Asa cum spuneam, singurul care ar fi putut sa vina cu o idee valabila era tata. In fond, si el se lovise de probleme de genul asta. Insa nu de aceasta magnitudine, sunt sigur. Din pacate insa, asa cum il stiam, nu va ezita sa ma ia peste picior. Dar chiar si asa, nu aveam de ales. In timp ce ma indreptam spre casa am realizat ca e posibil ca el sa nu fie acolo acum. Asa ca am tras pe dreapta ca nu ma grabea nimeni, am scos telefonul din buzunar si l-am apelat. La al treilea tarait mi-a raspuns vocea binecunoscuta:
- Care este doleanta ta, fiule? ma intreba el cu o voce lucrata de preot.
- Am pacatuit parinte, ii raspund eu cu vocea enoriasului care cere iertare.
- Si ce pot face eu pentru tine? intreba el acum cu voce normala.
- Am o intrebare. Pot sa ti-o pun? am spus razand.
- Ti-ai schimbat orientarea sexuala de cand ai intalnit-o pe Isa? Ma uimesti baiete. Pe de alta parte insa, nici eu nu mi-am pierdut sex-appeal-ul, imi raspunse el cu o voce teatrala ce simula uimirea, dupa care deveni serios. Ce s-a intamplat?
- Pentru inceput spune-mi unde esti. Este prea complicat ca sa iti spun la telefon, si nu am de gand sa te las sa ma bagi in ceata mai mult decat sunt deja.
- Sunt in localul meu preferat cu bunicul tau.
- In Karma deci? Ajung in 20 de minute, am spus inainte de a inchide telefonul si a porni motorul.
***
Am avut dreptate cand am estimat cat timp imi va lua sa ajung acolo. Fix 20 de minute mai tarziu intram in Karma, localul preferat al tatei. Atmosfera acolo a fost mereu una discreta, cu o doza destul de mare de mister, unde te puteai retrage pentru a profita de momentele in care vroiai liniste. Intr-un separeu privat, tata si bunicul discutau si radeau in timp ce fumau, si, din cand in cand, isi udau gatul cu bautura de culoarea chihlimbarului care se afla in paharele lor. Sticla de pe masa imi spunea ca in pahare se gasea whisky. M-am asezat langa ei imediat dupa ce i-am salutat.
- Ce s-a intamplat mai nepoate? ma intreba bunicul. Te vad cam agitat.
- In primul rand vreau sa-i multumesc geniului care mi-a prezentat-o pe Isabela Pop.
- De ce? facu tata cu ochii mari, iar eu am dedus din tonul vocii lui ca nu era la primul pahar.
- Pentru ca practic tu m-ai bagat in rahatul asta. Am senzatia ca mi-ar fi fost mai bine daca nu te bagai tu in viata mea, sa imi faci cunostinta cu ea, am rabufnit eu. Mai ales cunoscandu-mi tendintele de afemeiat, pentru care apropo, iti multumesc.
- Cu cea mai mare placere, raspunse el batandu-se cu pumnul in piept. Ce vrei sa spui?
- Vreau sa spun ca in timp ce eram cu Isa, m-am mai combinat cu o tipa...
- Asta e baiatul meu, facu tata cu satisfactie, insa nu a fost lasat sa isi termine replica ca am continuat...
- Care s-a dovedit a fi sora Isei.
- ... care a dat de dracul, termina el acum, insa nu cum vroia el, cu siguranta.
- George, fiule, zise bunicul resemnat. Ce ai fost tu la viata ta, dar ce e Paul. Se pare ca a reusit ceea ce tu n-ai fi reusit in veci.
- Ce anume? il intreb eu pe batran.
- Tu stii care este pedeapsa maxima pentru bigamie? ma intreba tata.
- Cat e ? 10 ani? 20? Mai mult?
- Doua soacre, ma lamuri el.
- Si cum ma rog am reusit sa o evit? m-am interesat eu.
CITEȘTI
M-am nenorocit
HumorPaul Belciu este un tanar care are probleme cu femeile. A mostenit acest "dar" de la tatal sau, care era un adevarat Don Juan in tinerete. Insa problemele apar dupa ce se vede prins intre doua femei total diferite ca personalitate, care se urasc din...