O chvíli později se dveře učebny konečně otevřely a žáci mohli vstoupit. Sirius s Jamesem se ihned posadili do poslední lavice. Do té vedlejší se usadili Remus s Petrem a před ně ta hrozivě vyhlížející černovláska ze Zmijozelu společně s nějakým hromotlukem ze své koleje.
Severus si sedl sám a před Siriuse a Jamese se usadily Cate a Lilly, ta když zjistila, před koho si sedly, chtěla ještě rychle změnit lavici, ale bohužel už byly všechny beznadějně obsazené.
Znechuceně si sedla zpět na své místo a něco Cate pošeptala. Ta jen přikývla a otevřela učebnici.
,,To snad ne," prohlásila směrem k Lilly jakmile zahlédla na první stránce Siriusův podpis i s nějakou rozpatlanou malůvkou připomínající tlustočerva.
,,No, holt to budeš muset překousnout," pokrčila rameny Lilly a nachystala si svoje věci.Asi deset vteřin na to vešla do třídy profesorka.
,,Dobré dopoledne třído. Jsem profesorka McGonagallová," oznámila třídě a po mávnutí hůlky se její jméno úhledným písmem zapsalo na tabuli.
,,Pod mým vedením budete mít to potěšení studovat přeměňování," pokračovala a zřejmě proto aby studenti lépe pochopili o co se jedná, proměnila tabuli v malé slůně. Žáci ohromeně vyvalily oči a nemohli se dočkat až budou také přeměňovat věci ve zvířata. Profesorka je však okamžitě vrátila zase na zem: ,,Přeměňování patří k nejobtížnějším předmětům na této škole a některá kouzla jsou opravdu velice nebezpečná. Každý kdo v mých hodinách nebude dodržovat pokyny dostane bez milosti školní trest." Všechny studenty zpražila pohledem a většina z nich raději zarytě zírala do svých lavic.,,Skvěle," Prohlásila za chvíli. ,,Dnes se naučíte jedno z velice jednoduchých kouzel. A to, jak přeměnit zápalku v jehlu. Všichni si prosím nalistujte stranu šest a pořádně si pročtěte postup. Až s tím budete hotovi přijďte k mému stolu a já vám jednu zápalku půjčím. Nemusíte se přitom bavit," napomenula žáky a významně pohlédla na Jamese a Siriuse, kteří ihned zmlkli.
Po celou hodinu se nestalo vůbec nic. Žádnému ze studentů se zápalku nepodařilo přeměnit a profesorka McGonagallová se s nimi rozloučila s poněkud rozladěným výrazem. Všem důrazně nařídila cvičit a "vyhnala" je ven ze třídy.
Jamesovi už docela uschly vlasy a teď se se Siriusem a ostatními žáky pomalu ploužili na hodinu formulí.
Lilly s Cate naštěstí věděly kde se učebna nachází a proto se za nimi kluci nenápadně vydali. Vyšli po schodech nahoru a potom na konci chodby zabočili. Do konce přestávky zbývalo ještě pět minut a proto se kluci snažili ukrátit si čas co nejlépe se dalo.
,,Tak co holky," Obrátil se na Lilly a Cate James a frajersky se přitom opřel o zeď. ,,Hrajete famfrpál?" snažil se James zavést hovor na téma, které mu bylo nejbližší.
,,Hmm," dostal odpověď od Lilly, která z něj očividně nebyla bůhví jak nadšená a jelikož pocházela z mudlovské rodiny zřejmě ani netušila o co se jedná.
,,Moc ne," odpověděla Cate a vyštrachala z brašny učebnici formulí.
,,To je škoda," pokračoval James a snažil se udržet jak svůj frajerský postoj tak i Siriusovu brašnu, kterou mu její právoplatný majitel svěřil aby si mohl odskočit.
,,No..." snažil se neukončit rozhovor James. ,,A co teď děláte?" vysoukal ze sebe po krátkém přemýšlení inteligentní dotaz.
,,Tak," odmlčela se Lilly. ,,Čekáme tady na hodinu a posloucháme žvásty nějakého trouby, který si o sobě myslí, bůhví jakej je frajer," vyjela na něj rusovláska.
,,Jenže je v této chodbě zřejmě jediný kdo si to myslí, takže prosímtě sklapni."Zakončila a nahlédla k Cate do učebnice.James otevřel pusu aby taky něco namítl, ale potom ji raději zavřel a pomalu se podél studené kamenné zdi sesul k zemi.
Asi za minutku potom se vrátil Sirius, který měl mírně vyplašený výraz.
,,Co se ti stalo?" zeptal se ho pohotově James.
,,No..." nadechl se Sirius a nechal kolem sebe projít několik zmijozelských studentů přičemž se ho jeden z nich pokusil nakopnout. Když se postavili před dveře učebny pokračoval:,,Byl jsem v umývárně a myl jsem si ruce, když tu najednou slyším takové to holčičí kvílení a fňukání, no a potom ze záchodové mísy vyletěla taková copatá brýlatá holka."
,,Ze záchodu?" kulil na něj oči James. ,,A nespletl ses náhodou a nešel jsi do dívčí umývárny?" staral se a koukal na Siriuse s poněkud zjihlým výrazem jako by byl těžce psychicky nemocný.
,,Jasně že nespletl," usadil ho Sirius. ,,Ta holka byla duch. Stejně jako Skoro-bezhlavý-Nick," vysvětlil Jamesovi.
,,No, tak to se ani moc nenamočila," zakončil James a vrazil Siriusovi do ruky jeho brašnu.
,,To mi je jedno. Horší bylo, že po mně chtěla abych k ní prý někdy přišel na návštěvu do nějaké opuštěné dívčí umývárny. Že prý už tam bydlí hmm..." Sirius se zamyslel. ,,Nějakých třicet let a že si nemá s kým povídat a... no a pak začala kvílet a brečet a já jsem raději zdrhnul," dopověděl Sirius a trochu se ušklíbl.
,,Tak vidíš Siríku," šťouchl do něj James a vydali se za ostatními studenty proudícími do učebny. ,,Jsi tu sotva den a už se na tebe lepí holky," rozesmál se James.
,,No to je fakt sranda," podotkl uraženě Sirius a oba zapadli do lavice co nejdál od katedry.,,Dobrý den," uvítal je pisklavý hlásek patřící malému vousatému kouzelníkovi ve vysokém špičatém klobouku.
,,Jsem profesor Kratikont a na této škole vás budu vyučovat formule." Během této věty se pomalu vyšplhal na vysokou hromadu knih ustavených na stole a žáci v posledních lavicích ho konečně zahlédli.,,Tak, nejprve si napíšu váš seznam," pokračoval Kratikont a vytáhl dlouhý list pergamenu.
Vzhledem k tomu, že se profesor téměř u každého jména pozastavil a ptal se, jestli ten, či onen bývalý student stejného příjmení je příbuzný daného studenta zde, zabralo mu sepisování seznamu více jak třicet minut. Potom jim uložil domácí úkol přečíst prvních deset stran z učebnice a jelikož už si nedokázal udržet větší pozornost předvedl jim kouzla, která se v budoucnu budou učit. Nejprve nechal jednu z knih kroužit po třídě a pak Chrisovi přebarvil vlasy namodro. Chvíli poté zazvonilo a všichni se kvapem sbalili. Dnes je ještě čekalo bylinkářství a před obědem předmět na který se James těšil snad ze všeho nejvíce, a to létání. Po obědě pak obrana proti černé magii, které se nemohla dočkat snad celá třída.
ČTEŠ
Pobertové
FanfictionSirius Black se bojí, že ho snad ani nevezmou do Bradavic. Navíc ho neustále otravuje Krátura a rodiče vypadají, že si s zatoulaným? dopisem nedělají vůbec žádné starosti. Nakonec však sova přiletí a nové kouzelné dobrodružství může začít!