Vera Renczi – femeie fatala si vaduva neagra. Iubirea ei venea cu un pret mult prea scump de platit – ea trebuia sa fie ultima femeie din viata barbatilor care ii cadeau in mreje. Viata Verei Renczi pare a fi invaluita in mister. Adevarul e ca nici macar numele real nu ii este cunoscut. Numele de Renczi se pare ca provine de la cel de-al doilea sot al sau.
Adolescenta senzuala
Cel mai probabil Vera s-a nascut in Bucuresti, in 1903, fiind fructul iubirii unui om de afaceri ungur si al unei frumoase tinere romance. Isi piede de timpuriu mama, la doar 13 ani, iar tatal sau o trimite in orasul Berkerekul, din fosta Iugoslavie. Adolescenta Vera Renczi, posesoare a unei senzualitati incredibile si a unei frumuseti aparte, isi incepe devreme viata amoroasa, fiind vesnic in atentia iubitorilor de scandal. In pofida reputatiei de cuceritoare si avand in spate un palmares bogat si variat de amanti, Vera are "sa se cuminteasca" atunci cand il cunoaste pe Karl Schick, bancher austriac cu care are sa se casatoreasca.
Amantii Verei Renczi
Dupa numai un an de la casatorie Karl dispare in mod misterios. Vera anunta politia si declara ca acesta ar fi parasit-o si apoi ar fi murit intr-un accident de masina. Nu a fost gasita nicio dovada care sa probeze spusele Verei. Cu toate astea Karl Schick era de negasit. Vera "il plange" un an de zile, timp in care se imbraca exclusiv in negru.
Vaduva il intalneste apoi pe Joseph Renczi, un influent om de afaceri sarb, cu care are sa se casatoreasca in scurt timp. Dar si Joseph Renczi dispare la fel de misterios la doar cateva luni dupa casatorie.
Vera se reintoarce si de aceasta data la doliu. Inconjurata de mister si bucurandu-se de senzualitatea cu care fusese inzestrata inca din adolescenta, Vera reintra cu succes in viata sociala iar petitorii nu intarzie sa apara. Urmeaza numeroase escapade amoroase, dar amantii care cadeau in mrejele frumoasei Vera pareau ca nu vroiau niciodata sa se mai intoarca. Dupa ce se indragosteau de Vera cu totii dispareau in mod misterios.
Secretul din cripta
Ultimul amant al Verei a fost Milorad, un cunoscut bancher sarb. Ca si ceilalti, a disparut fara urma. Doar ca de aceasta data, la cateva luni dupa disparitie, sotia acestuia a solicitat investigatii suplimentare si in cele din urma s-a ajuns la Vera si la mosia din Berkerekul.
Aici, in cripta familiei, autoritatile descopera cu stupoare 35 de sicrie, etichetate cu numele fiecaruia din amantii pe care Vera ii avuse in ultimii 10 ani. Sicriele erau asezate in cerc iar in mijloc se gasea un fotoliu pe care se odihnea o cupa de sampanie golita. Vera si-a marturisit lipsita de empatie fiecare crima. S-a prabusit in genunchi insa, in fata sicriului etichetat cu numele Lorenzo. Aici isi dormea somnul de veci propriul sau fiu, Lorenzo, pe care Vera fusese nevoita sa il ucida atunci cand ii aflase macabrul secret.
Folosise de fiecare data arsenic, pe care il strecura in doze mici in cupele cu vin. Motivul? Vera nu vroia sa imparta. Orice barbat care o alegea pe ea trebuia sa ramana pe veci al ei. Asa ca de fiecare data ea trebuia sa fie ultima femeie din viata barbatilor care o iubisera. Gelozia si posesivitatea o impinsesera pe Vera Renczi sa comita un adevarat masacru.
La proces Vera a sustinut ca tot ceea ce a facut a fost din dragoste. Absolut toti ii fusesera necredinciosi si se temea ca in cele din urma aveau sa o paraseasca. Asa, in sicriele din cripta familiei, reusise sa ii pastreze pe veci alaturi de ea.