Xiumin: Apa maksud mimpi aku malam tadi ??? Apa kaitan budak kecik dalam mimpi aku ??? (bisik hati Xiumin yang masih belum tidur.Xiumin mengalihkan badannya menghadap Ji hyo yang sedang lena dibuai mimpi.) Apa kaitan aku dengan yeoja ni sampai aku sanggup nak tolong dia ??? (soalan demi soalan muncul di kepala Xiumin namun semuanya hanya menjadi tanda tanya di kepalanya.)
*skip*
Keesokkan harinya Xiumin bergegas bangun dari tidurnya,dia melihat Ji hyo masih mendakap bantal peluknya.Tangannya ligat mencapai kain tuala yang berada di penyangkut lalu masuk ke bilik air untuk membersihkan diri.Setelah siap,Xiumin bergegas turun ke bawah dan mencari bahan untuk memasak.
Xiumin: Aku nak masak something special untuk Ji hyo.Pembantu masih belum bangun baik aku cepat.
Selepas 5 minit kemudian,kedengaran suara ahli yang lain sedang berebut-rebut turun dari tangga selepas menghidu aroma masakan Xiumin.
Lay: Hyung buat apa??? (blur)
Xiumin: Tengah sidai kain.
Lay: Ouhh kain siapa ??? Tapi kenapa hyung sidai dekat dapur ??? Sidai dekat luar lah baru cepat kering. (blur)
Xiumin : Haishhh budak sorang ni,kang ada jugak yang nak kena pelekuk dengan kuali ni jap. (bisik hatinya) Lay,saeng ku sayang.Hyung tengah masak,takkan kau tak boleh nampak kut???!!!!
Lay: Ok,hyung masa-
(Belum sempat Lay menghabiskan kata-katanya Baekhyun dengan pantas menutup mulut Lay.)
Baekhyun: Hyung apa kata kita duduk depan tv jer tengok gambar,sebelum Xiumin hyung berhenti masak.
Lay : Ok.
(Baekhyun menarik tangan Lay dengan segera.Lay menuruti pergerakkan Baekhyun.Kedengaran suara seorang perempuan yang riang sambil menyanyikan lagu 'Lucky'.Para ahli Exo menumpukan mata ke tangga,bunyi arah lagu tersebut dimainkan.)
Ji hyo: So lucky to have you,so lucky to be yo- apa pandang-pandang ??? (selepas meihat ahli Exo memandangnya tanpa mengerdipkan mata mereka.)
(Ji hyo mengenakan dress ala-ala princess,dengan gincu berwarna pink sederhana.Jangan katakan Exo,bodyguard Ji hyo yang berbadan tegap pun pengsan melihat kecantikkan semulajadi Ji hyo.Ji hyo mendekati Xiumin yang sedang sibuk memasak.Xiumin tidak perasaan dengan kehadiran Ji hyo kerana sibuk memegang sudip dan kuali.Ji hyo ingin menyergah belakang Xiumin tetapi niatnya batal apabila Luhan menjerit bahawa Ji hyo ada di belakang Xiumin.)
Luhan: Xiumin,Ji hyo kat belakang kau.
Ji hyo: Ishh mamat ni. (bisik hatinya) Oppa,buat apa tu ??? (sambil memeluk Xiumin dari belakang.)
(Ahli Exo yang berada di ruang tamu rasa nak termuntah melihat perbuatan Xiumin dan Ji hyo.)
Ji hyo : Sedapnya bau. (sambil menghidu masakan Xiumin.)
Luhan : Ehh kalau boleh bau dalam lagi biar aku tolak muka kau sekali masuk dalam kuali tu. (sampuk Luhan yang datang menghampiri mereka berdua.)
Ji hyo : Kau ni apehal ha ??? Aku tak pernah kacau kau,kau dah kenapa ??? Tersampuk jin mana utara ke selatan ke timur ke barat ha ???
Luhan: Diam lah kau,aku sebenarnya tak suka cari pasal dengan orang tau,tapi lepas kau tolak aku hari tu,aku terus tergerak hati untuk terus buli kau. Dahlah rumah besar gedabak tak da wifi pulak tu.Tak pasal-pasal aku kena habiskan data aku untuk guna internet.
Ji hyo: Suka hatilah rumah aku,kalau kau tak suka kau boleh pindah duduk sebelah hospital. (sambil menjelirkan lidah kepada Luhan.)
Luhan: Ishhhhh untung kau yeoja tau.Kalau namja dah lama aku.
Ji hyo: Dah lama apa-apa???
(Oleh kerana stress yang teramat sangat Luhan terus duduk bersama Lay dan Baekhyun menonton televisyen.)
Baekhyun: Hyung kena sabar dengan orang macam tu,biasalah kehilangan omma dan appa sapa tak merana.Betul tak Lay hyung???
Lay: Ouhh betul-betul-betul.....Apa yang betul??? Sapa yang kehilangan ibu bapa???
(Baekhyun dan Luhan menepuk dahi masing-masing.)
Ji hyo : Oppa,kalau Ji hyo nak ikut oppa untuk tengok oppa buat latihan boleh ???
Xiumin : Bagitahu uncle belum ???
Ji hyo : Dah semalam sebelum tidur lagi Ji hyo bagitahu.
Xiumin :Amboi cepatnya.Boleh cuma Ji hyo kena janji ngan oppa satu perkara.Boleh ???
Ji hyo : Apa dia ??? (excited)
Xiumin:Ji hyo kena minta maaf dengan Luhan oppa dan janji sepanjang Ji hyo ngan kami jangan bergaduh pun ngan Luhan oppa,boleh???
Ji hyo: Alaaa oppa ni tak sporting la.Ok Ji hyo janji untuk berbaik dengan unnie ehhh salah oppa.Luhan oppa.(sambil mengangkat tangannya)
Xiumin: Promise???Bersambung mian x best
YOU ARE READING
Misi Exo
FanfictionExo merupakan boyband yang terkenal di pelusuk dunia.Exo juga sangat popular di kalangan wanita dengan tariannya,nyanyiannya dan sebagainya.Song Ji hyo pulak seorang periang dan sangat ceria.Song Ji hyo jugak anak kepada jutawan yang sangat kaya.Tap...