Chapter 1

70 6 0
                                    

Airy POV
Bunyi bising mnyelubungi telinga aku.... hanya sbb aku mndapat kputusan terbaik SPM mereka mmbuat jamuan besar besaran uhh malas nk layan tetamu aku masuk aja bilik aku tiba tiba aku dengar ketukan pintu...
"Ya.. sape tu?"
"Ni Maya lah.."
"Ohh bukakla" aku trnmpak Maya mmegang sebuah bingkai gmbr...

"Hmm knp Maya?? Dgn bingkai gmbar lagi..."

"Alaa Ry kau kn nk pegi Korea.... aku nk mintak tolong sket.." Maya mmberi kan aku bingkai gambar itu gambar itu trtulis *Suga is my cutest and gentle Bias Sincerely Maya* aku trgelak seketika.. "Ape ni Ry... aku nk mintak tlg kau bagi ni kt bias aku bole tak??" Mata aku terbeliak... "Erk.. bile masa la... aku nk jumpa idola ko tuuu aku sebok kt sne nnti.." Maya mmbulat matanya "Ala mana tau tibe2 kau dpat jumpa... plisss" aku tak tahan dgn kecomelan mata Maya huh.. terpaksa aku ikut cakap dia...

Esoknya...
"Airy!! Dah siap ke blum??" Mama jerit kt aku... aku mngambil nfas pnjang supaya dpt mngawal emosi.. ini kali prtama aku berjauhan dgn kluarga... "Mama... Papa mna??" Dari tadi papa tidak klihatan... papa selalu je sebok.. mmanjang sebok aje.. humm mama mnunjukkan rasa kesal.. "Papa.... papa..... papa pergi keja... dia kata sebok die tk sempat nk tnggu... nah.. papa bagi duit nk blanja..." mama mnghulurkan aku dua kad kredit dan cek sebanyak 500,000 katanya untk perbelajaan aku... tapi bukan itu yg aku nak... huh..

KLIA..
"Ry!! Ingat aku Ry!!! Cari jodoh kt sna jugak ehh??" Aku tergelak bila Maya ckp mcam tu.. langkah kaki aku untk ke perut kapal terbng makin mndebar.... tapi pda masa yg sma aku tiba2 rasa tk sedap hati pula.. sebaik mlangkah ke tmpat dduk aku mndapati tmpat dduk aku brsebelahan dgn seorg gadis yg sperti sebaya dgn ku... sebaik sja aku dduk dia mmulakan bicara "Hai.. awk dari mana nk kemana??" Aku senyum dgn seikhlas hati "Dari Malaysia nk ke Korea"
"Oh wow samalah saya! Mesti nk pegi jumpa idol KPOP kan?? Uuu saya nk jumpa hubby saya Kookie.."

"Hehe x la saya nk belajar kat sna hihi"

"Ohh tapi sya ni suka... sgt kat oppa jungkook... klau sye tau die ade gf sye rse nk mati je.."

Aku tak berani nk kata apa apa orang dh gilakan kpop nk buat mcmana....

"Hehe" satu sja perktaan aku kluarkan.. nk tgor nnti ada je yg marah.. hmm.. tanpa aku sedari bingkai gambar yg Maya bagi masih lagi dlm pnggangan.. pelik aku lupa nk msukkan dlm bagasi.. aku dpt rasa bnde burok akn brlaku...

Seoul,Korea
Aku cuba mmberhentikan teksi disitu... nasib baik caranya sama klau tk sma tk taula apa nk buat haha.. aku masuk dn diperhatikan oleh pemandu... "Cik dari mana?"
"Dari malaysia" tnpa tertnggu pakcik itu kata "Nak buat ape jmpe bias ke?"
Aku trgelak smua ingt aku dtg sni untuk kpop haha... "Ehh takdela nak belajar U kt sni... dkt Seoul University" aku cakap dlam bhasa korea.. yup mmg aku dh hadiri kelas korea.. sbagai persediaan hihi.. "Ohh Universiti situ Jungkook BTS ade kt situ tau tak?" "Tau.." secara jujurnya tajuk tu tak mnggembirakan aku.. tk menarik lngsung..huh..

Sampai Seoul University
"Ye cik bole sye bntu??" Tnya kerani U itu.. "Ermm saya nk daftar nma saya sbagai foreign student"

********************************
Skrg ni aku dh siapkan pndaftran... mama sruh sewa apartment.. nsib baik aku dapat satu... dkt dgn sekolah.. Seoul Jastee Apartment alaa tepi jlan ja haha.. dah siap aku kna kluar pegi beli brg untuk mmasak huhu..

Maya POV
Rindunya kat Airy... mcmmna lah die kt sne untung die.. budak sbelah aku nih dh gila bwk junkfood je lebihh ishh harap2 cepatla sampai U.. huhu... aku tgk pemandu bas asyik psang lagu romence je... tgh dilamun cinta la kot... aku harap sgt Airy buat ape yg aku sruh tu...hu.. itu je hrapan aku Airy... "Abang bngun bangggg!!!!" Sorg plajar mnjerit kt pmandu bas... *BANGGGG* "uhh uhh" aku mmohon prtolongan dgn lemah nya... tayar bas mnghempap aku... aku ditusuk dgn sebatang besi... aku tak tau sma ada aku bole bertahan atau tidak...

Bye my Suga oppa....

P/s
Hai guys ini kali prtama sofia publish kat wattpad so.... plissss vote... haha sofia x tau nk kata ape okla jumpa dlm chapter sterusnya

Seriously In Love [JUNGKOOK FF]Where stories live. Discover now