Ik zit verveeld in de les nog steeds te staren naar Blake en Jonathan als opeens mijn mentor binnen komt lopen. "Beste studenten, ik heb een mededeling. Er komt een nieuwe leerling nog even zijn laatste 2 jaar afmaken." Ik begin nieuwsgierig te kijken. Een hij? Een nieuwe jongen? Ik begin breed uit te lachen. Jaaaa dat wil ik wel. Misschien is ie knap. Ik begin half te flippen en ik zie David vragen naar me kijken. Ik knipoog naar hem en hij haalt zijn schouders op. Hij kijkt weer vooruit en ik staar naar mijn schrift. die lijntjes zijn zo irritant, als of ze schreeuwen: SCHRIJF OP MIJ. "Mevrouw de Grootte, ik denk niet dat lijntjes in je schrijft kunnen schreeuwen, beter focus je op je opdrachten." zegt de leraar. Ik word knalrood en iedereen begint te lachen. Ik pak verveeld mijn pen en begin verder aan mijn opdrachten te schrijven. Het is saai. Ik wil naar huis en gewoon achter mijn laptop zitten en naar Shawn luisteren. Hij is zo knap. Ik kijk zwijmelend voor me uit als de deur open gaat. Een jongen staat in de deur en iedereen kijkt hem aan. Ik kijk hem ook aan. Het is geen knappe jongen, nou ja misschien als die scheiding er uit is, en die bril af. Verdomme het is een nerd. Ik rol mijn ogen en pak mijn pen en begin random pizza's te tekenen. Dan hoor ik naast me een plof. Ik kijk op en zie de jongen zitten. Hij kijkt om zich heen en zucht dan.
{POV SHAWN} Ik kijk steeds stiekem naast me, het meisje met de blonde haren is over duidelijk enorm verveeld. Ik kan haar geen ongelijk geven, ik verveel me ook dood. Ik zie er echt niet uit trouwens, mijn haar in een scheiding en een kut nep bril. Ik wil mijn hand door mijn haren doen maar dat mag natuurlijk weer niet. Als de bel gaat gooi ik mijn spullen in mijn tas en ik zie meteen 6 jongens om het meisje verzamelen. De grootste en de gespierdste jongen begint meteen enorm te flirten. Ze grinnikt en flirt net zo hard terug, viel te verwachten. Dit is het typische populairste meisje geval. Net zoals Mary. Mary.... Ik zucht. Tuurlijk mis ik haar, ik mis alles aan haar. Het is ook gewoon moeilijk haar niet te missen. Ik wil terug. Hoe zou ze het vinden als ik nu terug kom? Vast niet zo geweldig denk ik. Ik sta op en ik gooi al mijn spullen in mijn tas. "Hey nerd, wat ga je doen? Moet je je niet even voorstellen?" Zegt de grote gespierde jongen. Ik kijk hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. Wist dat jochie maar tegen wie hij aan het praten is. "Ik ben Josh." Zeg ik bot. Ik loop weg en ik hoor ze allemaal fluisteren. Ik ken dit zo erg, aangezien ik dit zelf ook altijd deed. Ik wil weer terug.
{POV EVA}
Ik kijk de nerd achter na. Vreemd gozertje wel hoor. Ik pak mijn spullen en loop samen met Dave naar buiten. Hij heeft zijn arm laag om mijn middel geslagen en ik kijk hem flirtend aan. Hij grinnikt en neemt me mee naar de kantine. School is echt stom, maar dit kan ik wel aan wennen hoor. Ik ga op Dave's zijn schoot zitten en hij kijkt keurend naar zijn eten. Ik pak mijn salade en eet het op. Ik wrijf tevreden over mijn buik en ga dan van Dave's schoot af. Hij kijkt vragend naar me en ik zeg:"Ik ga even mijn boeken in mijn kluisje dumpen." Hij knikt en ik loop weg. Bij mijn kluisje aangekomen gooi ik het open en doe de goeie boeken er in en er uit. Dan gaat er naast me een kluisje open en ik zie de nieuwe nerd. Ik weet niet wat ik moet doen dus ik zeg uiteindelijk:"Hey, Josh toch?" Hij kijkt me aan en knikt langzaam. "Ik weet niet wie jij bent sorry." Zegt hij. Hij heeft een prachtig accent en ik staar hem aan. Als hij zijn wenkbrauw optilt kijk ik blozend weg. "Sorry ik ben Eva" En ik steek mijn hand uit. Hij pakt hem aan en schud hem. We staan even awkward tegen over elkaar maar dan gaat de bel. Muziek weet ik uit mijn hoofd. We lopen samen naar het lokaal en ik plof neer op mijn nu al vaste plek. Hij gaat voor me zitten en ik staar naar zijn achter hoofd. Dave ploft naast me neer en trekt aan mijn haar. Ik begin te giechelen en ik stomp hem even zachtjes. Hij grinnikt en pakt zijn schrift. Ik doe het zelfde en kijk vol verwachting naar de leraar. "Okay beste leerlingen van 4VG, deze periode gaan we zang doen." Ik begin te kreunen, ik haat zingen. Ik kan het ook totaal niet. Geef mij maar de piano. "We gaan dat in duo's doen... Die ik bepaal" Zegt de leraar dreigend. Ik kijk zenuwachtig. Hij pakt de klassen lijst en schraapt dan zijn keel. "Dave met Emilie." Ik zie een meisje dol blij naar Dave kijken maar Dave kijkt stik chagrijnig. Ik begin zachtjes te lachen en ik zie hem boos naar me kijken. Ik steek mijn tong naar hem uit. Hij schudt zijn hoofd en de leraar begint weer te praten. "Max met Danny, Mike met Jonathan, Blake met Sarah." Ik wacht geduldig tot mijn naam, het is wel grappig om te horen wie met wie moet maar ergens ook weer dood saai. "En tenslotte, Eva met Josh.'' Ik verstar helemaal. Met de nerd? IK!?
JE LEEST
Love is the new Hate. Shawn Mendes FanFic
RomanceDeel twee van Hate is the new Love. Lees alsjeblieft dat deel eerst anders, geloof mij maar, geloof je er echt geen zak van. Shawn en Mary zijn weer bij elkaar gekomen, maar Shawn verpest het weer door vreemd te gaan. Ze gaan uit elkaar en Mary gaa...