Part 10

3.5K 230 0
                                    


(Beg tersebut mengandungi foto-foto lama keluarga Ji hyo.Ji hyo amat aneh melihat foto tersebut kerana dalam foto tersebut mengandungi 2 orang yang bermuka serupa.Oppa Ji hyo.)
P.Ji hyo: Uncle rasa selama ni anak muda yang terpaksa berlakon jadi oppa cik,adalah oppa cik yang sebenarnya.Apa nama sebenar anak muda tersebut??? (pengurus Ji hyo bertanya kepada ahli Exo)
Exo: Kim Min seok!!! (mereka berkata serentak)
(Pengurus Ji hyo dan Ji hyo terkejut mendengar nama tersebut.)
Luhan: Apa nama oppa Ji hyo yang sebenar??? (soal Luhan kembali)
Ji hyo: Kim Min yeok.
P.Ji hyo: Maknanya memang betullah anak muda tu oppa cik.
Ji hyo: Kat mana uncle jumpa semua benda ni???
P.Ji hyo: Dekat satu lorong rahsia yang dibina oleh tuan,waktu tu uncle nak kemas stor dan nampak satu pintu yang agak misteri,tanpa rasa was-was uncle masuk bilik tersebut dan uncle jumpa semua benda ni. (kata pengurus Ji hyo yang dipertengahan usia itu.)
Ji hyo: Boleh tak uncle bawak saya pergi ke sana???
Exo: Kita orang sekali.
(Pengurus Ji hyo menggangukkan kepalanya tanda setuju,mereka segera menuju ke rumah Ji hyo kembali.Di hospital cuma tinggal Lay,Kai,Sehun,Suho dan Baekhyun.Selebihnya kembali ke rumah tersebut.)
*skip*
(Sampai di rumah,pengurus Ji hyo terus bergegas ke laluan rahsia tersebut dengan segera.Ji hyo mengikuti pengurusnya begitu juga dengan Exo.)
Kris: Kenapa gelap sangat??? Untung Kai tak da.
Chanyeol: Hyung ni tak baiklah. (tumbuk perlahan bahu Kris)
(Pengurus tersebut mula menekan suis untuk menyala bilik gelap tersebut,selepas lampu dinyalakan,mulut para ahli Exo ternganga apabila mereka melihat sebuah panggung wayang dengan tempat duduk 5 orang.Itu adalah untuk keluarga Ji hyo.Ji hyo mula mencari sesuatu,begitu juga dengan para ahli Exo.Tiba-tiba Luhan terjumpa satu kertas beserta sampul.)
Luhan: Weii korang,cuba tengok ni.(sambil menunjukkan surat tersebut)
(Ji hyo dan yang lain segera mendekati Luhan,Luhan terus memberikan surat tersebut kepada Ji hyo.Ji hyo membaca surat itu dengan teliti.)
Appa Ji hyo Pov
Ji hyo,
Sewaktu appa menulis surat ini mungkin umur kamu sudah belasan tahun atau mungkin puluhan tahun.Appa menulis surat ini kerana appa rasa tidak sedap hati untuk keluar bersama oppa kamu Min yeok.Sebelum sesuatu terjadi,appa nak kamu tahu yang selama ini appa dan omma terpaksa menyembunyikan sesuatu daripada pengetahuan kamu dan juga oppa kamu.Appa ingin memberitahu yang kamu mempunyai oppa kembar.Satu bernama Min yeok dan satu lagi bernama Min seok.Appa dan omma kamu sangat susah waktu membesarkan kedua oppa kembar kamu.Jadi kami memutuskan yang kami ingin tinggalkan Min seok,oppa kedua kamu bersama nenek kamu.Sampai sekarang appa tidak tahu dimana oppa kedua kamu itu berada.Kami amat risau akan kesihatan dia.Selepas kamu ke kampong,kami mendapati yang nenek kamu meninggal.Kami terus mencari Min seok namun hampa.Kalau sesuatu berlaku terhadap appa,appa nak kamu cari oppa kedua kamu sampai jumpa.Dalam kotak ni terdapat juga beberapa tape untuk kamu lihat di panggung rumah kita.Mungkin boleh membantu kamu mencari mereka.Sampai disini sahaja.Appa berharap yang kamu dapat membawa kembali sebahagian keluarga kita yang terpisah. Appa minta maaf sangat-sangat sebab pecahkan keluarga kita.
(Selesai membaca,air mata Ji hyo terus mengalir laju tanpa disedari dirinya.Luhan cepat-cepat menyeka air mata yang mengalir dari mata Ji hyo.)

Bersambung mian x best

Misi ExoWhere stories live. Discover now