Ron:
Ik ben zooooooooooooo blij!!! Ik kan het gewoon echt niet geloven dat ik straks met Hermelien ga trouwen. Hermelien. Hermelien en nog eens Hermelien. Mijn hoofd kan niet meer stoppen met aan haar denken. 9 januari word de dag. Dat ik haar ten huwelijk vragen mag! "Ron?" hoor ik een maar al te bekende stem. "Ja" zeg ik terug en ik draai me om en ik zie Harry staan. "Hey Harry, tof dat je toch gekomen bent" zeg ik. "Ja tuurlijk!, maar ik moet me toch echt nog even tot me door laten dringen dat mijn beste vriend gaat trouwen!" zegt Harry. "Ja, ik moet ook nog even bedenken dat mijn beste vriend met mijn zusje gaat trouwen!". Harry lacht en ik lach mee. Zo staan we nog een tijdje te kletsen in de Jongensslaapzaal.
De vage dooddoener:
Die Wemels, Potter en Griffel zijn gewoon ontsnapt! "Raaahhh!" schreeuw ik en ik trap een tafeltje omver. Een mok thee die op de grond stond valt op de grond. "Pinka!" roep ik en er komt een huiself in een oude theedoek aanlopen. "Ja meneer, tot uw dienst meneer!" zegt deze netjes. "Ik wil dat je deze thee opdweilt en dat als ik terugkom de hele vloer blinkt." beveel ik hem. "Ja meneer, komt dik in orde meneer." zegt de elf en met buigende bewegingen loopt hij richting de deur. Ik zucht. Ik moet de taak van onze heer en meester volbrengen koste wat het kost. Die Potter moet dood! en zijn vrienden ook!
Hermelien:
Ik loop in de stad met Ginny. We gaan naar bruidswinkels. Voor de jurken natuurlijk! Ron zorgt voor de ringen en ik zoek een jurk. "Hier Hermelien!" zegt Ginny en ze trekt me weer een bruidsjurkenwinkeltje in. "Hallo, Welkom in Barbara's Bruidsjurken Boetiek. Mocht u uw jurk willen passen loop dan even naar de balie." zegt een stem via een luidspreker. Ik loop door en zie een vrouw achter de balie staan. Ze heeft haar lange bruine haar strak naar achteren gekamd en het in een hoge paardenstaart gedaan. Achter haar vuurrode vlinderbril zie je de knalgele ogen. Uhm... Gele oogbetovering. Raar. "Kijk Hermelien deze is mooi!!" Ginny trekt me mee naar een rek met jurken. "Passen?" Hoor ik een stem achter me. Ik draai me met een ruk om en ik zie de baliemevrouw achter me staan. "Nee bedankt." zeg ik. Ik draai me weer om en ik ga een beetje tussen de bruidsjurken snuffelen. Ik slik. Ik voel dat dat mens nog steeds achter me staat. Brrr... Enge vrouw. Ik zie een jurk en ik trek hem uit het rek. "Deze zou ik graag willen passen mevrouw" vraag ik. "Dat kan." hoor ik dichtbij achter me. Ik draai me met een ruk om. Haar kille ogen kijken me diep aan. Ik slik en kijk weer weg. Ik loop langzaam naar de pashokjes. Ook al vindt ik deze jurk mooi dan koop ik hem toch niet vanwege die enge winkeljuffrouw. Ik voel dat haar ogen nog steeds naar me kijken. Snel het gordijn van het pashokje dichttrekkend zie ik dat ze weer terugloopt naar de balie. Ik trek snel mijn kleren uit en ik pas de jurk. Het is een jurk met allemaal kantjes en frutseltjes. Tja.. Ik weet niet of ik het wel wat vindt. Het hoeft geen blanco jurk te zijn maar met zo veel dingetjes is een beetje overdreven vindt ik.
Ron:
Ik moet dus de ringen uitzoeken. Hermelien is met Ginny in een café iets drinken. Dus dit is het perfecte moment om even een paar ringen uit te zoeken. Ik pak mijn jas en ik loop door de hal naar de deur. Ik trek de deur achter me dicht en ik doe hem op slot. Ik verdwijnsel snel naar de trouwringenwinkel.
Heeejjj lieve mensen,
Enorm sorry voor de late update van dit verhaal. Ik ben nu gewoon iets meer aan het schrijven aan mijn andere verhalen. Maar wie weet is er binnenkort een periode met enorm veel inspiratie!
Groetjes I_RomioneShipper