Ce m-a determinat sa devin baiat cuminte

7.4K 195 54
                                    

Se spune ca intre doua nu te ploua si intre patru te ia dracu. Cu mana pe inima va spun ca asa este. Credeam ca dupa ce am aflat pe pielea mea ca „daca ceva poate prost, atunci o va face cu brio”, ma voi linisti. Curand dupa intamplarea pe care urmeaza sa v-o povestesc, am facut cateva calcule. Asa cum ma asteptam, probabilitatea ca respectiva patanie sa aiba loc, batea in jurul lui zero atat de mult, ca abia a opta cifra dupa virgula era mai mare decat restul dinainte. Insa, asa cum aflasem deja, nu a fost de ajuns. 

Dar sa o luam cu inceputul. Numele meu este Paul Belciu, si sunt student in anul doi la o facultate oarecare. Zic oarecare deoarece nu stiu daca voi face ceva cu ea in viitor. Ultimul meu examen acolo era despre... tunsul oilor. Mai vreti si alte examene? Am mai avut „Furaje cabaline”, „Ecologie animaliera”, „Mulsul vacii” si „Procesul ouarii”.

Daca nu v-ati prins, eu dupa ce voi termina acest rahat de facultate, voi fi inginer agronom. Acum, luand logic examenele, oi nu o sa tund in viata mea, calul e un fomist de prima clasa, animalele se pricep mai bine la ecologie decat oamenii, nu ai neaparat nevoie sa ai vaca ca sa mulgi, cat despre oua... Nu mai zic nimic.

Acum sa ma apuc de povestea de care va ziceam mai inainte. Imaginati-va urmatoarea situatie: iesi si tu ca omul dintr-un supermarket (ca oricum nu conteaza care din moment ce toate sunt la fel). Mai tarziu o sa aiba loc o petrecere, iar tu te duci ca un om normal sa iti cumpari tigari de la tabacheria de acolo, care este mai bogata in oferta de tigari decat magazinul din colt. Nimic nemaivazut pana acum. Dar la iesire esti cu telefonul in mana, ca sa iti bagi muzica, cand auzi un claxon strident cam la 100 de metri in fata. Ridici capul la timp pentru a vedea o tipa cum sare in lateral si care apoi ii arata semne obscene soferului. E imbracata intr-o fustita alba si scurta care ii pune in evidenta picioarele lungi si bronzate. Urmatorul lucru pe care il observi este maieul care are scris in fata NO. Stii ca scrie YES pe spate pentru ca stii cine este tipa: prietena ta. Care urmeaza sa intre in acelasi supermarket din care tu tocmai iesi. Situatia este banala, nu sunt motive de ingrijorare. Tu, ca un adevarat gentleman, nu ai chef de ea acum, asa ca faci dreapta. Acolo, te loveste norocul, si vezi cum, la 200 de metri, o blonda imbracata intr-un pantalon scurt din denim si un tricou al celor de la LinkinPark care vine incet si sigur vorbind la telefon. O alta prietena de-a ta. Situatia este superba acum, nu? Asa ma gandeam si eu. Dar te mai gandesti si ca mai rau de atat nu se poate. O belea nu vine niciodata singura, iar Soarta are grija sa iti demonstreze asta, pentru ca atunci cand faci stanga imprejur,  nu apuci sa faci doi pasi ca esti inca o data lovit de traznet. 50 de metri mai incolo, o bruneta cunoscuta. Va las pe voi sa ghiciti relatia pe care o aveti cu ea. A lovit-o si pe ea plimbarea si vine spre acelasi supermarket. Doar ca ea te-a vazut, si iti face cu mana, in timp ce tu te faci ca nu o vezi. Situatia ta este acum fara iesire. Capul incepe sa ti se invarta si faci calcule incredibile: care este probabilitatea ca tu sa ai 4 prietene si sa dai peste 3 dintre ele in acelasi supermarket si in acelasi timp? NULA!!! Si totusi, se intampla. Disperat si fara alte idei, te intorci sa intri de unde ai iesit. Stupoare! Ultima ta prietena e la coada la prima casa. Te-a vazut si ti-a facut cu mana, dupa care a inceput sa se caute in gentuta dupa ceva. Si scoate un telefon. Nu e nevoie sa fii medium ca sa stii pe cine vrea sa sune. Tu iti scoti repede telefonul din buzunar si ii scoti dintr-o singura miscare bateria, dupa care il bagi inapoi. In timpul asta apuci sa iti evaluezi situatia: esti asediat din toate directiile, si nu ai sanse de izbanda pe cale diplomatica. Asa ca nu iti mai ramane decat o singura solutie: fuga.

O iei de-a dreptul printre primele doua, care nu stii, si nici nu iti pasa daca te-au vazut. Iti spun eu. Te-au vazut. TOATE!!!(Cica... englezii cand vor sa scape de ceva, merg ca si cum s-ar plimba. As vrea sa vad un englez care merge la pas daca ar fi in situatia asta!!!) Unele au inceput sa alerge, altele vin incetisor sa nu isi rupa piciorusele alea neastamparate incaltate cu tocuri, care nu avut altceva de facut decat sa le aduca pe toate acolo unde eram eu. Vezi intersectia chiar in fata ta. Nu te mai uiti daca este verde sau nu la semafor. Tu traversezi intersectia in aceeasi goana nebuna, de parca ai avea toti dracii din Iad pe urme. Si nu o faci oricum, ci transversal. Cu siguranta nu o sa te urmareasca. Ai fost la un pas sa te loveasca 2 masini. Te uiti fugar in spate dupa ce ai traversat intersectia si le vezi pe toate cum vin una cate una. Ar fi momentul sa reformulezi: Toti dracii din Iad chiar sunt pe urmele tale. Si ca sa fie treaba completa, ai scapat un lucru din peisaj. Cativa metri mai incolo, in spatele unei dube, statea parcata frumusel o alta duba. Numai ca asta e de Politie. Gaborul statea si se uita la tine cum traversai intersectia in fuga, in timp ce tu alergi uitandu-te in spate. Si te trezesti la pamant. Norocul tau ca ai cazut pe moale. Se aprinde beculetul, si privesti in sfarsit in fata. Prea tarziu. A aparut al doilea gabor, care te-a luat de ceafa si le-a lipit de masina. Si te ia la rost.

- Bai baiatule, ce sapca mea ai de fugi asa? Si fii in mama ei de viata mai orientat. Traversezi intersectia de-a curmezisul, dai peste colegul,..

- Nene, te rog eu. Ajuta-ma!

- Ce ai patit mai copile?

- Uita-te in directia din care am venit si spune-mi ce vezi.

- Pai vad 4 fete frumusele care se grabesc incoace...

- Vin toate 4 incoace?

- Da. De ce?

- Am dat de dracu. Tipele alea sunt prietenele mele.

- Toate?

- Da.

- Treci in duba.

Cum am scapat dupa aia, nu mai tin minte. Eram inca in stare de soc. Privind retrospectiv, pot spune ca legile probabilitatilor nu au tinut deloc cu mine. 

Acum sunt un baiat mult mai cuminte, pentru ca am invatat din greselile trecutului. Ma limitez la doua. Dar parca ar fi ceva ciudat la ele... nu pot sa spun exact despre ce este vorba. Oricum, o sa va povestesc data viitoare.

M-am nenorocitUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum