Ik sta meteen op en loop naar de badkamer, en ik was mijn gezicht. Ik kijk in de spiegel en zie opeens een traan op mijn wang glijden. 'Mijn eigen dochter is gewoon overleden!' Schreeuw ik en gooi alles in een hoopje, tranen glijden van mijn wangen. Bilal komt naar boven aangerend en komt naar mij toe. 'Hbiba wat is er?' Vraagt hij net als dat hij niks weet. Ik wend hem van mij af en kijk hem boos aan en steek mijn wijsvinger naar hem toe. 'Jij hebt mijn dochter vermoord!' Roep ik naar hem en zie al hem tranen tevoorschijn. Ya Allah wat gebeurd er met me! 'Layla... Ikk wouw het zelf ook niet..' Zegt hij met treurig blik en knielt op de grond en kijkt mij aan. 'Aub vergeef me!' Smeekt hij en kijkt mij diep in me ogen. Ik kan niet tegen dat blik, hij heeft mijn dochter vermoord hij hij hij!
Ik sta op en loop de badkamer uit waar Bilal nog zit. Ik krijg opeens een steek in mijn hoofd, en loop meteen naar de keuken. Ik schenk water en drink het op.
Ik zit in de woonkamer TV te kijken, er is helemaal niks op TV... Pfff. Me gedachtes gaan meteen weer naar mijn dochtertje die nu eigenlijk er zal zijn. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Mijn dochter zal net als mij worden, net als der mama...
Bilal komt naar beneden en kijkt mij niet aan. 'Ik ga naar werk thallah.' Zegt hij en loopt naar de deur. Hij doet zijn schoenen aan en kijkt nog achter zich naar mij toe, ik doe me ogen meteen weg van hem en doe net als dat ik hem negeer.
Ik pak mijn telefoon en app Imane.
Layla: Ewa zine kom je effe?
Ik wacht effe en zie dat Imane meteen online is.
Imane: Saffi hbiba
Layla: Thallah!!Ik doe me telefoon uit en zet het op de tafel neer..... Ik wacht geen Imane? ..... Nog steeds niet.
Opeens gaat de bel. Ik spring van me plaats en loop richting de deur, ik doe het open en zie opeens een man staan.
'Salam?' Zeg ik en kijk hem vragend aan. 'Salam, ik ben hier voor... Heer Bilal.' Zegt hij. Ik scan zijn lichaam en begin al te kwijlen, zijn sixpack springt gewoon uit zijn T-Shirt. Oefff..
Waar ben jij eigenlijk mee bezig Layla? 'Uhh hallo?' Zegt de man die voor de deur staat. Ik schrik van me gedachtes en kijk naar hem. 'Uhh.. Ja?' Zeg ik meteen opeen toon dat ik hem zeg maar luisterde. 'Is Heer Bilal hier?' Vraagt hij en pakt een pakketje. 'Uhh.. Nee maar ik ben zijn vrouw?' Zeg ik en kijk hem vragend aan. 'Nou er is een pakketje voor jullie.' Zegt hij en steekt zijn handen uit met het pakketje, ik neem het aan doe de deur meteen dicht voor zijn neus.
Ik loop met het pakketje naar de woonkamer en ga zitten op een bank. Er staat: ||Voor Mnr. Bilal ||
Ik doe het pakketje open en zie opeens allemaal brieven. Ik pak er een en doe het open. Mijn ogen word opeens gevuld met tranen.. Wat is dit?
_________________________________
Heey schatje,Ik heb je heel erg gemist hier in Nederland. Je dochter wacht steeds op je, ze vraagt steeds waar papa is. Wanneer kom je terug van Amerika naar Nederland? Hoelang duurt je werk üpheroupt? Niks verkeerd doen hè ik vertrouw jou zine!
Liefs je vrouwtje..
__________________________________
Woeden barst in mij, is dit waar? Is het waar dat Bilal gewoon F****** vreemd gaat.... En hij heeft nog eens mijn bloedeigen dochter vermoord!
Tranen glijden van me wangen. Ik stop maar niet met huilen. Ik doe me handen voor me gezicht en begin harder te huilen.. Opeens hoor ik de deurbel gaan. Ik spring van de bank en ren meteen naar de deur, ik doe het open en zie Imane mijn held!
'Eh hbiba wat is er?!' Zegt ze bezorgd en doet zijn arm om mij heen en kijkt mij vragend aan. Ik doe me handen weg voor me gezicht en kijk haar aan.
We zitten op de bank en Imane kijkt bezorgd aan. 'Vertel wat is er?!' Roept ze. Ik wijs met mijn wijsvinger naar de envelop waar ik net uit heb gelezen.
Ze kijkt naar het envelop en grijpt het meteen. Ze doet het open en begint te lezen.....
~ Na dat ze klaar is ~
Ze doet haar hand voor der mond en kijkt geschrokken. Ze kijkt daarna diep in mijn ogen met medelijden. 'Sschat waatt is ditt?!' Zegt ze stotterent. 'Ja wat is dit?!' Roep ik helemaal uit een begin harder te schreeuwen. Ik sta op en pak een vaas en gooi het op de grond ik duw tegen de tafels en begin harder te huilen. Op een gegeven moment kniel ik en doe me handen voor me gezicht..
Imane komt bij me zitten en geeft een knuffel. 'Layla kom even naar je kamer.' Zegt Imane rustgevend.
We lopen richting mijn kamer en gaan zitten op mijn bed. Imane kijkt mij aan en probeert iets uit zijn mond eruit te halen. 'Layla.... Vergeet hem gewoon.. Denk zo "F*** hem man" je verdient betere eh zine!' Zegt ze met een glimlach en probeert mij te maten lachen.
'..... Je hebt gelijk.' Zeg ik en kijk naar mijn handen. 'Ik verdien hem niet, ik ga zo gewoon wanneer hij er is die blaadje in hem gezicht douwen.' Zeg ik met veel zelfvertrouwen. Imane kijkt op en glimlacht en knuffelt tegelijkertijd. Ik hou zo erg van haar. Wollah zij is mij redder.
Bilal doet de deur open en stapt naar binnen. Ik doe net als dat er niks ka gebeurt en pak zijn jas op. Ik hand het op en kijk hem aan. Ik zie dat zijn ogen rood zijn geworden. Hij loopt door en gaat zitten op de bank.
'Waar was je?' Vraag ik aan hem en doe me armen om me heen. 'Gewoon werken.' Zegt hij en pakt de afstandbediening.
Ik irriteer me en ga voor de TV staan. 'Hmm.. Ook niet bij meisjes ofz?' Vraag ik aan hem met gefronste wenkbrauwen. 'Nee tuurlijk niet!' Zegt hij en begint te lachen. 'Waarom zou ik dat doen?' Zegt hij en kijkt mij aan. Pfff ik haat hem zo erg he!
'Hmm ik heb vandaag een pakketje gekregen uit Nederland.' Zeg ik en loop richting het envelopje. 'En er zat dit in.' Zeg ik en loop naar hem toe. Ik doe de envelop open en gooi het blaadje in zijn gezicht. 'Wat is dit!' Roep ik uit. Tranen beginnen al te komen. Bilal pakt het blaadje en leest het. 'Layla het is niet zo hoe je denkt!' Zegt hij meteen paniekerig en staat op. 'Wat moet ik dan denken eh vieze snitch!' Roep ik en loop met tranen naar boven..
x E
JE LEEST
Gebroken liefde
RomanceLayla woont in Den Haag, en is best bekend in dit stad. Haar ouders zijn heel rijk omdat hun een bedrijf hebben. Layla heeft nog een jaar te gaan om school af te maken, maar ze weet nog niet wat ze later dan gaat doen. Ze heeft een beste vriendin Im...