Cum invata zodiile? Partea I

1.2K 42 3
                                    

Berbec-repede si bine

Berbecul este zodia de foc care permite copilului sa acumuleze rapid si culmea, temeinic, oriceinformatie care, fireste il intereseaza. Problema pe care o au copii berbeci cu lumea exterioaraeste ca ei nu au rabdare. De multe ori copilul berbec primeste tot felul de etichete deneastamparat, obraznic, copil-problema, sau hiperkinetic...Este nevoie de un dascal care sa stieca mintea berbecului este in continua miscare asa cum ii este si corpul, nu pentru ca este bolnavsau rau ci pentru ca are un surplus de energie mentala care trebuie manifestat liber.La maturitate berbecul devine mult mai responsabil fata de invatare, in clipa in care apare omotivatie puternica, poate petrece ani de zile in studiu foarte serios. Berbecul matur va invata larandul sau prin miscare, prin sport, prin arte martiale el invata sa ii temepereze fluxul mental sa iltina sub control si sa il orienteze spre un scop propus.Are nevoie de perioade in care sa inveteintensiv si de perioade de sedimentare cand pare sa isi fi pierdut interesul, are nevoie sa meditezeasupra lucrurilor invatate uneori in miscare. Mintea berbecului este tot atat de vie precum ii estetrupul, invatarea permanenta le tine vii pe amandoua.Berbecul este un profesor inascut, dar nu acel profesor care intepeneste dictand la catedra, ciunul fluid care imbina ceea ce stie cu ceea ce face si ceea ce este, care prilejuieste experientefizice de invatare care sa dea atat mintii ceva de facut cat si corpului ceva de simtit. Berbecul tepoate invata sa iti cunosti corpul, sa il disciplinezi pentru a-ti disciplina mintea.Lectia lui: rabdare si consecventa si mai ales sa nu se grabeasca sa traga concluzii pana nu acumuleaza suficienta informatie si sa incerce sa si finalizeze cea ce incepe.

Taur - incet si sigur

Copilul taur este considerat printre cei mai silitori copii, de fapt toti copiii din zodii de pamant(fecioara, capricorn) sunt considerati copii cuminti care stau in banca lor si isi vad de treaba.Totusi se fac multe greseli cu acesti copii mai ales atunci cand profesorii au un ritm alert depredare care nu tine cont de nevoia nativa a taurului de a avea suficient timp pentru a acumula oinformatie sau pentru a invata o noua deprindere. Da taurul va invata bine daca va atinge, va simti in mainile sale , va simti gustul si mirosul...lucrurilor pe care le invata. Si taurul primeste etichetemai ales de lent, uneori chiar de lenes si lipsit de ambitie.La maturitate taurul pare la fel de greu de urnit, dar odata produs declicul in mintea lui nimeni sinimic nu il mai opreste. Pentru el este mai greu de structurat motivatia, am putea spune ca sehotaraste mai greu ce merita sa invete si ce nu, dar odata construita motivatia va invata foartetemeinic si in orice conditii ceea ce vrea si stie ca ii place. Taurul prefera o invatare completa nudoar una teoretica ci si practica, concreta, tangibila daca se poate.Taurul ii poate invata pe altii determinarea si orientarea spre scop. El poate invata pe cei mai ruptide realitate, cum sa revina cu picioarele pe pamant si sa puna valoare pe momentul prezent. Eleste un profesor foarte serios si va cere seriozitate. Taurul ne poate invata lectia acumularii decunostinte, dar si de materie care sa ne dea stabilitate si echilibru, ne poate invata sa pretuim silumea materiala in masura in care aceasta ne poate asigura un trai decent si linistit, un trai care sane permita sa stam din cand in cand in natura si sa mirosim florile, simtind pamantul ferm subtalpile goale, propriul pamant daca se poate!Lectia lui: Taurul va trebui sa invete ca adevarata stabilitate este cea a sufletului si ca acesta isigaseste tihna in lucruri simple ce nu sunt palpabile.

Gemeni-usor ca in zbor

Gemenii zburda la scoala si la propriu si la figurat, daca ar putea sa faca clasele I- IV intr-un an ar fi cei mai fericiti copii din lume, doar ca acest lucru nu se poate. Mintea gemenilor este argint viu sinici ei nu prea au rabdare sa invete un lucru temeninc avand foarte repede senzatia si chiar certitudinea ca au invatat tot si ca stiu tot. Uneori este adevarat alteori nu, din fericire partea cuinvatatul usor este foarte adevarata. El invata usor si mult, pentru ca vrea sa stie cate putin din totsi asta il motiveaza sa se dezvolte pe foarte multe directii in acelasi timp. Eticheta care iiinfluenteaza pe copii si care continua si la varsta adulta sa le complice viata este aceea de"superficiali", Aud de atat de multe ori acest adjectiv incat ajung sa il manifeste in viata de zi cu zisi sa il foloseasca ca scuza in relatiile cu ceilalti.La varsta adulta gemenii devin niste bureti de informatie cu cat mai variata cu atat mai bine. Ei vor vrea sa invete lucruri noi in permanenta si chiar se vor risipi in mai multe directii pe care culmea, lepot sustine cu usurinta. Retin foarte usor cuvinte de aceea invata foarte usor vorbind sau scriinddespre lucrurile pe care vor sa le invete, chiar si vorbitul in public poate sa ii ajute sa invete. Dacavedeti un geaman profesor sa stiti ca el este primul sau student. Ca profesor gemanul nu va facenimic din ceea ce te astepti si va veni mereu cu lucruri uimitoare care sa te invete asa cum invatasi el, usor si ca in zbor. Calitatile de profesor sunt date de vioiciunea cu care preda si stilul alert.Lectia sa: sa invete sa aprofundeze, sa isi aleaga o directie sau doua pe care sa devina cel maibun si mai priceput si sa alature mintii si experienta concreta a corpului, prin miscare, dar siemotia trairii intense. Avand aceste trei elemente invatarea sa poate fi totala si intr-un fel asta pare viitorul oricarui proces educativ ...o invatare completa!

Lucruri despre zodiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum