Ik heb meteen een vaas gepakt voor de bloemen.
Opeens ging mijn telefoon af. Ik nam niet de moeite om te kijken wie het was en nam meteen op.
Ik: hallooo?
Bilal: hallo Hbiba
Ik: oh jij bent het
Bilal: had je iemand anders verwacht dan?
Ik: nee
Bilal: mohim morgen ga ik je hand vragen... En ik wil zo snel mogelijk de bruiloft regelen. Ik wil je zo snel mogelijk hebben. Ik wil dat je zo snel mogelijk mijn vrouwtje bent.
Ik: ja ik ook, maar wanneer gaan we de bruiloft doen dan?
Bilal: ik dacht over een week?
Ik: zo snel al? Kunnen we dat wel regelen? Over het geld is het geen probleem, maarHij liet me niet eens uitpraten
Bilal: ik regel alles maak je maar geen zorgen en nog over de bruidsschat... De bruidschat word 20.000 euro... Ik weet dat het weinig is maar ik heb nu even niet zo veel geld
Ik: Kifesh weinig is meer dan genoeg!
Bilal: love you Hbiba Beslama
Ik: love you to, doeiiIk heb eigenlijk niet eens een bruidschat nodig, want ik krijg toch alles van m'n ouders. En het is hayeck veel ik heb toch wel medelijden met hem.
Vandaag ga ik met mijn moeder even naar de stad om iets uit te zoeken voor morgen...
'Yemmaa? Yallah kom we gaan' 'ik kom er aan' ik ging maar zitten, want ik wist dat dit nog een halfuur ging duren. Mijn moeder is echt een schat en echt super mooi😻😻 maar ook heel ijdel.... Uiteindelijk kwam ze waauww schitterend gewoon 'mama je ziet er echt mooi uit' 'drankje eh benti, gaan we met mijn range rover of met jou BMW?' 'Ik rijd wel' ik deed de deur voor open net alsof ze een prinses is.'Mama waar wil je naartoe?' 'In de stad is een nieuwe chique boetiek geopend, zullen we daar even kijken? Mijn vriendinnen zeggen wel dat het duur is, maar dat is geen probleem voor ons' eenmaal aangekomen stond ik met mond open naar de vitrines te kijken... Wauw wat een mooie jurken 'de baas van deze winkel is een hele aardige Marokkaanse jongevrouw, ze heeft er een paar Marokkaanse jurken, maar ook gewoon moderne jurken' 'wauw echt mooi!' Mijn moeder ging een beetje rondkijken en ik ook we zouden om 4 uur bij de pashokjes afspreken.
Ik loop door de winkel en mijn ogen richten meteen op een hele mooie jurk. Hij is Arabisch maar ook modern echt mooi hij is een beetje mintgroen met witte details en heeft een mooi strak taille. Als ik naar de jurk wil lopen bots ik tegen een jongen. Ik viel bijna, maar hij ving me op en ik keek recht in zijn helder blauwe ogen. Zoo mooi hij lachte en liet me rechtop staan... WEJOOW zijn lach is zoo mooi. 'Uhhm sorry het was niet mijn bedoeli...' Hij liet me niet uitpraten 'maakt niet uit schoonheid' ik begon te blozen 'en jij heet?' 'Uhhm ik ben layla en jij?' 'Oh ik ben de zoon van de baas van deze winkel, mijn naam is Ilias' 'zeg maar tegen de baas dat ze een prachtige winkel heeft' 'hahah zal ik doen' en toen liep hij weg en ik liep verder naar de jurk. Opeens zegt iemand 'mooi hè die jurk?!' Ik zie dat op haar naamkaartje dat zij de baas is, dus de moeder van Ilias 'ja hij is echt schitterend, hebben jullie die toevallig ook in mijn maat?' 'Jaa tuurlijk en ik zag je net met mijn zoon praten' ik begin te blozen ze gaf me een knipoog en zei 'hij moet nog trouwen' 'haha ik vind u nu al leuk' zeg ik lachend en ze begint ook te lachen... 'Je bent echt mooi mashallah' 'dankjewel!' Antwoord ik verlegen. 'Ik heb met mijn moeder om vier uur bij de pashokjes afgesproken.. Weet u waar die zijn?' 'Natuurlijk schat ik loop wel mee' zegt de moeder van Ilias tegen mij(of te wel de eigenaar van de winkel) ondertussen als we naar de pashokjes lopen kletsen we nog wat over welke studie ik doe en wat ik later wil doen met mijn leven. 'Hoe heet je?' 'Ik heet layla' 'wauw wat een mooie naam, ik heet Fadoua maar noem mij maar galti fatima' zei ze met een glimlach.
Eenmaal aangekomen bij de pashokjes groet galti Fadoua mijn moeder. 'Layla je hebt dus al kennis gemaakt met de eigenaar' 'ja ze is echt heel aardig!' En ik zie dat ze zit te blozen. 'Layla kijk wat ik voor je heb gevonden' en ze liet twee jurken zien. 'Yemma ik heb eigenlijk al een hele mooie jurk gevonden' en ik liet hem zien 'wauw benti die gaat je vast heel mooi staan, pas hem eens!' Ik liep het pashokjes binnen en deed de jurk aan en liep naar buiten. 'Wauw benti hij staat je heel mooi' en ik zag een traan over haar wang rollen. De jurk is niet echt heftig, maar het is ook geen huisjurk het is ook geen avondjurk het zit er een beetje tussenin maar hij is perfect voor die dag. 'Waarvoor heb je de jurk nodig?' Vroeg Fadoua nieuwsgierig 'morgen gaat iemand mijn benti haar hand vragen!' Zei mijn moeder enthousiast.
Ik zag de glimlach op haar gezicht algauw verdwijnen... Misschien wilde ze dat ik met Ilias trouw.. Maar ja daar is het te laat voor ik ga met Bilal trouwen... Ook al ken ik hem amper...De volgende ochtend
Ik nam een snelle douche. Doe nog wat argan olie in mijn haar, nog wat make-up en trek mijn jurk aan. Ik loop naar beneden en ik zie Marouan op de bank zitten en ga naast hem zitten. 'Als die Bilal de verkeerde jongen is heeft hij met mij te maken!' Zei Marouan ik begon te lachen 'haha zo ken ik jou weer' en gaf hem een knuffel. Pff wat hou ik toch van hem.
Ik liep naar de keuken en ging mijn moeder helpen en algauw hoorde ik de bel. Marouan deed open en Bilal en zijn gezin kwamen naar binnen. Bilal zat wat met mijn vader en broer te praten en ik zat met zijn moeder te praten.
Uiteindelijk was het moment aangebroken... De grote vraag. Bilal, mijn vader en Marouan kwamen bij ons zitten. 'Layla wil jij met mij trouwen?' Vroeg Bilal en ik zei zachtjes 'ja' ik wist niet zeker of dit wel goed was, maar ik kon er nu niet meer vanaf komen...
Mijn moeder en de moeder van Bilal riepen kei hard 'JOEJOEJOEJOEJOEJOEJOEJEOJOE'Een week later (de dag van de bruiloft)
Bilal heeft me de hele week elke dag zitten bellen en me een paar keer mee uit eten genomen.
Ik werd wakker en nam een lange douche.
Daarna deed ik een masker op, want ja vandaag moet ik er perfect uitzien. Even later kwam de kapper en visagiste.Ik keek naar de jurk die in mijn kamer hing. 'Waauw wat is die mooi!' Zei mijn moeder 'yemma wil je me helpen hem aan te doen?' Het was intussen al bijna tijd. Ik deed de jurk aan en het is gewoon een perfect plaatje!
Even later hoor ik allemaal getoeter van buiten en opeens klopt er iemand op mijn deur.... Bilal. Hij kijkt me met grote ogen aan en geeft me een kus op mijn voorhoofd. Daarna houd jij mijn hand vast en loopt met mij naar beneden iedereen zit beneden te zingen en te roepen ik zie allemaal flitsen van camera's op ons richtten en stap in de limousine samen met Bilal.
Eenmaal aangekomen in de zaal waar al mensen zaten te dansen en harde muziek opstond kwamen wij binnen en zag iedereen te zingen en te dansen. Bilal had verwacht dat ik bleef toe kijken hoe anderen dansen, maar dan kent hij mij nog niet... Ik ging los ik helemaal los vandaag was mijn dag. No matter what. High heels? I don't give a fuck!. Ik ging los ik pakte mijn broers hand en begon met hem te dansen daarna pakte ik ook Bilal erbij en hij schaamde zich kapot, maar hij moest ook echt keihard lachen en danste net zo gek mee als ik.
Toen we gingen eten fluisterde Bilal in mijn oor 'zoo jij was wel echt pittig net' en ik begon te lachen 'HAHAHAHAHAH' oops.. Iets te hard heel de zaal keek naar mij en toen begon Bilal ook opeens te lachen...
Toen zei mijn broer zacht met een afschuwende blik 'bewaar jullie lol maar voor vanavond' en ik gaf hem een speelse klap.Uiteindelijk reden we naar huis om ongeveer 1 uur snachts. Alleen ik en Bilal naar ons grote appartement. Het lijkt net een penthouse man! Bilal had trouwens een range rover. Bilal hield heel de rit mijn hand vast... Ik wist wat er nu ging gebeuren en ik was eigenlijk wel een beetje bang.....
x S
JE LEEST
Gebroken liefde
RomanceLayla woont in Den Haag, en is best bekend in dit stad. Haar ouders zijn heel rijk omdat hun een bedrijf hebben. Layla heeft nog een jaar te gaan om school af te maken, maar ze weet nog niet wat ze later dan gaat doen. Ze heeft een beste vriendin Im...