3.

218 14 2
                                    

'Yallah opstaan zine, er komt visite!' Roept mijn moeder van helemaal beneden. Wollah hoe kan zij zo hard schreeuwen man. 'Ja okaay!' Schreeuw ik zo hard ik kan. Omg visite komt, dus hij komt. Bilal ofzo had mijn moeder gezegd. Hmmm.... Bilal? Ik sta op en loop naar mijn kast. Ik pak een bordeaux croptopje, en zwarte jeans met scheuren. Ik zet de kleren op mijn bed, en ga naar mijn badkamer. Ik neem effe snel een douche. Ik kom uit de badkamer ik droog me haren en stijl ze. Ik doe de kleren aan en doe wat sieraden om, ik pak mijn Chanel parfum en doe het op. Ik loop naar beneden en ga naar de keuken. 'Ya benti wat zie je er mooi uit!' Hoor ik mijn moeder zeggen. Ik glimlach en draai een rondje. 'Mooi he?' Zeg ik en draai meer rondjes. 'Mijn meisje gaat trouwen.' Zegt ze en begint te snikken. 'Yemma niet zo doen! Anders wil ik niet trouwen!' Zeg ik en geef haar een knuffel. Nadat ze is opgehouden laat ik haar los. 'Zal ik helpen met eten maken?' Vraag ik aan haar. 'Nee ya benti, roep Imane.' Zegt ze. Ik loop naar de woonkamer en pak mijn telefoon. Ik bel Imane.

Imane: Jah?
Layla: Kom je nog ?!!!
Imane: Ojaaa ik kom meteen aangerend doe de deur al open.
Layla: (ik lach) okeey okeey.

Ik doe telefoon uit en loop naar de deur. De bel gaat nu al! Wajow zij is snel. Ik doe deur open en zie Imane buitenadem. 'Eh gekke doe rustig!' Zeg ik tegenhaar en verwelkom haar naar binnen. 'Ik..... Benn.. Zo.. Snell gekomen.' Zegt ze helemaal buitenadem en zet haar handen op haar knieën. 'Ya hbiba ze zijn er nog niet.' Zeg ik en zet mijn hand op haar schouder. We lopen naar de woonkamer, en gaan zitten.

De bel gaat. Ik word steeds zenuwachtiger, ik loop naar de deur en doe het open. Als eerst zie ik een vrouw met een hoofddoek binnen lopen ik begroet haar. Daarna komt er een oudere man binnen en geef hem een hand. De volgende is... Volgens mij Bilal. Hij komt binnen en pakt mijn hand en geeft er een kus op, hij knipoogt nog en loopt verder. (Bilal is de jonge hierboven☝🏼️). Ik loop naar binnen en ga tegenover Bilal zitten. Mijn ouders praten met de ouders over hoe we het gaan doen enal. 'Ya benti wil je alleen met Bilal praten?' Zegt die vrouw. 'Uh... Isgoed.' Zeg ik, zodat ik Bilal beter kan leren kennen. We lopen naar boven naar een kleinere woonkamer. We lopen naar binnen en doen de deur dicht. 'Dus zine wij gaan trouwen.' Zegt hij terwijl hij dichterbijer komt. Ik vindt dit niet fijn.  'Is er wat?' Vraagt hij. 'Nee hoor, maar vertel is. Wat gaan wij doen als we getrouwd zijn?' Vraag ik maar zodat hij niet iets ergs ofz gaat doen. 'Uhh dat mag jij weten prinsesje.' Zegt hij. 'Oh echt?' Zeg ik met gefronsde wenkbrauwen. 'Jaa, wat jij maar wilt.' Zegt hij. Hij komt steeds dichtbijer en probeert mij te zoenen. Ik geef hem een klap en je ziet gewoon mij handafdruk op zijn wang. '.... Wat is jou probleem?' Schreeuwt hij uit. 'Eh ezel je kent me amper en je begint me nu al te zoenen, ben jij gek ofz?!' Roep ik terug naar hem. 'Eh zine jou lichaam maakt me gewoon gek.' Zegt hij en doet zijn arm om mijn rug. 'Pfff...' Zucht ik. 'Ya hbiba waarom ben jij niet zo blij?' Vraagt hij. 'Gewoon.' Zeg ik en kijk om me heen. Hij zet zijn hand onder mij kin en draait mijn hoofd naar hem gezicht. Aiitt hij heeft kapot mooie ogen! 'Je gaat van mij houden.' Zegt hij. 'Dat beloof ik.' Ik kijk hem aan zoals "en nu". 'Hmmm... Ik weet niet.' Zeg ik en doe me armen over elkaar. 'Ya hbiba niet zo poesie doen, je bent hayeck mooi ik kan jou niet laten!' Zegt hij met een vies stemmetje. Tfoee het klinkt zo vies. 'Eeaah... Zijn jullie al klaar met praten!' Bonkt Marouane tegen de deur. 'Ja we komen!' Roep ik en sta op. Ik voel opeens twee handen om mijn rug glijden. 'Aiitt jou body!' Zegt Bilal. Ik moet eigenlijk lachen, maar ik hou me in.

We komen weer in de woonkamer, en zie de moeder van Bilal glimlachend kijken. 'We gaan over 2 dagen je hand vragen!' Zegt de moeder van Bilal. Omg ik ga gewoon trouwen!! Met Bilal......... Pfff, maarja ik ga zehma van hem houden. 'Wanneer gaan we de bruiloft doen?' Vraagt Bilal. 'Dat wordt nog gepland.' Zegt mijn moeder glimlachend. Ik kijk om me heen en voel dat Bilal naar mij kijkt. Ik kijk naar Bilal en zie dat hij een knipoog geeft. Ik glimlach naar hem maar snel verdwijnt het daarna.

~ De volgende dag ~

Ik zit aan tafel met Marouane en mijn vader. We zijn klaar met eten en staan op. Ik loop naar de bank en plof neer. Ik kijk op mijn telefoon naar gemiste apps: Imane 12 Bilal 3 Marouane 4. Ik klik op van Bilal en kijk.

Bilal: Hallo hbiba er komt vandaag een verassing.
Bilal: je gaat het heel erg mooi vinden!
Bilal: xx je man

Ik begin te lachen, wollah hij is gek!
Ik sta op en loop naar de deur, ik pak mijn Canada Goose en mijn zwarte Jordans. Ik doe ze aan en doe de deur open. Opeens zie ik iets op de grond. Het is een hele boeket rozen, ik pak het op en zoek een kaartje..... Hea nu heb ik hem.. Er staat..:

"Ik zei toch dat je het leuk gaat vinden."

Omg dat is zoo cute van hem!! Ik doe de deur meteen weer dicht en zoek mijn moeder. 'Yemmaaaaa !!' Schreeuw ik door het huis. 'Jaa bentii!' Roept mijn moeder. Ik ren op mijn moeder af en stop voor haar neus. 'Kijkkkk!! Van Bilal!!' Roep ik helemaal uit. 'Yaaa Allah ik zei toch dat hij een goeie jongen is!!' Zegt mijn moeder glimlachend........

x E

Gebroken liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu