Qayyum jadi tunggul .
"Ha ! baguslah korang dah kenal ! "
Athilia dan Iqmal mendiamkan diri.
Iqmal mengetapkan giginya, kecewa.
"Erk Awak , Saya nak ke kedai buku yang dekat hujung tu kejap !" Athilia menjongkitkan sedikit dirinya kerana hendak berbisik.
"Okay " Balas Qayyum.
Iqmal hanya mendiamkan diri dan menjadi tunggul.
Athilia jalan dulu menuju ke kedai buku.
"Bro ! Jomlah ikut sekali lagipon dia kalau shopping berejam aku bosan lah ! Please?" Qayyun membuat muka kesian.
Iqmal berfikir banyak kali lagipun masa di Sdney dia banyak tolong aku .
Iqmal mengeluh .
"Okay aku on je " Iqmal mengukir senyuman .Mereka duduk di kerusi Shopping mall sediakan yang berdekatan dengan kedai buku .
"Macam mana kau kenal dia?" Qayyum memulakan bicara yang melihat Iqmal hanya diam sahaja dari tadi.
"Oh ! Dia dulu satu sekolah rendah dan sampai form 3 sama sekolah " Jawab Iqmal.
Qayyum menganggukan sahaja.
"So sekarang kau macam mana ? Kau Balik Malaysia dah habis belajar belum?"Tanya Qayyum.
"Aku dah habis Diploma dah dekat sana , aku ingat nak sambung sarjana muda dekat Malaysia lagipun ibu aku sakit ,Kalau Aku dekat Malaysia boleh jaga dia " Balas Iqmal.
Qayyum memegang perutnya .
"Bro ! Kau tengokkan dia eh aku nak ke tandas urgent ! Aku kalau dalam tandas lama " Qayyum berkata kaki laju mencari tandas.
Iqmal Pun bangun lalu masuk ke kedai buku tujuan utama hendak mendapatkan nombor telefon Athilia.
Athilia sibuk mencari novel yang best best.
"Saya rindu awak !" suara sesorang berbisik.
Athilia menoleh .
"Eh Iqmal ! Awak pon cari novel ke ?" Athilia cuba ubah topik boleh sahaja dia membalas rindu Iqmal itu tetapi dia sudah mempunyai teman lelaki.
"Can i've your number " Tanya Iqmal membuat nada kesian.
"Yes ! Sure ! Give me your phone " Athilia berkata semangat.
Satu perasaan datang tanpa diundang rasa jatuh cinta dengan Iqmal ? Rindu? Kasihan? Sedih?
Iqmal menurut mengeluarkan telefon pintar Berjenama apple .
Iqmal hanya memandang wajah yang sangat dirindui , tak sangka doa dia termakbul dengan cepat.
"Okay dah siap " Athilia menghulur telefon pintar milik Iqmal.
Iqmal tidak menyambut.
"Iqmal awak pandang apa tu? " Athilia melambai lambaikan tangannya.
Muka Athilia sudah merah perasan bahawa Iqmal merenung dia dengan begitu lama.
Iqmal berdeham sebelum mengambil telefon miliknya.
"Eh eh Thanks !" Balas Iqmal cover malu.
"Er so dah ada girlfriend?" Tanya Athilia menukar topik.
"Saya tunggu Awak tu pasal takde " Selamba Iqmal menjawab.
Merah muka tadi pon belum hilang tambah lagi dengan yang ini.
"er ..Awak dah pegang apa apa sijil? masa dekat sdney ?" Tanya Athilia memegang novel dia mamat skema by nur minna .
"Dah diploma sekarang kat malaysia Nak sambung sarjana muda " Balas Iqmal membelek novel novel di situ.
"Ouh nak sambung belajar dekat mana ?" Tanya Athilia.
"Tak silap saya cita cita awak nak jadi doktor ? So USM ke ?" Athilia berkata lagi.
"Haah " Balas Iqmal.
"Nanti kita sama universiti lahh ..hahah" Athilia tergelak kecil.
"Em baguslah tu " Jawab Iqmal.
"Em nanti kita sambung lah kat chat yer ? Boleh?" Tanya Athilia.
Kaki Athilia menuju ke kaunter hendak bayar novel yang dipilihnya.
" Okay ! " Balas Iqmal.
Athilia memandang Iqmal yang berada di sebelahnya dan mengukir kan senyuman yang manis.
"Berapa cik?" Tanya Athilia.
"Rm 32.00 " Pekerja itu jawab.
Baru sahaja Athilia hendak mengeluarkan knot Rm 50 .
Iqmal sudah membayarkannya.
"Eh susah susah je ! Saya boleh bayar sendiri ! " Balas Athilia malu ..Iqmal membayarkan.
"Takpe lah saya belanja "Balas Iqmal menghadiahkan senyuman yang paling manis.
Lama Athilia tidak lihat senyuman itu.
Mereka keluar dari kedai itu .
"Alhamdulilah awak sudah ready nak berhijab " Iqmal berkata melihat beg kertas butik tudung.
"Alhamdulilah " Balas Athilia bersyukur.
"Awak dah makin cantik ,tinggi ,kurus dan putih sekarang ! I'm love it " Iqmal membuat lipbites.
"Awak pon ! Apa bezanya dah pakai spec dah sekarang saya nak bercakap dengan awak pon kena dongak sikit walaupun saya pakai heels tau !"
Mereka gelak bersama sama.Ya mereka berdua rindu akan situasi masa zaman sekolah.
"Ehemmm!" Qayyum berdeham.
"Eh hah dah sudah dah ? " Athilia mematikan gelaknya.
"Ya Let's!" Qayyum berkata.
Iqmal yang tadi bising jadi diam semula.
YOU ARE READING
Ex Crush aku , Pengapit lelaki aku?!!
Novela JuvenilCinta Athilia pada iqmal tidak pernah pudar sampai dia terpaksa berpindah sekolah. Pertemuan yang tidak dirancang Athilia berjumpa dengan crush dia pada zaman sekolah, Iqmal .Cinta Athilia kembali berputik .Adakah perkahwinan dia dengan faqeeh akan...