Sehl bin sad şöyle anlatmıştır.
Hz peygamber sallallahu aleyhi vessellem, hayber gününde " And olsun, ben şu bayrağı yarın bir yiğide vereceğim ki, ALLAH Ve Rasulü onu sever, oda ALLAHI Ve rasulünü sever, ALLAH Hayberi onun eliyle gerçekleştirecektir.Sahabe o gece sabaha kadar, bayrağın kime verileceğini, o kişinin kim olacağını müzâkere edip durdular.
Sabahleyin halk, Rasulullah efendimizin yanına geldi.
Herkes bayrağın kendisine verileceğini ümit ediyordu,
Hz peygamber sallallahu aleyhi vessellem.Ali nerede diye sordu;
Ey ALLAHIN Rasulü onun gözleri ağrıyor. Onun için buraya gelemedi, deyince, efendimiz s.a.v birisini göndererek onu çağırttı.
Hz Ali efendimiz r.a geldi rasuli kibriya efendimiz Hz Ali efendimizin mübarek gözlerine tükürüğünü sürüp ona dua etti.
Hastalığından eser kalmamıştı, peygamberimiz bayrağı ALLAHIN Arslanı Hz Aliye verdi.
Hz. Ali efendimiz; Ey ALLAHIN Rasulü! Onlar bizim gibi olana kadar onlarla mücadele edip savaşacağız, dedi ve peygamberimiz aleyhi vessellem şöyle buyurdu.
Git! Onların sahasına girinceye kadar devam et. Sonra onları islama davet et.
Onlara, islam' da ALLAH'IN haklarının neler olduğunu haber ver.
ALLAHA yemin ederim ki, eğer senin vasıtanla ALLAHU Zülcelal bir kişiyi hidayete ulaştırırsa, bu senin için dünya ve dünyanın içindekilerden daha hayırlıdır.
Dersler ve ibretler
İnsanları, ALLAHIN Dinine davet etmek, en faziletli amellerin başında gelir değerli canlar.
Dünyada bir tek kişinin hidayetine vesile olmak, dünya nimetlerinin en kıymetlilerine sahip olmaktan daha hayırlıdır.
Bir mü'min bir arkadaşının hidayetine vesile olduğu takdirde o kimsenin yaşayıpta işlemiş olduģu salih amellerine ortaktır, ne güzel bir nimet arkadasının doğru yolu bulmasına vesile olduğun icin onun sevabın eksilmeyip, sanada taksim edilmesi, ALLAHU Tealanın kuluna ikramıdır.
Daha ayrıntılı açıklayalım; İnsan, hidayetine vesile olduğu kimseler nedeniyle, evde yattığı yerde, amel defterine devamlı sevap yazılsa, dünyada bundan daha kârlı ve kazançlı bir iş olabilir mi?
Sen evinde oturacak hatta yatacaksın mışıl mışıl, insanlar çalışacak, ibadet edecek, namaz kılacaklar, sende onların obadetlerisebebiyle kazandıkları sevaba ortak olacaksın.
İnsan için ahirette bundan daha menfaatli bir amel kazanmış olamaz.
Onun için böyle güzel nimetin kıymetini bilmeli ve en yakınımız olan ailelerimizden başlayarak, sonra komşularımıza ve bütün mü'min kardeşlerimize, dinimizi anlatmak suretiyle yardımcı olmaya gayret sarfedelim inşallah selam ve dua ile. Rabbim sizlere yâr olsun.