AIRY POV
"Makanla Airy... jebal.. kau semakin kurus.." rayu Hyoseok.. ah.. kesah pulak aku.. aku rindu jungkook.. "Tak nak.." Hyoseok bngun dan mnuju ke biliknya.. lalu dia keluar mmbawa kertas berupa tiket..Fansigning BTS with ARMY
Omo! Tapi... kenapa... "But.. wae.." Hyoseok mnepuk dahinya... "Aduh.. knpala aku dpat kwan mcamni.. kau kan nak jumpa Jungkook.. ni je la caranya.." ohh... aku blur.. mungkin hilang tenaga sbb brape hari tk makan.. "Thanks..." aku mmeluk Hyoseok.. tak sngka dia sanggup beli tiket.. "Okay lepas ni kau makan tauuu" aku tersenyum dan mngangguk.. tq... *terharu*
Malam itu aku dan Hyo bergerak dgn kereta dia.. aku tak sbar sbb jarak ke tempat fansigning agak jauh.. jungkook... saranghae.. aku suka kau.. tapi ego aku tinggi.. mianhae.. kajima... ddeonakajima... jebal.. wait for me..
"Dah sampai..." Hyo turun dan beratur sama dengan aku.. aku dpat lihat dari jauh.. omo.. jungkook... lemah nya kau... aku dpat rasa..
Org didepan aku sedang mnunggu gilirannya dan bila giliran dia sudah tiba "Oppa!! Saranghae!! Oppa neol jinjja kyeowo!!" Jungkook senyum "You too" selesai cakap dia minta tandatgn jungkook dan mmberi sedikit cenderamata kepada jungkook.. DAN.. tiba masa aku.. "Mianhae jungkook.." dia memandang aku dan terkedu.. mungkin sbb aku makin kurus.. "Ah.. you want my signature??" Aku mmandang tepat kearah anak matanya..
"Wae.." "Mianhae.. klau taknak apa2 bole keluar..." apa?? Dia buat2 tak kenal aku?? Jungkook... "Nae.." aku berlari ke luar sambil mnangis.. sampai hati awak.. betul kata Hyoseok.. lelaki semua sama... lari aku entah kemana sebab aku rindukan dia tahap mlampau.. janganla macam ni jungkook... aku tau aku salah... Mr Baran ku... *pap!* aku terlanggar orang... dan itu ialah.. Hyoseok.. "Omo!! Knapa ni Airy!! Mata awak merah.." aku memeluk Hyoseok... dia sahajala tmpat aku berteduh.. "Jungkook masih tak terima saya lagi..." tangisan aku makin kuat.. "Nae... jom pergi balik.. kita ckap dlam kereta ye.." aku berjalan penuh perasaan sedih...
"So..apa yang dia kata.." wah.. soalan cepumas dari Hyoseok.. "Ermm macam saya kata.. dia anggap saya macam fans je.." Hyoseok buat muka smirk... *ping!* tiba2 memori aku muncul...
*flashback*
"Stop it Airy!! Tak cukup dengan Hyoseok awak pulak datang nak sakitkan hati saya!!!" Hyoseok?? Apa yg dia mksudkan??*end flashback*
"Ermm Hyoseok..." aku mmandang ke arah muka dia.. "Mwo?"
"Aku hrap kau tak marah aku tanya ni.."
"Nae.."
"Haritu masa aku gadoh dengan kookie kookie ade sebut nama kau.. emm. Kau... kau ade ape2 ke dengan Jungkook??" Dia terkedu... kmudian dia gelak kecil.. "Haha nae... nak tau ke?? Nanti kat rumah aku cerita.." aku menurut sahaja apa yang Hyoseok kata.. namun hati aku tetap sedih dengan Jungkook... betul ke... lelaki semua sama?"Hyoseok-ah ceritalah.." dia duduk dia atas sofa... bersedia untuk mmberitahu segala gala nya kepada aku "Dulu.. sebelum Jungkook popular.. saya jadi yeojachingu dia.. so saya ni kira ex dia lahh tapi bila dia dah popular dia rasa risiko pulak jadi dia mintak putus.. mula2 saya tak bole terima tapi.. lama2 saya sedar.. itu sebahagian dari hidup k idols yg mnjadi idaman semua.." Hyoseok mnunduk... aku pergi dduk sebelah dia.. "Omo.. mianhae.. i hurt your feelings.." Dia senyum dan mnggeleng "No.. saya tak cemburu lngsung dengan apa yg jadi antara awk dan jungkook.. mungkin jodoh korng.." yeah... jungkook... aku rindu dia.. pda masa yg sma aku benciii diaaa
"dengan keadaan jungkook mcamtu... bukan jodoh tu tapi kebetulan je.." Hyoseok mngangkat keningnya "Airy... you should believe in fate.." dia mninggal kan rumah aku... aku pulak mngurut dahiku.. aduh pningnya... apa yg takdirnya... tolong aku ya allah....(islam only)
Taehyung POV
Haih... risau aku tgk maknae aku ni.. haritu Airy datang tpi dia terpaksa buat2 tak kenal itu untuk kebaikkan dia jugak... Airy... jangan pergi lagi... Jungkook need you.
Jungkook POV
*flashback*"Mianhae jungkook.." Airy??!! Omo!! Kurusnya awak... makanla Airy.. knapa ni... saya yang salah.. bukan awak.. "Ah... you want my signature??" For real.. aku tak bermaksud nak cakap macamtu Airy... aku sayang kau... "Wae.." Airy... kalau bole aku nak ngis sekarang... tpi fans ramai Airy..kalau bole aku nak menjerit 'Saranghae Airy!!!' Tapi.. tak bole.. mian...
"Mianhae.. kalau tak nak apa2 bole kluar.." shit!! Mestilah dia marah... sedih!! ARGHH "Nae.." Airy!! NO!!!! Aku cuba untuk mngejar dia tapi aku ditahan oleh jimin.. aku faham....
*end flashback*
ARGGHHH itulah diri aku... memang layak Airy gelar aku Mr Baran.. tq sebab sedarkan sape aku..
Main tuduh je aku ni... (haritu taehyung ceritakan segalanya pada Jungkook) "Jungkook... manager suruh turun... nak prektis.. lagi satu nanti kau ade partner baru... trainee Min Ah..." aku hanya mngangguk kepala... yes Airy dah berhenti.. so... ade pngganti dia... But itu tak bermakna dia bole ganti hati aku..
"Mianhae... I HATE YOU Saranghae I HATE YOU yoseohae..." agh.. lirik tu asyik muncul dalam hati aku... WAE??
"Annyeong... youre Jungkook?? Well saya partner baru awak.." aku menoleh ke tempat lain... damn seksi nya dia.. baik aku tengok Airy.. sedap je mata mmandang "Hmm awak tunggu lh mana2 dulu.. saya ada latihan.." aku dapat dgr MinA mngeluh.. ah.. lantakla dia...
2 jam kemudian..
"Jungkook... ermm bole tak kita prektis skarang??" What??!! Aku baru je nak amik rehat .. hish malaslah.. "Aduh.. saya baru je balik dance praktis... bagila saya rehat dulu.." dia mmbuat muka tak puas hati.. "Tapi..." cepat2 aku mmotong "Dah!! Saya penat!! Saya nak rehat!! Awak bole keluar!!" Dia buat muka annoying "Hish... barannya... pdanla trainee lama awak quit.." kata kata MinA memang mmbuat aku terguris.. knapalah dia jadi partner aku... mnyebok je.. "Tak fham bahasa ke?? Saya kata dah dahlaa.. saya nak rehat..." MinA mnghempas pintu dorm... Minah punya MinA haha.. lantaklah.."Jungkook!! Nanti suruh stylies kau amik saiz baju untuk konsert I need U nanti!!! Kau jgn lupa pulak.." ish hyung aku ni macam buat tak fham perasaan aku... macam takde ape berlaku je.. "Nae..." jawab aku lemah.. aku sangat sedih... aku nak jumpa Airy.. tapi aku sibuk sebab album kami yang terbaru 'I need U' humm liriknya macam sesuai dgn situasi aku pulak... Airy... Saranghae..
Annyeong!! Penat woo... Ri update lambat sebb kebuntuan... huhu... kalau korg ade idea bagila Ri... i need it veryyy muchhh tlong ye.. kalau korg bagi idea nnti Ri tag korg... syunk korgg
Harini kamus korea tak bole nak bagi sbb buku korea Ri hilang huwaaaa sowi korgg
XOXO HYORI
YOU ARE READING
Seriously In Love [JUNGKOOK FF]
RomanceAiry gadis yg mndapat keputusan cemerlang SPM mendapat tawaran ke Korea... selepas mngetahui kematian adik angkat nya atau kawan karibnya semasa di Korea,Airy jadi tak keruan... dia dilanggar oleh Van yg menumpangkan BTS kerana brjlan brsiar siar d...