuk prempuan)
Noona- kakak (untuk lelaki)Done!! Chapter 7 emo sikit!! Jom!!
YOU ARE READING
Seriously In Love [JUNGKOOK FF]
RomanceAiry gadis yg mndapat keputusan cemerlang SPM mendapat tawaran ke Korea... selepas mngetahui kematian adik angkat nya atau kawan karibnya semasa di Korea,Airy jadi tak keruan... dia dilanggar oleh Van yg menumpangkan BTS kerana brjlan brsiar siar d...