ARKADAŞ DEĞİL DOST

48 12 0
                                    


                Hepimizin arkadaş çevresi vardır muhakkak. Peki dost edindiniz mi hiç ? Nasıl ki aşk ve sevda arasında dağlar kadar fark varsa arkadaşlık ve dostluk arasında da fark vardır. Dost ölürse de sizi asla yalnız bırakmaz. Mardinli bir akşam rüya görür onun için dost dediği nadir insanlardan biri rüyasına gelmiştir. Ramazan abisi onu yine yalnız bırakmamıştır ,

+ Kardeşim misafirlerimiz var .

- Kim abi misafirlerimiz kalıcı mı , geçici mi ? 

+ Bize değil size gelecek ve kalıcı kalacak. Dikkatli ol dost değil düşman olacaklar !

- Zararları ne kadar büyük olacak ?

+ Biri ufak biri büyük hasar verecek kendine dikkat et ! der ve mardinli uyanır. 

               Mardinli kimseye çaktırmadan araştırma yapar tabi o kendi evlerine gelecek zanneder ama onun hayatına gelen misafir olacağını bilmez. Aradan 2 gün geçer evlerine misafir falan gelmez. Bir akşam şeriné misafirimiz gelecek İzmir'den der demez mardinli dikkat et der. O zanneder ki erkek olduğu için kıskançlık yapar. Daha öncede kuzeninin abisi gelmiştir kendisini isteyen kuzeninin abisi Mardinli şimdi rüyada gördüğü misafirlerin bunlar olduğunu anlar.  Çocuğu gelmeden araştırır nerede oturur ne yer ne içer hepsini öğrenir ama belli etmez. Çünkü dosta hürmette kusur etme, düşmanda ise tedbiri elden bırakma sözü ile büyümüştür. Mardinli de o hafta oraya gider tabi orada mutlulardır güzeldir her şey onlar için. Peki bu kişileri düşman edecek şey nedir ?

               Ufak darbeyi kızın kendisini isteyen kuzenin abisinden gelir. Mardinlinin mabedi olan saçlarını

her teli için defalarca ölürüm dediği saçlarının kıymetini bilmeyen şeriné gider saçlarını o deyyüzün elleri arasına verir. Mardinliye gelir ve der ki ,

- Kusura bakma mecbur kaldım.

 Mardinli düşünür biraz bu küçük hatayı büyütürsem büyük hatada soğur benden o yüzden buna anlayış göstereyim ki diğerinde onun için olduğunu benim için bir şey olmadığını anlasın. Sadece mabedime kimseyi alma kimse dokunmasın  der ve konuyu kapatır peki bu küçük olan ya büyük olan ne diye kafasının etini yiyen Mardinli sırf o üzülmesin diye mutlu görünür. Dedik ya arkadaşlar aşk ve sevda arasında dünya kadar fark vardır diye işte sevda herkesten önce kendinden bile önce onu düşünebilmektir. Mardinli Mardin'e dönmüştür. Ve uzaktan gelen misafiri boy mu göstermiştir sevdiği kişi mi ona  yeni yeni mi anlatmıştır bilinmez ama onu bitirecek darbeyi sevdiği kişiden geldiğini görmek gerçekten üzücüdür.


HER YARA KABUK BAĞLARDA SEVDA YARASI KABUK BAĞLAMAZ !




ŞERİNé VE MARDİNLİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin