1. KİTAP KISA HATIRLATMA

61 7 0
                                    

Üç Cinayet:

Aslında hikayenin ortaya çıkış nedeni olan olay. Daha sonraları bir sürü insanın ölümüne sebep olacak ve olaya sonradan katılacak ana karakteri trajik bir serüvene atan bir olay. Kendilerinin devrim yaptığını söyleyen bir grup eylemci ve birkaç polisin çatışmasını anlatıyorum ilk bölümde. Lincoln,Josh,Malcolm ve Amaury. Bu 4 genç yağmurlu bir gecede Chicago sokaklarında polislerden kaçarken hiçbir yere kaçamayacaklarını anladıkları anda polislerle çatışmayı tercih ediyorlar. Sonuç ise tam bir fiyasko. Arkadaşları Josh ve iki polisin cesediyle kaçıyorlar. Yüzlerinde ise sadece şok bir ifade.

Anarşist Düşünce:

Anarşizm tanım olarak her türlü otoriteyi reddetmek demektir. Beyni yıkanmış ve gerçekleri çok sonra öğrenecek olan gençlere göre ise otoriteyi sadece halktır. Josh'u bir yere gömdükten sonra üzerindeki şoku atlatmaya çalışan gençler gördükleri kabuslar yüzünden rahatça uyku bile uyuyamıyorlardı. Lincoln eve gittiğinde, uyumaya çalışır. Onu uyandıran ise yine kabuslardır. Televizyonda ise dün işlenen polis cinayeti. Cinayeti oğlunun işlediğinden habersiz olan annesi Duerre Carton polisleri öldüren eylemcilere hakaretler eder. Annesinin dediklerini üzerine alınan Lincoln annesiyle tartışmaya girer. Annesi televizyondaki haberden sonra oğlundan kuşkulanır ve şüphe duyar. Oysa Lincoln bu tartışmadan çoktan sıkılmıştır. Ve evden çıkar.

İzleyen Göz:

İlk bölümde adı anılan Mike ile bir görüşme yapar Lincoln bu bölümde. Konuşmayı yaptıktan sonra ise karşısına hoşlandığı kız olan Romilda Bradbury çıkar. Lincoln ile kısa bir sohbet ederler. Sohbetlerinde dün vurulan iki polis konusu da geçmektedir. Sohbet Lincoln'un Romilda'yı bir yere davet etmesiyle biter. Romilda bir kişiyle buluşacağını bahane ederek yanından uzaklaşır. Bu duruma oldukça bozulan Lincoln oralarda öylece takılır. Ve o anda kendisini izleyen bir kişi olduğunu fark eder. Bu kişiyi yakalar. Bu kişi Cleyton Payens'tir.

Cleyton Payens:

İsminin Cleyton Payens olduğunu söyleyen bu 15 yaşındaki çocuk Lincoln'e dün işlediği cinayetlere tanıklık ettiğini söyler. Lincoln, Cleyton'a kendisini de öldürmemesi için bir sebep söylemesini söyler. Cleyton ise cinayetin videosunu çekmiş ve eve bir not ile bırakmıştır. Cleyton ise suskunluğunun karşısında sadece eylemi neden yaptıklarını merak etmektedir. Sorduğu bu sorular karşısında Lincoln onu Homer Kepler adlı bir yere götürür. Burada Mike ismiyle tartışır. Mark William Tresfort ise ona bu işe yaklaşmamasını söyler. Lincoln de aldığı talimatla onu evine gönderir.

Alevler İçindeki Araba:

Cleyton üzüntülüdür. Ve eve geldiğinde de bunu belli eder. Annesi ve babası bunu fark eder ancak üzerine gitmezler. Mike ve Lincoln sabahın dördünde bir görev için dışarıdadırlar. Bu görev bir araba yağmalamaktır. O arabanın sahibi ise Jason Payens'tir. Yani Cleyton'un babasıdır. Bu görevi onlara Mark vermiştir. Lincoln'un ikna çabalarına rağmen yine de arabayı yakar ve kaçarlar.

Felsefe Dersi:

Cleyton, sabaha babasının küfürleriyle uyanır. Küfrün sebebi ise yağmalanan arabadır. Cleyton'un o gün okula gitmesi gerektir. Ve babasının yerine onu okula bırakacak kişi en yakın arkadaşı olan Jacop Samandriel'in babası Garmond Samandriel'dir. Okula gittiğinde bazı kişiler tarafından dalga geçilen biri olduğu anlaşılan Cleyton, gerçekten zeki bir insandır. Hedefi ise bir gün Dünya'nın en büyük adamlarından olmaktır. Okulda hoşlandığı biri vardır. Lessie Deborah. Okuldaki öğretmenlerden olan Tomas Deborah'ın kızıdır. Lessie ise Cleyton'a bir inekmiş gibi bakmaktadır. Kendisi okulun en havalı kızlarındandır. Arkadaşı Jacop ile yakındırlar. Okuldaki ders Tomas Deborah'ındır. Tomas Deborah felsefe dersi öğretmenidir. Ve Cleyton ile Tanrının varlığı ile bir tartışmaya girerler. Cleyton ise çok zekice cevaplar vererek, öğretmenini cevap veremez hale getirir. Aldığı cevaplardan sonra Cleyton ile özel konuşan Tomas Deborah'ın olanlardan haberi vardır. Ve ona Homer Kepler'dan uzak durmasını söyler. Tomas Deborah, Cleyton'a babasının öldüğünü söyler. Cleyton okuldan kaçmaya çalışır. Okuldan kaçarken kavga eder ve birisini döver. Ve bu sayede okuldakilerin gözünde artık inek değildir. Okuldan ise arkadaşı Jacop sayesinde güvenliği aşarak kaçar.

Cleyton Payens II : ERDEMLİLER BİRLİĞİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin