Part 11

3.7K 239 2
                                    


Ji hyo: Oppa!!! (terduduk) Mianhae~~~ (menangis meratapi Xiumin)
(Luhan dengan segera memegang bahu Ji hyo untuk menenangkan hati Ji hyo.Para ahli Exo yang lain memandang sinis terhadap Luhan.Mereka cemburu.)
Luhan: Sabar semua ini ketentuan takdir.
Ji hyo: Oppa!!! (sambil memeluk Luhan)
(Luhan membalas pelukan Ji hyo.Ji hyo berasa amat bersalah terhadap Xiumin.Dia tahu yang dia tidak sepatutnya memarahi Xiumin tanpa usul periksa.Mereka menonton tape yang appa Ji hyo tinggalkan untuk Ji hyo.Mereka semua tersenyum melihat kandungan tape tersebut.Terlihat video yang diambil oleh pengurus Ji hyo sendiri.Dalam video itu,mereka melihat keriangan Ji hyo sekerluarga tanpa Xiumin.Mereka bermain air dengan riang dan ketawa.Di akhir tape tersebut terlihat sebuah tulisan yang mengatakan 'Cari oppa kamu Ji hyo,kita mampu bergelak ketawa sedangkan kita tidak tahu yang oppa kamu menghadapi masalah yang amat berat'.Air mata Ji hyo sekali lagi kelihatan mengalir,Luhan melakukan perkara yang sama iaitu mengelap air mata Ji hyo.)
Luhan: Jangan pernah cacatkan wajah Hyo oleh kerana air mata kecuali kalau air mata kegembiraan. (kata Luhan sambil menguntumkan sebuah senyuman kepada Ji hyo)
(Ji hyo tersenyum kembali selepas Luhan berkata begitu lalu dengan pantas menyeka air matanya.)
*skip*
(Ji hyo kembali ke hospital dengan segera setelah mendapat tahu yang Xiumin telah sedar daripada tidurnya. Ji hyo terus masuk ke bilik Xiumin ditempatkan. Ji hyo melihat Xiumin sibuk memegang kepalanya.Exo dan pengurus Ji hyo juga terkejut melihat kejadian tersebut.Ji hyo mendekati Xiumin lalu memeluk Xiumin)
Ji hyo: Oppa!!!
(Xiumin dengan pantas menolak Ji hyo dengan kuat mengakibatkan Ji hyo terjatuh ke lantai.Exo dengan pantas menolong Ji hyo untuk bangun kembali.)
Luhan : Min seok,kau dah kenapa ???
Xiumin : Diam !!! (jerit Xiumin) Kau sapa ??? (sambil menunding jari kepada Ji hyo)
Ji hyo: Oppa,mianhae.
Xiumin: Kau memang tak berguna,sanggup appa kau tinggalkan aku.Aku dah ingat segala-galanya.Kau merasakan bahagia sedangkan aku menghadapi kesusahan.
Ji hyo: Oppa,jinjja minhae.Appa buat semua tu kerana terpaksa,omma setiap hari menangis teringatkan oppa.
Xiumin: Habis tu kenapa kau tak pernah tahu tentang kewujudan aku.Appa dengan omma rahsiakan dari kau kan??? Lepas tu,kau nak kata yang omma dengan appa caring pasal aku???
P.Ji hyo: Tuan,memang betul cakap tuan.Appa dan omma tuan merahsiakan hal ini dari pengetahuan kami.Tetapi Appa dan omma tuan juga tak pernah berhenti mencari tuan.
Xiumin: Sampai sekarang kau ada nampak aku tinggal dengan diorang ker??? Macam tu kau kata diorang cari aku??? Sebelum kau bawak aku ke rumah tu,aku gembira jer.Tapi selepas aku hadirkan diri aku ke rumah tersebut,ingatan aku kembali dan rumah yang tersegam indah itu sebenarnya cuma rumah papan yang pernah aku duduki dahulu.
P.Ji hyo: Appa dan omma tuan tak pernah menyangka yang tuan masih hidup setelah mendapat khabar yang rumah nenek tuan terbakar.Appa dan omma tuan mendapat tahu berita tersebut terus pergi ke rumah nenek tuan,dan mereka cuma menemui mayat nenek tuan.Mereka teruskan usaha mereka mencari tuan.Namun hasrat mereka gagal setelah mereka terbabas dalam kemalangan yang turut mengorbankan nyawa hyung tuan.
Xiumin: Hyung aku??? Kenapa aku tak pernah tahu semua benda tu ???
P.Ji hyo: Yer,hyung tuan sebe-
Ji hyo: Tak pa uncle biar Ji hyo yang beritahu.
P.Ji hyo: Baik,cik.
Ji hyo: Yer,hyung oppa,dan oppa Hyo.Oppa Hyo yang sentiasa bersama dengan Hyo iaitu Min yeok oppa.Tapi sekarang masa Hyo dengan Min yeok oppa dah berlalu dan tiba masanya Hyo bersama untuk berkongsi kasih sayang dengan oppa Hyo yang kedua iaitu Min seok oppa.Oppa maafkan kesalahan appa dan omma,mereka cuba mencari oppa tanpa pengetahuan Hyo mahupun Min yeok oppa.
Xiumin: Tapi kenapa mereka merahsiakan hal ini daripada kau??? Ataupun mereka tidak menganggap aku ini sebagai darha daging diorang macam tu???
Ji hyo: Oppa tanggapan oppa tu sama sekali tidak betul.Oppa jangan pernah fikir macam tu sebab semua yang oppa fikir tu salah.Hyo yang salah sebab tak pernah terfikir pun pasal oppa.Hyo tak pernah tanya sejarah keluarga kita.Semasa Hyo lahir Hyo nampak cuma Min yeok oppa disisi Hyo.Maafkan Hyo,oppa.
Xiumin: Hyo. (sambil turun dari katil pesakit lalu memeluk Ji hyo.)
(Ji hyo membalas pelukan Xiumin lalu mencium pipi kanan Xiumin.Xiumin melepaskan semua kerinduan terhadap keluarganya dengan Ji hyo)

Bersambung mian x best

Misi ExoWhere stories live. Discover now