Part 9

3.5K 220 0
                                    


Kris: Tak maksud Lay bukan macam tu,sebenarnya macam ni-
Ji hyo: Macam apa??? Selama ni kau tipu aku,aku mati-matian percaya yang kau oppa aku.Sanggup kau bohong aku.
Xiumin: Hyo,dengar dulu oppa nak cakap ni. (sambil mendekati Ji hyo)
Ji hyo : Jangan dekat dengan aku,Pergi !!!!! Jangan kau sebut lagi Hyo.Tu khusus untuk oppa aku saja dan kau bukan sapa-sapa lagi bagi aku.(sambil melangkah pergi meninggalkan Exo)
Xiumin : Hyo !!!! Arghh !!! (tiba-tiba Xiumin mengerang kesakitan.) Arghhhh!!!! My head!!! (sambil memegang kepalanya)
(Langkah Ji hyo terhenti apabila Xiumin mengerang seperti itu.)
Luhan: Min seok!!!! (sambil berlari ke arah Xiumin)
Kris: Lay,kau ni memang nak kena tau tak,cuba jangan tunjukkan kebanganggan kau tu sangat. Kau tengok apa dah jadi kat Xiumin.(sambil memegang kolar Lay)
Lay: Hyung mianhae,sekarang tak da masa kita nak gaduh,Xiumin hyung tengah mengerang kesakitan tu.
(Ji hyo berlari mendapatkan Xiumin,dalam masa yang sama Pengurus Ji hyo menemui lorong rahsia yang terdapat dalam kawasan rumah Ji hyo.Pengurus Ji hyo memasuki lorong tersebut dengan perasaan berani.Dia terkejut apabila memasuki lorong tersebut,dia melihat apa yang appa Ji hyo simpan selama ini.)
*skip*
(Xiumin dibawa ke hospital setelah Lay mendapatkan kereta.Xiumin masih lagi meraung kesakitan seperti ada benda yang tengah mencucuk kepalanya.)
Xiumin: Arghh!!!! What wrong with me???!!! (sambil memegang kepalanya)
Ji hyo: Oppa,Hyo minta maaf.Hyo tak berniat untuk sakitkan oppa.Oppa.
Luhan: Bawak bertenang,Min seok.Aku ada kat sisi kau ni.Bertahan.
(Selepas beberapa minit perjalanan,akhirnya Xiumin tiba di hospital.Xiumin dengan segera dibawa keruang kecemasan.Selepas doktor bertindak untuk menyuntik Xiumin,akhirnya Xiumin pun berhenti meracau.Doktor pun keluar daripada wad kecemasan.)
Ji hyo: Macam mana dengan oppa saya???
Doktor: Ingatan dia dah kembali sepenuhnya.Buat masa ni,jangan kacau dia.Dia sedang cuba untuk tenangkan diri dan terima semua kenyataan.
Lay: Ingatan dia kembali??? Apa maksud doktor???
Doktor: Ntahh,saya cuba untuk mentafsir apa yang dia fikirkan.
Kris: Terima kasih,doktor.
(Mereka semua menunggu di luar,dalam beberapa minit telefon Ji hyo berdering kuat meminta diangkat.)
Ji hyo: Hello,kenapa uncle???
P.Jihyo: Cik Ji hyo dekat mana sekarang???
Ji hyo: Saya dekat hospital yang hari tu,kenapa uncle???
P.Ji hyo: Jangan kemana-mana,cik Ji hyo dan yang lain tunggu di situ sampai uncle datang.
Ji hyo: Ohh...arraso. (mematikan panggilan)
Baekhyun: Waeyo,noona???
Ji hyo: Ntah,uncle suruh kita tunggu sampai dia datang.
Kai: Mungkin dia nak tengok keadaan Min seok hyung kot.
Sehun: Mungkin.
(Pengurus Ji hyo memandu kereta dengan pantas sekali.Setelah beberapa minit,dia pun tiba di hospital sambil membawa sebuah beg yang sederhana besar menyilang badannya.)
P.Ji hyo: Cik Ji hyo.(tercungap kerana penat berlari) Uncle jumpa benda ni. (sambil menunjukkan beg tersebut.)
Chanyeol: Woww,harta karun ke uncle???
P.Ji hyo: Bukan.
Chen: Habis tu???
P.Ji hyo: Cik Ji hyo dan anak-anak sekalian mari sini,tempat ni tak sesuai untuk tengok.Kita pergi cafeteria dekat bawah ni.Baru sesuai nak bincang.
(Sampai di cafeteria,Suho memesan air untuk melegakan dahaga mereka.Pengurus Ji hyo terus menunjukkan isi kandungan beg tersebut.Ji hyo dan Exo amat terkejut.)

Bersambung mian x best

Misi ExoWhere stories live. Discover now